Seřizování vůle ventilů

Více
17 roků 9 měsíců zpět #16 od honik
Odpověděl honik pro téma Re: Seřizování vůle ventilů
Zkusím si na to asi něco vyrobit.

2.0 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #17 od vokupma53
neviem či je to ešte aktualne ale ja som si to vyrobil zo spojkovej vydlice,myslím že bola z VAZ 2101 zaradil som spiatočku vyhodil sviečky a tlačil auto.keď bol ventil takmer otvorený(stlačený)vložil som tam ten prípravok ,potlačil auto aby mi oodyšla vačka a podložku som vybral zabrúseným ocelovým drátom(plynové so škody).Pozor na ten hliník okolo nesmieš ho poškodiť ani poškrabať .
Práci česť.

Regata 1,6 100PS
Tempra 2.0ie
Multipla 1,6 16V 100PS

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #18 od JaH
Odpověděl JaH pro téma Re: Seřizování vůle ventilů
Nedávno jsem vůli ventilů seřizoval. Největší problém je udržet misku s podložkou v stlačené poloze. Protože jsem to dělal na ulici bez nějakého zvláštního vybavení, použil jsem velký plochý šroubovák, který jsem vtlaččil mezi vačku a podložku, a misku jsem pak opřel o část sikovek.
Podložku jsem vydloubal malým šroubováčkem.( ani v prodejně , kde prodávají podložky, neměli tušení , jak vypadají originál kleště).Spotřeboval jsem na to 2 odpoledne. 1. den jsem změřil vůli a zjistil aktuální tloušťku všech dotčených podložek. 2. den jsem podložky vyměnil za nové nakoupené. Po úpravě už motor nemá zvuk šicího stroje. Vůle některých ventilů byla až dvojnásobná. Zatím jsem s výsledkem spokojen, přeji mnoho zdaru.

JaH
Fiat Tempra combi S.W. 1,8i, 1994

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #19 od spider
Skwěle, všude všichni píší, jak to dělali, ale nikdo se nezmínil o tom jaká tam má bejt vůle. Poradí mi v tom někdo ???

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #20 od spider
Jinak 1,6L benzín

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #21 od JaH
Odpověděl JaH pro téma Re: Seřizování vůle ventilů
Vůle má být podle typu motoru. Pro typy 159A3.000, 159A3.046, 835C1.000 a 160A2.000 jsem našel 0,40+-0,05 sání a 0,50+-0,05 výfuk.

JaH
Fiat Tempra combi S.W. 1,8i, 1994

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #22 od Augustin

Vůle má být podle typu motoru. Pro typy 159A3.000, 159A3.046, 835C1.000 a 160A2.000 jsem našel 0,40+-0,05 sání a 0,50+-0,05 výfuk.

Vse se meri na provozni teplote, to jen aby bylo jasno :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #23 od spider
Což o provozní teplotu mi nejde, to vím, ale potřeboval sem vědě ty vůle.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #24 od honik
Odpověděl honik pro téma Re: Seřizování vůle ventilů
V chytré knížce je to popsané jako jednoduchá věc.Ovšem se správným nářadím.Ale tlaté české ručičky.Ještě sem přemýšlel jestli by nebylo lepší změřit vůle jednotlivých ventilů a poté oddělat vačku a vyměnit podložky.Ono by to možná bylo i pohodlnější a rychlejší.

2.0 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #25 od spider
Hoši, motor je složenej, odjel v celku a po prvním nastartování (po kompletním přetěsnění) 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #26 od honik
Odpověděl honik pro téma Re: Seřizování vůle ventilů
Gratuluju.

2.0 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #27 od petr1978

Vůle má být podle typu motoru. Pro typy 159A3.000, 159A3.046, 835C1.000 a 160A2.000 jsem našel 0,40+-0,05 sání a 0,50+-0,05 výfuk.

Vse se meri na provozni teplote, to jen aby bylo jasno :wink:


Hele, já myslel že při teplotě 20 °C :? Teda všude to píšou a platí to i pro 1.6 DOHC. Tam jevule sání 0,4 a výfuk 0,5.
Kde jsi vzal že se to měří při provozní teplotě? Možná máš pravdu, taky mi připadá nesmysl seřizovat vůli za studena.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #28 od Augustin

Vůle má být podle typu motoru. Pro typy 159A3.000, 159A3.046, 835C1.000 a 160A2.000 jsem našel 0,40+-0,05 sání a 0,50+-0,05 výfuk.

Vse se meri na provozni teplote, to jen aby bylo jasno :wink:


Hele, já myslel že při teplotě 20 °C :? Teda všude to píšou a platí to i pro 1.6 DOHC. Tam jevule sání 0,4 a výfuk 0,5.
Kde jsi vzal že se to měří při provozní teplotě? Možná máš pravdu, taky mi připadá nesmysl seřizovat vůli za studena.

Petre mas pravdu a beru zpet co jsem rekl. Opravdu se to ma merit pri studenem motoru (20°C), provozni teplota je potrebna pro mereni komprese.

Jinak co tyce toho spesl nastroje na vymenu tech podlozek je uveden na str. 30 v Haynes prirucce (takova zahnuta hokejka - tvar L).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #29 od petr1978
Teď už ten nástroj jenom sehnat za rozumnou cenu . Už jsem se ptal na pár věcí ve "Jak na to" a je to všechno pěkně předražené:-(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #30 od Charles
Já pročítám témata, protože asi bude na čase zkontrolovat a udělat vůle. Ventily jsou lehce slyšet, ale není to tak strašné. Ale potýkám se stále s problémy výkonu :arrow: malý výkon, vyšší spotřeba, přičemž toto jsem se dočetl i v chytré knize...pokud někdo máte návod na nějaký přípravek na výměnu podložek, tak ho mile rád uvítám nebo mi pls někdo detailně a srozumitelně vypište jak se to dělá...Další problém bude asi ty vůle změřit, nemám totiž ty měrky a ani jaksi nevím, jak vypadají a kde se daj sehnat (koupit) :oops:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.473 sekund
Powered by Kunena fórum