špatný tah a volnoběh

Více
15 roků 5 měsíců zpět #1 od Charles
špatný tah a volnoběh vytvořil uživatel Charles
Zdravím všechny příznivce italských vozů, tak tipo už mi normálně jede, ale mám jeden problém a to ten co je v nadpisu.
Zdá se mi, že mi nejde tipo tak dobře za plynem jako šlo, ale to bych zase tolik neřešil i když to spolu může souviset. Ale šíleně mi houpá volnoběh a to za tepla i za studena :evil: hned po startu drží těch 1400ot. a to jako že bez problémů a stále, ale jak se chvíli proběhne a začne volnoběh klesat, tak klesá a klesá až někam pod 700ot. a když to skoro zdechne, tak zase vyletí na 1200 a zase klesá a vyletí...jako na houpačce :x
Vím, že se tu o tom psalo, tak zkusim napsat, co vše je uděláno....elektrika v mot. prostoru komplet zkopntrolovaná, případné nedostatky opraveny. Konektory prostříkány kontaktolem. Kostry jsou očišteny, některé vyměněny. Vyměněný palivový filtr, vyměněny palivové hadičky. Zkontrolovány a vyměněny podtlakové hadičky. Vyčištené odvětrání kliky. a možná sposta věcí, co ěm teď nenapadne.

Prosím, řekněte mi,kde by mohla být chyba a proč mi to ten zmetek po takové péči dělá?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #2 od Romik
Odpověděl Romik pro téma Re: špatný tah a volnoběh
Ti otacky bych asi neresil me to dela od te dobi co jsem koupil Tipo at mam motor v jakem koliv stavu tak me to taky tak kolisa a nekdy to i chcipne ale ja to neresim jede to jede tak co no zbitecne se v tom hrabat nebudu ale taky bi me to zajimalo jak bi se to dalo spravit

Romik Tipo 1.6 DOHC

Nissan Primera P10 2.0 GT 110kw

Nissan Primera P11 2.0 GT 110kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #3 od ska8er
Odpověděl ska8er pro téma Re: špatný tah a volnoběh
sviecky skontroluj.
Jedine co ma napada je potenciometer skrtiacej klapky.
ale ak klesaju otacky pod volnobezne tak skontroluj cidlo nasavaneho vzduchu , to som mal na 1,4

FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #4 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: špatný tah a volnoběh

sviecky skontroluj.
Jedine co ma napada je potenciometer skrtiacej klapky.
ale ak klesaju otacky pod volnobezne tak skontroluj cidlo nasavaneho vzduchu , to som mal na 1,4


tohle to není ani jedno, oboje mám vyměněno a svíčky jsou v pohodě NGK, nejsou tak staré....

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #5 od eifel
Odpověděl eifel pro téma Re: špatný tah a volnoběh
Mali sme podobný problém s Bravou - bol tam skočený rozvod o jeden zub. Robilo to podobné veci s volnobehom + oneskorené reakcie alebo reakcie v predstihu pri zošliapnutí plynu.

Ja mám Tipenko spravené na plyn. Niekdy na benzíne mi to robí podobné veci - kolíše to +-200 otáčok. Na plyne je to bezproblémov OK. Myslím, že každý jeden fiat má problém s elektrikou. A sú to obyčajné prkotiny, ale kým sa ku nej dostaneš, ide Ťa trafiť šľak.

V tejto súvislosti ma napádajú len tieto veci:
Keďže mám auto prerobené na plyn a pri plyne mám voľnobeh +-50 a pri benzíne to kolíše viacej - môže to byť čerpadlo v nádrži, alebo snímač množstva paliva - ak jazdíš na viacej na rezerve a Tipenko nemalo plnú nádrž ani nepamätáš kedy.

Potom ak si odmyslím plyn, tam môže byť ešte snímač otáčok, cievka zapaľovania, potenciometer škrtiacej klapky, a v najhoršom prípade riadiaca jednotka.

...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !

A bol Fiat Tipo 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 5 měsíců zpět #6 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: špatný tah a volnoběh
Zdarec,mě taky kolísají otáčky +-150 a už mi to dělá tak 3roky a doposud jsem na to nepřišel proč to dělá.Svíčky mám ok,hadice taky a spousta věcí snad taky v pohodě.Někdy s ničeho nic to drží tak dva tři dny v pohodě na 800ot/min jak přibité a potom zase.A jak píše Romík jede to jede tak na to prdím,až se to zastaví tak se bude léčit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #7 od mmara
Odpověděl mmara pro téma Re: špatný tah a volnoběh
Nevím jak je to přesně u DOHC, ale tohle by mohly dělat zapalovací kabely - proměř odpor nebo, a to spíš, víčko rozdělovače. měl jsem podobnej problém, taky jsem na to nemohl přijít, až jsem náhodně vyměnil víčko rozdělovače a bylo to OK, přitom na tom víčku nebylo absolutně nic vidět, prostě asi bylo proražený někde uvnitř...

Tipo 1,4 AGT karburátor 1991
Tipo 1,4 i.e. SX 1992 (39.000km)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #8 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: špatný tah a volnoběh
No tak vše, co tu jmenujete mám vyměněné a nebo opravené....kabely jsou nové, víčko rozdělovače taky, palec samosebou také (vše má najeto 60km)...potenciometr jsem měnil vloni...zapalovací cívku s modulem jsem měnil teď během oprav....samozřejmě jsem zkusil diagnostiku a ta mi chybu nikde nehlásí :? já nevim, buď se vzpamatuje a nebo se na to vykašlu, nevim už kde by to mohlo být :x

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #9 od Michael!!!
čau dy...mě to dělá něco podobného s tima otáčkama i když ted se to už zlepšilo!!!...měl jsem v čudu ten potenciometr šrketicí klapky viměnil jsem to a bylo to hned lepší!!!...tak to může také být čidlo nasávaného vzfuchu!!!....a jak se tu říká kabely,rozdělovač atd ale to jsi už skusil jak říkáš!!!...já bych ještě skusil viměnit celou komplet stříkačku se saním jestli by to pomohlo!!!...pokud jí tam tedy máš jako náhradní díl!!!

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: špatný tah a volnoběh
čidlo vzduchu mám po repasu, celou stříkačku jsem měnil minulý rok, právě kvůli potenciometru....ale nedělalo mi to před tim, než jsem to odstavil, to šlapalo úplně normálně :?

A Michaeli, prosím, NEŘVI na mě!!!

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #11 od remarque
Odpověděl remarque pro téma Re: špatný tah a volnoběh

...začne volnoběh klesat, tak klesá a klesá až někam pod 700ot. a když to skoro zdechne, tak zase vyletí na 1200...


DOHC je jednobod?V tom případě by to poukazovalo na špatně fungující nastavovač volnoběžných otáček,protože ten otáčky reguluje plynule.
Můžou s ním být tři věci:
1.) Špatně nastavený doraz na kontaktu,který dává digiplexu signál,že motor je v režimu "volnoběh".
2.) Zatuhlý nebo spálený krokomotorek
3.) Odpálený výstup na řídící jednotce

Pokud jde o ten špatný tah,ještě tu nikdo nevspoměl na špatnou lambdu nebo nětěsnost sacího/výfukového potrubí.

EDIT: ještě to může dělat špatně nastavený potenciometr škrtící klapky,pokud jsi to měl rozdělaný a jezdec jsi měl sundaný,tak řj si "myslí",že šrtící klapka je v jiné poloze než skutečně je a dává bohatou nebo chudou směs.....na základě signálu z lambdy to sice srovná,ale na akceleraci to je dost cítit.

FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #12 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: špatný tah a volnoběh
ano, DOHC je jednobod, ale nemá digiplex, protože mám vstřikování Multec GM SPI a ne mono-jetronic jako 1.4 a 1.6 OHC...potenciometr jsem neměl rozdělanej, já jsem prostě vzal celou vstřikovačku a vyměnil kus za kus...lambdu jsem taky měnil a těsnění pod výfukové svod\ jsem dával nové, protože jsem měnil svody. A rukou jsem to zkoušel, nikde nefouká ven.
A netěsnost v sání nemám, protože podle budíku podtlaku mi jde ručíčka až kus za minimum při přeřazení a nebo brzdění motorem, takže tam nikde netěsnost nebude....

Krokomotorek se hýbe a vrčí normálně..a jelikož jakoby otáčky klesají postupně a ne skokově, tak zavírá pěkně plynule.

Kdyby to byla nějaká takováhle prkotina, tak sem ani nepíšu, ale já prostě už nevím, kde by to mohlo být :?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #13 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: špatný tah a volnoběh
Charlesi,
pokud se ti doma povaluje nějaká ověřená vstřik.jednotka i s čidlem vzduchu tak to zkus jen tak z legrace vyměnit, za to nic nedáš a za tu dobu strávenou na netu otázkama by jsi to už měl dávno odzkoušené :)

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #14 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: špatný tah a volnoběh

Charlesi,
pokud se ti doma povaluje nějaká ověřená vstřik.jednotka i s čidlem vzduchu tak to zkus jen tak z legrace vyměnit, za to nic nedáš a za tu dobu strávenou na netu otázkama by jsi to už měl dávno odzkoušené :)


Chlapi, vy pořád nechápete, že mám jiné vstřikování než vy....já mám čidlo teploty vzduchu na sacích parohách. Nové nemám, ale svoje mám repasované a funkční. Navíc mám možnosti vyblikání registru závad.

pro představu, jakej mám já motor....
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=8640

a jak vypadá moje vstřikovačka...
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=9689

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #15 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: špatný tah a volnoběh
jj, blbinky a machrovinky..
jaký pán takový krám...
zlatá sééériofka a socan výbava :D :D :D

PS: v jednoduchosti je síla

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.511 sekund
Powered by Kunena fórum