Startování horkého motoru

Více
18 roků 5 měsíců zpět #1 od Milan1806
Ahoj chlapi, mám problém, který se už tady hodně řešil, ale myslím, že ten můj je v něčem jiném, než už bylo v podobných tématech řešeno. Mám Tipo 1.4 i.e. (1990), které perfektně startuje když je studené, většinou je ale průser, když je zahřáté - cca. do 20 minut od chcípnutí teplého motoru prostě točí, točí, ale nenatočí. Nemá ani chuť škrtnout... Měřil jsem snímač otáček při všech možných teplotách a polohách kabelu - vždy kolem 800 ohmů. Měřil jsem čidlo teploty motoru - vždy odpovídalo tabulkovým hodnotám. Vytáhl jsem kabel ze svíčky..., jiskry to háže. Prostříkal jsem všechny možné kontakty, nepředpokládám přelomené drátky. Až dnes jsem přišel na to, že když to točí, tak z ventilu nad klapkou nejde do sání palivo. Když jsem ale sundal filtr, něco někde asi zchládlo a tak na asi 3. natočení se ventil probudil, jakýsi motorek (snad nastavovač polohy klapky) vysunul plastovou tyčinku, pootevřel si tím klapku a motor se natočil... Prosím - co (jaké podněty nebo čidla) ovlivňuje ten "nastavovač polohy klapky"? Co říká ventilu, aby se otevřel? Je možné, že je ventil vstřikování seklý (při vyšších teplotách) nebo motorek nastavovače vadný (že tedy funguje jen při nižších teplotách)? Díky moc za radu... Už mi to blblo loni, to jsem nějak přežil, zimu jsem odjezdil bez problémů, teď ale přišly horka a já jsem v pr---i. :cry:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #2 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Startování horkého motoru
No podle mě to bude stejně ten snímač :!: Kyž je někde porucha na el.vsrříkování tak ŘJ.automaticky nevstřikuje palivo tzv.ventil je vkidu. Jak je to se škrtící klapkou nevím, ale nejlepe bys udělal kdyby sis zajel na vrakáč a koupil bys za jejich standartní ,,pětikylo,, snímač a až to bude zas blbnout tak ho zkusil prohodit. Je to nejrychlejší cesta :wink:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #3 od Milan1806
Pokusím se na to o víkendu ještě jednou pořádně podívat, ale mám pocit, že právě při mých neúspěšných pokusech nastartovat při otočení klíčku z polohy 0 do polohy 1 (zapnutí zapalování-rozsvícení palubky) zavrčí benzínové čerpadlo, ale něco ve vstřikovací jednotce necvakne. Naopak mám pocit, že když je motor chladnější, tak současně se zavrčením benzínového čerpadla ještě něco cvakne ve vstřikování - jinými slovy, ještě před spuštěním startéru jsem schopen říct, jestli motor chytne nebo ne. Právě proto jsem měl pocit, jestli se třeba při vyšších teplotách nezadrhává ventil na vstřikování a nepustí tím palivo do sání. Snímač otáček volnoběhu je (podle mě) před roztočením motoru v podstatě k ničemu, ne? Možná se ale pletu, jsem víceméně samouk, nezlob se (za amatérské otázky...). :oops:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #4 od silvo
Odpověděl silvo pro téma Re: Startování horkého motoru
To nie je snímač otáčok volnobehu ale snímač otáčok motora takže "údaje"od tohto snímača sú dôležité aj pri štartovaní.
Aj mne to pripadá na ten snímač.
Skús to podla rady Pavla.
Ale s tým vrakáčom by som nesúhlasil.
Na SK stojí nové cca 800 Sk čo je u vás CZ cca 600,a istota je 100%!!

Fiat TIPO 1,6 ie cat DGT 1991 OHC 125 000 km tmavočervená metalíza

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #5 od Milan1806
OK, zkusím podle vašich rad, stejně si ale říkám, proč před neúspěšným startováním (při zapnutí zapalování - tedy přepnutí klíčku z polohy 0 do 1) se klapka ani nepohne - takový ten černý motorek zezadu vstřikovací jednotky (myslím, že se mu říká nastavovač polohy škrtící klapky) nezabzučí a nepootevře tu klapku..., zatímco před úspěšným nastartováním motorek zabzučí a pootevře klapku, pak zatočím startérem a motor naskočí...? To, že by na to všechno neměl mít vliv snímač otáček, jsem si myslel proto, že se v té dané chvíli otočení klíčku ve spínačce ještě před startováním přece nic netočí, tím pádem ani snímač nemá co snímat... 8O

Ještě upřesňující dotaz na závěr :wink: : Má se při otočení klíčku v zapalování (v době, kdy je slyšet, jak benzínové čerpadlo cca. 1 s tlakuje) pootevřít klapka nebo ne? Zavisí pootevření na teplotě motoru?

Díky a nezlobte se... (jak je to o tom učeném z nebe...)? :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #6 od Augustin
No neco mi na tom Tvem vykladu nesedi.
Tak za prve. Urcite tam nemas zadny motorek, ktery by Ti mel nastavovat polohu skrtici klapky - to servo tam neni! Je tam snimac polohy skrtici klapky, coz je velky rozdil (snima uhel natoceni, ktery pak predava RJ). Dale ten zvuk o kterem rikas, ze se to nastavuje je zvuk paliv. cerpadla, ktere tlakuje vstrikovaci jednotku na provozni tlak. Po dosazeni tlaku (regulator tlaku) se vypne (vzdy to ma cvaknout u rele cerpadla).
Mne tak napada, zda by jsi nemohl mit problem v paliv.cerpadla. Vzdy, kdyz se zahreje tak ma problem s dosazenim provozniho tlaku, kdyz se ochladi, problem se nevyskytuje. Dalsi veci co by to mohlo byt je ten snimac polohy skrtici klapky. Btw to jsi meril? Meni se pravidelne odpor i za tepla i za studena pri ruznych uhlem natoceni?

Taky jeste poznamka. Ten "motorek co vysouva plast.tycinku" nenastavuje zadnou klapku, ale uzavira a otevira obtokovy kanal, kterym proudi vzduch pro regulaci smesi - bohata/chuda.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

18 roků 5 měsíců zpět #7 od Anonymní
Tak to má-všechny jednobody ho mají i fena :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #8 od petr1978
První co bycg asi vyzkoušel je zahřát motor na provozní teplotu a pak měřit včechno co se měřit dá. Všechno by mělo mít nějaký odpor.
Zkus proměřit vstřikovací ventil, ale myslím že tam to nebude. Při startování by měla jít do ventilu nějaká šťáva. Pak taky samotný ventil musí mít odpor stejný kjako za studena. Pak by jsi tam měl mít teplotní čidla, a taky čidla polohy klikového hřídele. Proměř prostě všechno co tě napadne, jinak to asi nepujde. V čerpadle to asi taky nebude, když za studena běží. Pak se ozvi na co jsi přišel.
Nevím jak přesně vypadá vstřikování co tam máš, tak ti asi přesnou radu nedám :(
Hodně štěstí :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #9 od Augustin

Tak to má-všechny jednobody ho mají i fena :D

Okay, mas pravdu, neuvedomil jsem si, ze Bosch ma neco jineho nez to GM co mam ja. Je tam opravdu ten "regulacni motor volnobehu", ktery reguluje jen polohu skrtici klapky. To na svem typu vstriku nemam. U meho vstrikovani je regulovan pouze obtokovy kanal (by-pass) skrtici klapky.
Ale v podstate je timto zajistena REGULACE VOLNOBEHU nikoliv vsak startovani motoru.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #10 od Milan1806
Ahoj, díky moc za rady, mimochodem, dnes jsem zjistil, že to určitě není čidlem otáček motoru (doufám, že mi ho zítra vezmou zpátky...). Veškerá čidla jsem zkoušel změřit, všechna mají nějaký odpor, nicméně potenciometr polohy škrtící klapky je nějaký divný - zkoušel jsem ho měřit podle manuálku staženého z Download sekce tohoto webu a hodnoty absolutně neodpovídaly. Mohlo by to tedy být tím...? Že prý se dá eventuelně použít ekvivalent z Favoritu... :wink: O víkendu všechno možné změřím a dám vědět. Zatím.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #11 od Milan1806
Tak, dnes jsem sice nepřišel na to, čím to je, že teplé nestartuje, ale přišel jsem na to jak to všechno oj--at. Vždy jsem startoval tak, že jsem klíček pootočil z polohy 0 do polohy 1, počkal jsem, až dovrčí čerpadlo a pak teprve startoval. Mé nové pravidlo je, že nesmím nechat dovrčet čerpadlo, zkrátka při horkém motoru musím startovat přímo z polohy klíčku "0" a chytne to vždycky. Při horkém motoru jsem udělal následující: zapojil jsem voltmetr přes tenoučké drátky na kontakty A2 a A3 (viz inj_tipo.zip v Download sekci - děkuji autorovi) - tedy na kontakty vstřikovacího ventilu a změřil, že při otočení klíčku z 0 na 1 problikne nějaké napětí (cca 0,2 V), zatímco při následném startování už žádný proud do vstřikovacího ventilu "neteče". Avšak při studeném nebo "nehorkém" motoru jak při otočení klíčku z polohy 0 do 1 tak i při samotném startování do vstřikovacího ventilu "šťáva teče" a proto nastartuje.

Hm..., vynikající je, že už zřejmě dokážu nastartovat kdykoliv (nechci to zakřiknout), stejně by mě ale zajímalo, čím to může být. Po testu ventilu už jsem neměl čas proměřovat čidla, zkusím je změřit výhledově, nemohla by to ale být třeba vadná nebo přehřívající se řídící jednotka...? Že prý nová stojí třiadvacet litrů... :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #12 od Augustin
No na tom, ze by to mohla byt RJ by neco mohlo byt. Ono nova muze stat ten balik penez, ale da se sehnat na vrakaci.
Pokud vsak rikas, ze je problem s napetim na vstrikovaci, pak je nutno hledat v cem by to mohlo byt,. Je to mozno vyzkouset teda tak, jak si popisoval, ale podle priucky mladych svistu (jak na to ... :-) se ma na kontakty (odpojit to od vstrikovace) pripojit zarovecka, ktera ma pri startovani slabe problikavat, pokud ne, tak je to zrale na vymenu RJ (btw zkousel si to relatko paliv,cerpadla v motorovem prostoru?)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #13 od Milan1806
Relátko palivového čerpadla jsem nezkoušel..., tak nějak ani nevím, kde vlastně je. :oops: Mám ale pocit, že nějaká relátka jsou pod plastovým deklem asi 20 cm nalevo od ŘJ vstřikování... :?:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #14 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Startování horkého motoru
Jo v motorovém prostoru pod tím plastovím deklem je relé pal.čerpadla a ohřevu lambda sondy, á já tam mám dokonce i nějaký ventil, ale nevím k čemu je :idea:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 4 měsíců zpět #15 od Milan1806
Tak to zřejmě bylo relátko toho čerpadla... vyměnil jsem ho za jiné a vypadá to, že problémy přestaly... Doufám, že to není náhoda. :P Všem zainteresovaným dík. :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.502 sekund
Powered by Kunena fórum