kolik tkm na svíce a filtry?
Mám na svíčkách najeto odhadem nějakých 15 - 20 tisíc kiláků, to samé na filtru. Koupil jsem tam svíce NGK. Včera jsem měl svíčky venku a vypadají dobře, jsou pěkně do cihlové barvy, starty mám taky dobré, i když malinko delší než dříve.
Ptám se taky proto, že na našem druhém autě (škoda fabia 1.4MPI) jsem měnil v úterý svíčky z důvodů, že auto samovolně chcípalo nebo ztrácelo výkon. Od výměny zase krása a bez problémů. U tipa se mi totiž lehce zvedla spotřeba a docela je poznat snížení výkonu.
Takže co myslíte...jezdit a nebo taky vyměnit?
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
co se týče vzduchového filtru, pokud nejezdíš rallye sahara tak to jenom oklepej a kompresorem profoukni...
a vvvvo tom to jjjje....
PS: pokud s tím svým tipošem plánuješ max ještě příští rok, neřešil bych kupování nového filtru, prachy si dej do prasátka, a až se ti přicpe,vyklepej ho, profoukej ho nebo dej tam nějaký starší který je ještě průchozí...však na těch pár km...
PS: a svíčky? sežeň si jich pár starších funkčních do palubky, a jezdi, když ti nějaká odejde, klidně ji vyměň za starší... však na dojetí... a ušetřené penízky si schovej do prasátka... budou se ti hodit až půjdeš k Daimlerovi Benzovi pro nějaké S-kové přibližovadlo
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ptám se, protože i za ty ušetřený peníze na spotřebě koupim nové svíčky a filtr například a i za ten rok se mi ta investice zaplatí. prostě nevim proč, ale žere to a jede hůř. Ještě vidim jako možný problém, že je zanesenej katalyzátor, čili motor se trochu dusí. a oklepávat a profukovat filtr za 200Kč nebudu, to se dělat nemá, taky nechci, aby prasknul. Starý svíčky nemám, to hned vyhazuju a shánět jetý je podle mě taky nesmysl. Ale což, každej se k tomu autu chováme trochu jinak.
A pokud narážíš na meďoura, tak jsi jaksi mimo, ty auta se mi taky nelíběj, to bych ty prachy uměl utratit za lepší auta.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
však víš...
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak multimetr a jít po čidlech, nasávaného vzduchu, teploty vody,...atd atd,
však víš...
čidla jsou v pořádku, mám výhodu diagnostiky přes kontrolku čidlo vzduchu mám po repasu a teplota vody taky funguje, na sytič to jede chvíli, tam je vyměněno snad všechno.....právě že si myslim, že to bude už jedině něco jako vzducháč, svíčky nebo výfuk.
bibli Jak na to mám, někde, ale problém je upřesnit více méně přesněji, kde se nachází
Ráďo, díky, takže budu počítat s výměnou obojeho asi ještě před zimou.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no nic, radši se příště na nic ptát nebudu!
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak dodám že jsem měnil i paliv.filtr a měl zasebou taky 60tis.km,byl jen zašedlý.
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No o víkendu se asi konečně vrhnu na ten výfuk a vyhodim zase katalyzátor, tak uvidíme, jestli potom to auto zase pojede jako dřív. Když ne, tak se mrknu dál na nějaký věci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to by se muselo brát výrobce od výrobce, ale v podstatě se zase až tak moc neliší, v mezích pár tkm.. horší to je s námi, a to že na životnost svíček má vliv i to, jak se staráme či nestaráme o auta, např starý motor s pístnima kroužkama co to mají za sebou, staré kabely ke svíčkám, palec s uhlíkem v rozdělovači, ... toho je více co může ovlivňovat životnost a funkčnost svíček a tím i sílu jiskry... někdo najede s bídou 1otkm a někdo skoro i 3o či 4o tkm..
vzducháče,
mezi námi, kdo je poctivě mění? já teda né..občas 1x za rok na něj kouknu, vypráším ho a možná 1x za 3-roky i vyměním, zase to ovlivňuje kdo v jakém prostředí s ním jezdí a jestli ho i profukuje.. teoreticky i starý oil má prý na filtr vliv.. zanáší se výparama.. tak že zase více faktorů...
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
I kdyź svíčky NGK jsou velice kvalitní, vyměnil jsem je asi ve 35 000 km.
Palivový filtr měnim když mám podezření že je zasraný a auto netáhne jak dřiv.
A spotřeba 12 litrů není normální.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.