Možná blbej dotaz na DOHC

Více
18 roků 2 měsíců zpět #1 od Criton
Možná blbej dotaz na DOHC vytvořil uživatel Criton
chlapi, fakt sorry, nejsem automechanik a učenej z nebe taky ještě nespad....

když mám 1.6 dvouvačku, znamená to, že mám 16 ventilů? nebo to je "jen" osmiventil?

mimo mísu: je tam dvoubodovej vstřikovač, že jo?

Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #2 od temprař
Dle mého to znamená,že máš dvě vačkové hřídele. Jeden ti pohání sací a druhý výfukový ventily. Je to asi osmiventil.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #3 od jirk
Odpověděl jirk pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC
Ventilů máš 8 a vstřikování jednobodový.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #4 od pavelZet
OHC má na každým válci jeden ventil na sání a jeden na výpust = 2 ventily na válec = u 4válce 8 ventilů

DOHC (double) má dva sací a dva výpustný ventily = u 4válce 16ventilů = proto se DOHC motory označují 16V (16 ventilů)

OHV myslím má na válec je jeden společnej ventil

sou i 20V, to bývají sportovní motůrky RS apod., a ty mají 3 a dva ventily na válec

24V byvají už 6tiválce

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #5 od Criton
Odpověděl Criton pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC
sakra, každej říká něco jinýho.. zatim to vypadá, že udělám kompromis a budu každýmu říkat, že tam mám těch ventilů 12 :lol:

Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #6 od lettro
Odpověděl lettro pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC
PavelZet to napsal přesně : DOHC má 16 ventilů. S počtem vstřiků to nemá nic společného. Vstřikování bývá buď jednobodové nebo vícebodové - to pak je vstřik do každého válce samostatně. Systém se dvěma vstřiky tedy neexistuje. Do Tipa se montovalo vstřikování Mono-Jetronic (jednobodové) nebo MPI IAW. Do všech DOHC motorů se montovalo vstřikování MPI IAW tedy vícebodové. (Viz Jak na to str. 13)
Zdraví Rosťa.

dříve Tempra 1,6 SW, ročník 94 LPG
nyní Stilo MW JTD 80

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #7 od Augustin

PavelZet to napsal přesně : DOHC má 16 ventilů. S počtem vstřiků to nemá nic společného. Vstřikování bývá buď jednobodové nebo vícebodové - to pak je vstřik do každého válce samostatně. Systém se dvěma vstřiky tedy neexistuje. Do Tipa se montovalo vstřikování Mono-Jetronic (jednobodové) nebo MPI IAW. Do všech DOHC motorů se montovalo vstřikování MPI IAW tedy vícebodové. (Viz Jak na to str. 13)
Zdraví Rosťa.

Sakra chlapi nepiste tady bludy. 1,6 DOHC (149.C2.049) ma pouze 8 ventilu, vic jich tam neni (muzes se podivat pod kryt vackovek).
Co se tyce toho vstrikovani, tak jste zase vedle. Je tam jednobod (SPI GM), neni pouzit system MPI, ty jsou od novejsich modelu, nebo popr. u Tempry.
2Criton: Proc to potrebujes vedet?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #8 od MagicMisel

OHC má na každým válci jeden ventil na sání a jeden na výpust = 2 ventily na válec = u 4válce 8 ventilů

DOHC (double) má dva sací a dva výpustný ventily = u 4válce 16ventilů = proto se DOHC motory označují 16V (16 ventilů)

OHV myslím má na válec je jeden společnej ventil

sou i 20V, to bývají sportovní motůrky RS apod., a ty mají 3 a dva ventily na válec

24V byvají už 6tiválce


:lol: To double u DOHC sou 2 vačky a ne nejaký ventily

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #9 od Criton
Odpověděl Criton pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC

2Criton: Proc to potrebujes vedet?


tak jen mě to tak nějak zajímalo, koukám, že stejně asi nejsem jedinej, kdo v tom nemá jasno...

Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #10 od jirk
Odpověděl jirk pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC
Pro PavlaZet:

OHC,případně DOHC = vačkový hřídel nad hlavou motoru

OHV = vačkový hřídel je dole,ventily jsou ovládané tyčkami a pákami

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #11 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC
DOHC má 2x tolik ventilů nic méně Fiat je v tomto vyjímkou a ikdyž je to DOHC tak jich má jen 8 8O .
A stříkačka je pouze jdnobodová a tím to hasne :D
Hele Citron vem klíč na sraz a kouknem na to :lol: :lol:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #12 od Criton
Odpověděl Criton pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC

Hele Critonn vem klíč na sraz a kouknem na to :lol: :lol:

no to ne! dokud to jezdí, tak to rozebírat nebudu!

Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #13 od BOHHy
Odpověděl BOHHy pro téma heh ,, no to teda koukam
jako vy jste lemplove nekteří ..
OHC .. jednovačka ..
DOHC .. to D znamena Double tzn.dvojí ... Dovuvačka .. jednoduché.
S počtem ventilů to nemá nic společného .. zůstává jich 8 !!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #14 od lettro
Odpověděl lettro pro téma Re: Možná blbej dotaz na DOHC

Sakra chlapi nepiste tady bludy. 1,6 DOHC (149.C2.049) ma pouze 8 ventilu, vic jich tam neni (muzes se podivat pod kryt vackovek).
Co se tyce toho vstrikovani, tak jste zase vedle. Je tam jednobod (SPI GM), neni pouzit system MPI, ty jsou od novejsich modelu, nebo popr. u Tempry.


Tak sorry. Mám jenom knižní vědomosti a bludy v tom případě píše H.R.Etzold v publikaci Jak na to pro Fiat Tipo 1/88 - 6/95. Podle této knihy na str. 13 v přehledu motorů 1) není žádný motor 1,6 DOHC (pouze 1,8 a 2,0) 2) žádný motor nemá typové označení 149.C2.049.
Opravdu existují ještě jiné motory než popisuje Etzold ? Rád se nechám poučit.
Zdraví Rosťa.

dříve Tempra 1,6 SW, ročník 94 LPG
nyní Stilo MW JTD 80

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #15 od michal_tipar
2lettro: Nesmíš brát Jak na to od Etzolda jako bibli. Dvouvačka 1,6ka tam vůbec není, podobně jako třeba 1,1 a 1,7D. Asi se jich nevyrobilo tolik aby se tím autor zabýval nebo se třeba neprodávali na německém trhu, nebo odkud ten autor vůbec je.
Nicméně je to tak jak se tu píše DOHC 1,6 je dvouvačka ale pouze 8 ventilů a jednobodové vstřikování.
Ještě jsem si vzpoměl, když jsem koupoval auto, tak mi v servisu řekl, "doufám, že to není ekotech (nebo tak nějak, už si to nepamatuju přesně) motor, který se dodával do švýcarska, protože na ten se nedá nic sehnat", z čehož mi vyplívá, že existovali další verze motorů, podle různých národních specifikací - třeba ekologických...

jo a ještě jsem narazil na to, že se do Tipa dával motor 1,6 s 16 ventily - asi to byl motor z Bravy, někde z doby kdy se ty modely překrývali.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.088 sekund
Powered by Kunena fórum