motor pro Tipo/Tempru
Je pravda, že motor je dobrý, jen to řízení motoru je na Ho..no.
Asi bych volil 1.6 OHC.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Za rok a pul provozu nemuzes posoudit jak dlouho ti vydrzi zminovane cepy, tlumice, brzdy, palivovy filtr, repasy turba atd...Na tak malo km je urcite vyhodnejsi 1,6. Lehci motor, mene sjete gumy, min trpi naprava, mensi pojistka.
kupoval jsem tipo TD pred rokem a pul za 45000.melo nabehano poctivych 101000km.tehdy stala nafta podstatne min nez benzin.pri uvaze spotreby 5,8l a 13-14tis rocne me to prislo jednoznacne vyhodnejsi co se tyce provozu i pri vetsi pojistce nez nejaky favo 1,3 nebo tipo 1,4.jizdni vlastnosti,komfort a silny motor nemluve.jediny co jsem menil byly predni tlumice a komplet brzdy a cepy a predni loziska,pac predtim to nikdy nikdo nemenil.ale od te doby jen jezdim a jezdim.pravidelne menim plnou syntetiku.nic vic.na motor se nesahlo....skoro teda.trochu jsem ho posteloval na 90kw.....maximalni spokojenost.
dalsi vec je,ze naftu sezenes skoro vsude od kamioňáků za pakatel (15-20kč).kde sezenes levnejsi benzin???
K te spotrebe, tu udavas prumer a u meho benalu je prumer nejakych 7,5
pri 10000km ti vyjde uspora na pohonnych latkach kolem 5000-6000 tis a
z toho mas o 4000 vyssi pojistku, takze vycislena uspora je zhruba 1000
a to ni na urcite castejsi udrzbu predni napravy stacit nebude.
Takze podle mne, kdyz nenajedes rocne vic nez 25000 nebo jak pises ty, ze mas ropu od kamionaku, tak se nafta nevyplati.
Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jj ale je to divný. Já měl 2.0 8VALVE 6 let,najeto 230 000 km a motor neklepal ani za toho největšího mrazu. A s tím názorem že jede jak drak naprosto souhlasím. když máš všechny čidla ŘJ ok tak ten motor jede fantasticky a zvuk je nádhernej. Ale jakmile ho začneš zanedbábat tak se těš na peklo.To je fakt.
Mam na tacho 175 tis a ten motor vydává docela zajmavé zvuky,když je studenej tak tam klepou snad i svíčky,ale jede jako drak
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Za rok a pul provozu nemuzes posoudit jak dlouho ti vydrzi zminovane cepy, tlumice, brzdy, palivovy filtr, repasy turba atd...Na tak malo km je urcite vyhodnejsi 1,6. Lehci motor, mene sjete gumy, min trpi naprava, mensi pojistka.
kupoval jsem tipo TD pred rokem a pul za 45000.melo nabehano poctivych 101000km.tehdy stala nafta podstatne min nez benzin.pri uvaze spotreby 5,8l a 13-14tis rocne me to prislo jednoznacne vyhodnejsi co se tyce provozu i pri vetsi pojistce nez nejaky favo 1,3 nebo tipo 1,4.jizdni vlastnosti,komfort a silny motor nemluve.jediny co jsem menil byly predni tlumice a komplet brzdy a cepy a predni loziska,pac predtim to nikdy nikdo nemenil.ale od te doby jen jezdim a jezdim.pravidelne menim plnou syntetiku.nic vic.na motor se nesahlo....skoro teda.trochu jsem ho posteloval na 90kw.....maximalni spokojenost.
dalsi vec je,ze naftu sezenes skoro vsude od kamioňáků za pakatel (15-20kč).kde sezenes levnejsi benzin???
K te spotrebe, tu udavas prumer a u meho benalu je prumer nejakych 7,5
pri 10000km ti vyjde uspora na pohonnych latkach kolem 5000-6000 tis a
z toho mas o 4000 vyssi pojistku, takze vycislena uspora je zhruba 1000
a to ni na urcite castejsi udrzbu predni napravy stacit nebude.
Takze podle mne, kdyz nenajedes rocne vic nez 25000 nebo jak pises ty, ze mas ropu od kamionaku, tak se nafta nevyplati.
nevim proc zminujes palivovy filtr.menim ho pokazde pred zimou a cena 170kč je pakatel.za dalsi nevim kde mas pojistku na dvoulitra drazsi o 4000.to beres rozdil dvou pojistoven,nejlevnejsi na 1,6 nejdraszi na 2,0.za dalsi ja mam pojistku na 1,7.....ale i kdybych nemel.vychozi pocty jsem pocital normalne na dvoulitra.pak to nakonec vyslo pojistit na 1,7.pokud se chovas k turbu jako clovek,tzn. ze ho po poradnem protazeni nechas schladnout a tak,nevim kolikrat za zivot auta bys ho chtel repasovat.tipacky motor po 200 000km jede porad slusne,pravda po tech km by asi repase neuskodila.vzhledem k tomu ze jsem mel 101 000km, mam docela rezervu.predpokladam ze tipo budu mit jeste asi 4roky.dyl ani ne.takze repasi turba neplanuju.
cepy,tlumice a brzdy vydrzi podle toho jake mas.jestli mas Starline z Polska nebo jinych pokrokovych zemi tak se nediv ze je muzes menit kazdy rok.kdyz das origo vydrzi podstatne dyl.zivotnost cepu zalezi i na tom jestli jezdis vetsinu jizd po rozbite okresce treti tridy nebo po jednicce.a brzdy vydrzi podle toho jestli jezdis brzda plyn nebo plynule.nicmene desky jsem menil pred rokem.ted jich mam polovinu.jezdim plynule ale obcas to protahnu a kdyz me tam vjede nejaky debil tak mam co delat abych ubrzdil....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jinak mam takovy dotazik...mam tempru, 1,6 tu slabsi verzi... pred casem jsme ji dovezli z nemecka.... no je nadherna, karoserie je jako z fabriky ale ten motor je docela v ubohem stavu... no ale abych se dostal k me otazce... lezi mi v garazi motor, z tempry, kterou jsme meli pred tim, ktera proste jednoho dne se rozhnila, jenze ten motor mel lepsi peci nez nas papousek, a je mi lito ze jen tak lezi v garazi....
Jsem dnes nejaky upovidany,,, takze da se BEZ PROBLEMU vymenit motor z tempry 1.6 s analogem, misto stavajici 1.6 s digitalem???
Prosim o velice objektivni nazor, protoze bylo nemálo lidi co mi tvrdili ze to nepujde, ale taky hodne lidi kteří tvrdili ze to pujde. diky moc za odpoved
Fiat Tempra 1.6, r.v. 91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a mělo by to šlapat.Já bych se toho nebál a šel bych do toho,ovšem pokud ten motor nestojí v garáži X let.To už by mohly byt v háji ložiska a válce
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dik za rady a budu se tim pokouset ridit, jelikoz ten motor v garazi je dobre "zakonzervovan" tak myslim ze by nebyl s nim zadny problem, po malych upravach. A snad se do toho v co nejblizsi dobe pustím.
No a mel bych dalsi dotaz.... Servo..... mam ho na aute docela po smrti a potrebuje nutnou vymenu.... leju do nej vice oleje nez by bylo zdravo. a pocituju i problemy s rizenim. Tak se chci zeptat jestli nekdo nevi, nebo neporadi co je lepsi, jestli koupit nove anebo z vrakoviste...samozrejme i s ohledem na cenu...a kolik tak asi stoji vymena....anebo zda je to nejak slozite??
A jeste jednou musim podotknout ze jsem opravdu strasne rad ze jsem toto forum nasel. Jsem neskutecny fanda a zastance Fiatu Tempra...
Fiat Tempra 1.6, r.v. 91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.