problém 1,6 dohc 66kw

Více
14 roků 11 měsíců zpět #1 od pustys
problém 1,6 dohc 66kw vytvořil uživatel pustys
zdravím mám problém u mého tipa 1,6 8v 66kw 149.c2.046
kdyžje motor studený tak normálně startuje! Ale když se zahřeje na provozní teplotu po vypnutí nejde nastartovat! Nedává jiskru po vychladnutí asi na 5o-6o stupňů opět staruje! do indučky jde stále proud a při dotyku není teplá! co s tím? prosím poraďte mi nech ci dát 1500 za součastku kterou nebudu potřebovat vyměnit

PS: předem děkuju!

FIAT MEZI BOHY PŘIJAT....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #2 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
podívej se na čidlo otáček na rozdělovači. Když sundáš rozdělovač, tak uvnitř je čidlo, podle kterého jednotka dává banzín a zapalovací modul pošle jiskru. Já jsem taky měl špatné starty za tepla a problém byl tam, konkrétně na kabelech k tomu čidlu uvnitř rozdělovače, byla na nich shnilá izolace a docházelo tam ke zkratu, když se to ohřálo. Takže jsem na ně navlíknul smršťovací bužírku a mám to zase bez problémů.....

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #3 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
Dobrý den, zkusím svůj dotaz napsat ještě sem. Pokusím se popsat můj problem. Jednomu kamaradovi opravuji Tipo 1.6 16V dgt a jelikož se auto dostalo do mých ruk až po tom, co se v tom hrabal kdejaký jantar a já nejsem ..tipař.. potřebuji od Vás nějaké cenné rady. Navíc je zde systém, který popravdě vidím po prvé.Je to ten pamrd na kterým se podílel opel (ten spi multec). Chtěl jsem se optat, jestli nemá někdo nějaké podrobnější schéma tohoto systému.Auto přestalo jet a tak se v tom začali hrabat.Dali novou indučku, pak ten koncový stupeň co je pod ní a pořád nic.Bohužel jak jsem zjistil, těm lidem něco jako + a - nic neříkalo.V sekci download tady na foru jsem našel nějaký schémátko podle kterýho jsem to nějak dal do kupy co jsem mohl, jsem proměřil.Problém je teď v tom, že když vyndám z toho členu pod tou cívkou drát od jednotky co je na svorce b5 řj tak mě to hází jiskru,ale nedávkuje palivo (na + svorku snímače otáček jde napětí).Pokud ten káblik zasunu, jednotka dávkuje palivo,ale nedává jiskru (v tom případě jde + na obě svorky snímače otáček)Všiml jsem si, že má právě narušenou tu izolaci, mohlo by to byt tím??? Mohl by mě někdo vysvětlit co přesně dělá jednotka s tím výkonovým stupněm pod cívkou?? a ještě jeden dotaz na cívku jsou přivedeny 2 dráty, jeden je + ale k čemu slouží ten druhý??????

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #4 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
No já mám taky ten "pamrd" jak jsi to nazval a jsem s nim spokojen, akorát to je 1.6 8V a ne 16V, to si myslí každej, když vidí dvě vačky.
Ale k věci...to co je pod indukčnou je zapalovací modul, ten udává, kdy má indukčka dávat jiskru. Když jsem to v létě dělal, tak mi vycházelo, že je řízen ne jednotkou, ale čistě čidlem otáček. Pokud to přestalo jet, je možnost, že je problém pouze v tom čidle otáček v rozdělovači. Podíval bych se, jak je na tom izolace na kabelech uvnitř rozdělovače, co jdou k čidlu. Tam když opadá izolace, dochází tam ke zkratu na kostru a pak to nejde natočit.


Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #5 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw

No já mám taky ten "pamrd" jak jsi to nazval a jsem s nim spokojen, akorát to je 1.6 8V a ne 16V, to si myslí každej, když vidí dvě vačky.
Ale k věci...to co je pod indukčnou je zapalovací modul, ten udává, kdy má indukčka dávat jiskru. Když jsem to v létě dělal, tak mi vycházelo, že je řízen ne jednotkou, ale čistě čidlem otáček. Pokud to přestalo jet, je možnost, že je problém pouze v tom čidle otáček v rozdělovači. Podíval bych se, jak je na tom izolace na kabelech uvnitř rozdělovače, co jdou k čidlu. Tam když opadá izolace, dochází tam ke zkratu na kostru a pak to nejde natočit.


Jo to jsem se tady právě dočetl a fakt je ten, že je to tam takový pofiderní. jinak děkuji za reakci.Je mi ale divné, že když odpojím ten bílý drát na tvém obrázku, tak to tu jiskru hází úplně normálně, ale nevstřikuje palivo.Když ho připojím, dávkuje palivo,ale nedává jiskru. nemáš prosím tě nějaké schéma? A nemáš prosím ještě nějakou fotku jak jsou zapojený drátky na té cívce?? Jeden +, ale nevím kam jde druhý drát co je k cívce připojený.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #6 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
Pak ještě teda co jednotka zjišťuje přes ty 3 dráty na tom zapalovacím modulu?????? dobu vstřiku,dobu,kdy má přeskočit jiskra???

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #7 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
Nevím, který bílý kabel máš na mysli, ale překousnu to. Ale pokud jsi psal, že někdo tam přeházel plus a minus, tak je tu realná možnost, že je buď ten modul v tahu a nebo to nějakým způsobem mohla odpravit řídící jednotku. Jinak schéma bohužel nemám, v mém autě by stejně neplatilo, jelikož jsem si elektriku předělával, páč jsem koupil auto po mladym praseti a takový hnusy, co jsem tam našel, no nemá cenu mluvit.

myslel jsi takovouhle foto?
jinak zapojení zleva je černá kostra (jde i na kondík), pak tam je hnědobílej, to je signál pro otáčkoměr, červenej je plus 12V a oranžovej jde z modulu a k cívce a odtud k jednotce (myslim, už si nejsem plně jistej).


Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #8 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
JJ ten obrázek mě docela pomohl. na tom prvním obrázku je jeden 2-pinový konektor od snímače a vedle něj je 3 pinový černý a do prostřed vede bílý drát-svorka b5 podle schéma tady v sekci downloads. a ten to způsobuje.Šlo mi právě o to, protože si myslím, že tím přehozením se něco odvařilo. To auto je taky po nějakým praseti, protože + na cívku má přes vypínač a ty dráty jsou tam nějak záhadně z původních 2 drátu co tam vedli ustřihlý, smotaný do jednoho a napojený na ně ten vypínač a takhle vlastně + na indučku. Od toho drátu jde právě ten plus na ten modul z modulu jde ten mínusový společně s drátem od kondíku na druhý kontakt indučky (tohle bylo přehozený) a na ten je napojený drát a ten jsem nevěděl kam jde-podle tebe to bude teda asi signál pro otáčkoměr.No a já jsem právě něvěděl co jednotka zjišťuje pomocí toho 3-pinovýho černýho konektoru od zapal. modulu.Našel jsem tu návod, jak vyblikat chyby, tak to zítra zkusím a uvidím, jestli to něco řekne. Je to záhada, protože když ten bílej vytáhnu, jde mi ta jiskra, plus na vstřik sepne relé-to je ok, ale jednotka ho nechce ukostřovat.Když drát vrátím, jednotka ho začne ukostřovat, ale na svorkovnici pro snímač otáček mám na obou pinech + a nehází jiskru. Ještě jeden postřeh. Nechám si zapnutý klíček a připojím mínusový pol od baterky.Čerpadlo začne tlačit a ten vstřik vstříkne palivo-je to normální??? a pak taky jeden další postřeh.Když si nechám zapnutý klíček zapojím drátky do toho modulu a na indučku a celý to pouze ukostřím při ODPOJENÝM mínus polu baterky tak se mi spustí taky čerpadlo, začne vrčet ten motorek co ovládá volnoběh a vstřik stříkne palivo.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #9 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
Prosím tě omlouvám se že tak otravuju ale ještě dotaz na tvém druhém obrázku (pohled na cívku) je jeden červený co vede od toho zapal. modulu a pak tam máš pokud dobře vidím na jeden konektor 3 dráty červený a 2 oranžový. Ten kluk tam má pouze 2 a ty má právě přestřihlý a napojený ten vypínač.Jeden povede asi od spínačky a přivede + kam vede to plus tím druhým drátem nevíš???? nenapájí to náhodou něco v jednotce? předpokládám, že ten 3 červený je nějaká tvoje dodělávka.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
No tak to je taky pěkný, takový auta co postihl bastlil domácí, ty jsou vždy nejlepší na opravy.
Jinak k tomu kostření a házení/nevstřikování či naopak, tam je někde zkrat natvrdo. A pokud vím, tak mě vstřik takhle nepouští, když zapnu klíček nebo připojim baterku....pokusim se sem nahnat jednoho člena, ten má elektriku i dost schémat v malíku, takže určitě poradí.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #11 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
jo slabý červený a slabý bílý jsou dodělávky, ale ne moje, to byl opět pozůstatek majitele přede mnou....já jsem se právě 2 roky snažil to doskládat do podoby, co by hodně připomínala seriový stav.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #12 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw

jo slabý červený a slabý bílý jsou dodělávky, ale ne moje, to byl opět pozůstatek majitele přede mnou....já jsem se právě 2 roky snažil to doskládat do podoby, co by hodně připomínala seriový stav.

Super děkuji. Sháněl jsem právě nějaký schéma, protože nevím, jestli je něco odpálenýho, nebo jestli je to třeba jen příznak zkratu, či špatné kostry.Jak jsem psal výš, každej se v tom hrabal, každej si něco odpojil, přehodil a já to mám teď dávat do kupy.Zkrátka sranda no.Zkusím vyblikat ty chyby,jestli to něco řekne, zkusím mrknout na ty drátky na tom čidle otáček a uvidím. Celý mě to připadne, jakoby samotná jednotka měla špatné ukostření. Zkrat.... nevím kde v tom motorovým prostoru asi ne, leda že by někdo zapichl nějakej drát na kostru a on tam nepatřil. Každopádně moc děkuji a pak písnu,co mě řeklo to vyblikání.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #13 od jentak
Odpověděl jentak pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
Hmm tak jsem rozdělal čidlo otáček, zaizoloval kontakty, složil a nic. Jednotka nevyblikala žádnou závadu a nevybliká ji ani tehdy, když odpojim třeba čidlo otáček, potenciometr klapky..... prostě zajimavý.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #14 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw

Hmm tak jsem rozdělal čidlo otáček, zaizoloval kontakty, složil a nic. Jednotka nevyblikala žádnou závadu a nevybliká ji ani tehdy, když odpojim třeba čidlo otáček, potenciometr klapky..... prostě zajimavý.


Ano, to nevybliká, aby vyblikala, musel by motor aspoň 2 minuty běžet. Když odpojíš čidlo otáček, ani to jednotka nevyhodnotí, protože motor nebude fungovat. U potenciometru předpokládám, že taky nebude fungovat, jelikož podle jeho polohy přibližně jednotka ví, kolik má dávat benzínu...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #15 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: problém 1,6 dohc 66kw
Precetl jsem si to tady i SZ a jsem z toho volajaky zmeteny.
Takze na inducku na jednu stranu jde 12V to sedi? Techto 12V je rozklemovanych a vede i na zapalovaci modul. Druha strana inducky je pripojena na na zapalovaci modul hned vedle a timto dratem se inicializuje kdy ma inducka hodit odtud je pripojen i otackomer. Vyzkouset inducku muzes jednoduse tak ze tento drat pripojis na kostru a po odpojeni to musi hodit jiskru.
12V na obou vstupech pro snimac klidne muze byt. Domnivam se ze vnitrne je to pripojeno na OZ a timto zpusobem by se jednoduse eliminovalo ruseni. Nevim nikdy jsem to nemeril nebyl duvod. Pripojeni tohoto modulu k jednotce by melo byti takove. Dva draty impulzni snimac na vacce a ten posledni je vystup z jednotky pro urceni doby zapaleni jiskry.
Dalsi vec ktera mne zarazila je to odpojeni baterky. To jako odpojis minus pol baterky a pak to dela psi kusy? Zemneni modulu je pres pouzdro. Proc by to todle delalo mne fakt nenapada. Zkus zmerit proud pres inducku pri zapnutem klici. Pokud tam potece nejaky proud je modul vadny.
Nejak jsem asi pomalu chapavy a hlavne nevyspaly pokud jsem neco prehledl v tvem popisu co jsi uz dovysvetlil tak promin.
Zkus si vzpomenou na starou poucku ze nekdy mene je vice. Pohledni na to jak na 120(ono to taky nic jineho neni) se standartnim zapalovanim zbav se zbytecneho strachu a hura merit. Jinak pokud si nekdo spletl plus a vstup od inducky nemelo by se teoreticky nic stat. Ovsem na 100% to tvrdit nemuzu neb vnitrni zapojeni modulu neznam.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.513 sekund
Powered by Kunena fórum