STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
15 roků 5 měsíců zpět #16
od ska8er
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Odpověděl ska8er pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
kde zohnat snimac polohy plynoveho pedala(potenciometer na skrtiacej klapke)??
alebo je niaka nahrada???
alebo je niaka nahrada???
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #17
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
Ja bych to zkusil v prodejne s nahradnimi dily.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #18
od ska8er
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Odpověděl ska8er pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
nechcem za to davat full cenu!!!
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #19
od ska8er
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Odpověděl ska8er pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
opat kolisave otacky:
po nastartovani na studeno hned zdochne, po druhom starte ide a otacky sa rozbehnu na 1500 na cca 2sek potom klesnu na 950 a hned sa zase rozbehne na 1500 cyklus sa okakuje asi 2minuty niekedy 2min40sek.
potom klesne na 900 a idem do roboty.
mozne priciny:
lambda sonda- ako ju mam pomerat?? ma na to lambda vplyv???
potenciometer skrtiacej klapky- ten je na figu, niekedy ide normalne. myslim si to na to nema az taky vplyv. to bi sa horsie rozbiehal do otacok.
VAE ventil- mal som ho rozobraty, uz je vybehany- vylagrovany piestik vo vnutri. dost vela vzduchu unika pri zatvorenom piestiku.
neda sa kupit len piestik do toho??????? dalej hned ako som postavil na novo motor a robilo to strasne veci na volnobeh tak po odpojeni VAE venitilu motor zhasol. teraz ked odpojim VAE tak ide dalej akurat sa zdvihnu viac otacky.
je tam dake cidlo teploty nasavaneho vzduchu?? ak hej tak kde???
palivovy filter ma na to vplyv?? chystam sa ho menit
mal niekto podobne problemy??
po nastartovani na studeno hned zdochne, po druhom starte ide a otacky sa rozbehnu na 1500 na cca 2sek potom klesnu na 950 a hned sa zase rozbehne na 1500 cyklus sa okakuje asi 2minuty niekedy 2min40sek.
potom klesne na 900 a idem do roboty.
mozne priciny:
lambda sonda- ako ju mam pomerat?? ma na to lambda vplyv???
potenciometer skrtiacej klapky- ten je na figu, niekedy ide normalne. myslim si to na to nema az taky vplyv. to bi sa horsie rozbiehal do otacok.
VAE ventil- mal som ho rozobraty, uz je vybehany- vylagrovany piestik vo vnutri. dost vela vzduchu unika pri zatvorenom piestiku.
neda sa kupit len piestik do toho??????? dalej hned ako som postavil na novo motor a robilo to strasne veci na volnobeh tak po odpojeni VAE venitilu motor zhasol. teraz ked odpojim VAE tak ide dalej akurat sa zdvihnu viac otacky.
je tam dake cidlo teploty nasavaneho vzduchu?? ak hej tak kde???
palivovy filter ma na to vplyv?? chystam sa ho menit
mal niekto podobne problemy??
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #20
od ska8er
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Odpověděl ska8er pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
da sa odpalit zapalovanie???
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 4 měsíců zpět #21
od Malcom
Fiat Tipo,Sedici Valvole,107kW,1991 RED
Odpověděl Malcom pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
A zkoušel si se podívat do rozdělovaču jestli tam nemáš vodu? měl jsem ten samý problém, po vapce mě tam zustala voda a auto jelo na 3 válce a nešlo vytočit . Následné vysušení rozdělovače (kde mimochodem byla kapka voda přímo na kontaktu) se auto zase rozjelo
Fiat Tipo,Sedici Valvole,107kW,1991 RED
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 4 měsíců zpět #22
od Malcom
Fiat Tipo,Sedici Valvole,107kW,1991 RED
Odpověděl Malcom pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
pak mi napiš SZ jak to dopadlo díky.
Fiat Tipo,Sedici Valvole,107kW,1991 RED
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 2 měsíců zpět #23
od ska8er
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Odpověděl ska8er pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
no rozdelovac to urcite nie je.
teraz som vymienal palivovy filter a tipo skace ako 120 nastudeno
co s tym??
teraz som vymienal palivovy filter a tipo skace ako 120 nastudeno
co s tym??
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #24
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
Už jsem to několikrát psal, a Radek dobře ví. Má jiný problém, za studena mi nejdou otáčky na volnoběh přes 900, ale to tu neřešíme.
Co se týče tvého problému, napadla mě jedna věc. Týká se to ŘJ jednotky a čipu s daty. Data jsou na Epromce a řídí celý motor. Chlapík který dělá vývoj ŘJ mi prozradil, že EPROM je svině a pomalu se stávají data nečitelnými doku se nesmaže úplně. Stává se to hlavně u prvníc modelů, postupem času to výrobci zlepšovaly nebo hladaly jiný způsob zápisu. Jde hlavně o eprom mazané ultrafialovým světlem, které se hojně používaly. Snad jsem to dobře pochopil a přeložil. Kolísáním otáček bez vysvětlením prý probpémy s ŘJ jednotkou začínají Jen tiše doufám, že to není můj problém. Mám další ŘJ jednotku a hodlám ji vyzkoušet, ale ještě jsem na to nenašel čas. Když tak dám vědět jak to dopadlo.
Co se týče tvého problému, napadla mě jedna věc. Týká se to ŘJ jednotky a čipu s daty. Data jsou na Epromce a řídí celý motor. Chlapík který dělá vývoj ŘJ mi prozradil, že EPROM je svině a pomalu se stávají data nečitelnými doku se nesmaže úplně. Stává se to hlavně u prvníc modelů, postupem času to výrobci zlepšovaly nebo hladaly jiný způsob zápisu. Jde hlavně o eprom mazané ultrafialovým světlem, které se hojně používaly. Snad jsem to dobře pochopil a přeložil. Kolísáním otáček bez vysvětlením prý probpémy s ŘJ jednotkou začínají Jen tiše doufám, že to není můj problém. Mám další ŘJ jednotku a hodlám ji vyzkoušet, ale ještě jsem na to nenašel čas. Když tak dám vědět jak to dopadlo.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #25
od Honza
samovymazání epromky UV mi přijde nepravděpodobné... ve všech autech s epromkama mazatelnýma UV je "mazací" okýnko přelepený takovou folií..navíc je řj myslím že víc než dokonale utěsněna proti vnikání jakýhokoliv světelnýho spektra
problémy s kolísáním otáček se řešily mockrát:
netěsnej VAE - odpojit, vstupy zaslepit, na klapce šroubkem při zcela zahřátým motorem a zaplejma energeticky náročnejma spotřebičema naštelovat správnej volnoběh...
mrtvej MAP senzor - pocukávání ve švech režimech, nestálej volnoběh, mizernej výkon motoru ve středních otáčkách...
s mrtvým snímačem polohy klapky a čidly teploty jsem se ještě nesetkal..
s mrtvou lambdou to velmi pěkně jede, ale v režimech, kdy ot není třeba to trochu víc pije... jinak na chodu motoru, krom silnějšího spodku) se mi KO (nebo odpojená) lambda taky nijak nepodepsala...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Odpověděl Honza pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
.....
samovymazání epromky UV mi přijde nepravděpodobné... ve všech autech s epromkama mazatelnýma UV je "mazací" okýnko přelepený takovou folií..navíc je řj myslím že víc než dokonale utěsněna proti vnikání jakýhokoliv světelnýho spektra
problémy s kolísáním otáček se řešily mockrát:
netěsnej VAE - odpojit, vstupy zaslepit, na klapce šroubkem při zcela zahřátým motorem a zaplejma energeticky náročnejma spotřebičema naštelovat správnej volnoběh...
mrtvej MAP senzor - pocukávání ve švech režimech, nestálej volnoběh, mizernej výkon motoru ve středních otáčkách...
s mrtvým snímačem polohy klapky a čidly teploty jsem se ještě nesetkal..
s mrtvou lambdou to velmi pěkně jede, ale v režimech, kdy ot není třeba to trochu víc pije... jinak na chodu motoru, krom silnějšího spodku) se mi KO (nebo odpojená) lambda taky nijak nepodepsala...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #26
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
No když odpojím obtok klapky za tepla, stále má otáčky 900. Bohužel za studena mám taktéž, 900 ot. Už nevím co mám s tím dělat. Všechno jsem pročistil, zkontroloval a stále se s tím potýkám. Startovat musím s plynem jinak je to na po čtvrté co nastartuju
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #27
od ska8er
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Odpověděl ska8er pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
spravil som si diagnostiku Euroscan, po pripojeni som zistil:
motor snima teplotu vzduchu v sani stale 31°C ( na studeno i na teplo)
tz. pri 20°C ma motor velmo chudobnu zmes
tuto teplotu ma na starosti cidlo ktore je na sani pod vyvodom na posilovac brzd.
to iste bude aj ten tvoj problem. plus este map senzor nebude v poriadku!!!
vela stastia pri vymene cidla teploty nasavaneho vzduchu
to moje nebolo menene od vyroby tak sa mi ho nepodarilo odkrutit
uz som obtrhal vsetky hrany a tak musim dat cele sanie dole atd.....
motor snima teplotu vzduchu v sani stale 31°C ( na studeno i na teplo)
tz. pri 20°C ma motor velmo chudobnu zmes
tuto teplotu ma na starosti cidlo ktore je na sani pod vyvodom na posilovac brzd.
to iste bude aj ten tvoj problem. plus este map senzor nebude v poriadku!!!
vela stastia pri vymene cidla teploty nasavaneho vzduchu
to moje nebolo menene od vyroby tak sa mi ho nepodarilo odkrutit
uz som obtrhal vsetky hrany a tak musim dat cele sanie dole atd.....
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 4 týdnů zpět #28
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: STALE vascie problemy s motorom 2.0 16v sedicivalvole
Tak už jsem pořešil problém. Nebylo to v ŘJ jak jsem si chtěl ověřit, ale problém byl s čidlem chladící kapaliny. Nejsprve jsem zjistil (odpojil konektor čidla) že ŘJ jednotka reaguje na změnu odporu a zvýší otáčky. Pak jsem napojil do konektoru bez čidla potenciometr a nastavil odpor aby byly otáčky za studena cca 1400. Byl přesně takový jaký by mělo čidlo při této teplotě. Docvaklo mi, že problém je v čidle a ne v ŘJ jednotce. Tím že jsem napojil potenciometr jsem chtěl odrbat ŘJ jednotku a uměle zvednout otáčky motoru za studena, jen jsem nevěděl o kolik mám zvednout odpor čidla. Při měření čidla multimetrem při různých teplotách se chovalo normálně (odpor čidla souhlasil s tabulkou), ale když se do něho pustí proud vyhodí velmi malý úbytek proudu, což je nesmyslné při teplotě 20°C. Vyměnil jsem čidlo a už zase jezdím Tak to je můj příběh o níkých otáčkách za studena, špatných startech za studena
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.518 sekund