Záhada se spotřebou
Mám 1.6 stříkačku a předpokládam, že máš mono jetronic, takže to je stejný systém. Co můžeš proměřit sám, to udělej a to postupně.
1. ten trmostat nmá vliv na spotřebou, ale tak obrovskou ne.. zvlášť teď, když už je větší teplo.. každopádně jednoduchá kontrola, nech na volnoběh až se zahřeje, dej ruku na chladič... do nějakejch 75 - 80°C musí být studenej chladič, bo voda by měla běhat v malém okruhu, jinak je trmostat K.O.
2. čidlo teploty vody (motoru) ... změř odpory ... viz článek kontrola čidel
3. čidlo teploty nasávaného vzduchu... doporučuji vyndat, né jen měřit na autě, někdy je špatné jen v určitém rozmezí a nemusíš to poznat... je třeba projet celé spektrum teplot.
4. lambda... multimetrem se to měří blbě, poznáš jestli je úpně K.O. nebo žije, lepší je osciloskop, pokud máš možnost zdarma na PC, tak lambdu nech udělat. Krom toho někdo tady měl dobrou lambdu, ale přesekané vedení po cestě a kostřilo mu to a taky to dělalo bordel
5. zkontroluj výfukové vedení, jestli to nepřisává před lambdou, není li tam někde díra
6. katalyzátor... orientační kontrola, nech běžet motor, čichni k plynům, měly by být nasládlé a né tmavé s olejobenzínovým nádechem. (ty saze ve výfuku jsou způsobené bohatou směsí)
7. krokomotorek ... měří se tam odpory a postup je tady na fóru, řešil jsem to s Tomas009 je tam postup, hodnoty.. prostě vše, pohledej a přečti
8. poteciometr škrtící klapky, změřit odpory jednotlivých drah při volném a sešláplém pedálu plynu... viz. článek potenciometr škrtící klapky
pak snad už jen špatnej vstřik, nebo řídící jednotka.. ale to snad ne. Plus jak tady už bylo psáno, podtlakové a benzínové vedení...
Je to boj, vím o čem mluvím, už jsem z toho byl na větvi ale ještě se předčasně neraduju, už jsem se poučil. V mém případě jsem měnil vše, krom katalyzátoru, potenciometru a krokomotorku. Jinak všechny čidla, lambda, termostat komplet K.O.
Poslední co jsem enmohl pořád najít bylo čidlo vzduchu, pak jsem vyměnil a snad klid a krom toho šel rapidně nahoru výkon motoru. Přeji hodně štestí
P.S. co se týče těch otáček za studena 800, to je docela málo, jestli se v tom před tebou někdo nevrtal a nepředělal počáteční polohu škrtíci klapky, aby otáčky dostal dolů na oko, ale že ti to nezdechá zase
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ukazatel na tom dgt panelu neni nic moc presneho. To jsem poznal, kdyz jsem byl na emisich. Na palubovce mi to taky ukazuje tech tvych 800-1000, ale ve skutecnosti tam bylo 850ot/min. Hlavne bych si poslechnul, zda to moc nekolisa a ten chod je kultivovany (bez vyraznych zmen).Pánové otázka na všechny, když už jsem se tak rozepsal... kolik tedy máte otáček na volnoběh při zahřátem motoru cca 85-90°C Já za studena těch 1200- hodně chladno, normálně tak 1100 a pak mi to klesne na 1000, po dleší cestě skáče mezi 900-1000 (mám digitál) pokud má být míň znamená to, že mi to i tak pořád dává bohatší směs Nechci rýpat do polohy klapky, ještě byl zaslepený šroub - nikdo do toho kupodivu 16 let nevrtal, ale jinak ty otáčky asi dolů nedostanu, že??
Takova mala rada: Nehledejme nejake vady, kde nejsou!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No já nehledám vady, kde nejsou, spíš mě to jen tak zajímalo Zdá se mi to právě v poho celkem, takže jsem to taky sváděl na "přesnost zobrazování digi panelu".
No to už byb ylo skoro divné, aby to auto bylo v pořádku a nebylo co opravovat
To all: Spotřeba se mi snad už konečně trošku umoudřila, tak uvidím, pak hodím nějaké číslo a děkovačku všem zainteresovaným
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Minulý týden jsem měnil teplotní čidlo vody. Původní sice vykazovalo správné hodnoty, ale zdálo se mi, že otáčky při postupném ohřevu vody padají pomalu. Nové čidlo reaguje pružněji, staré fixlovalo. Chystám se i na výměnu teplotního čidla na vzduch, které by mělo mít stejné hodnoty jako teplotní čidlo vody. Nechce se mi vyměňovat pouze součástka - NTC, přemýšlel jsem o umístění teplotního čidla na vodu do blízkosti vstřikování a napojení na původní kabely/NTC čidla/.Tak sem vyměnil lamdu a termostat a doufal sem že mi klesnou i třeba otáčky protože co jsem tu čet sou kolem 800-900 mam je kolem 900-1000.Ale stává se sem tam že otáčky na volnoběh vyrazí na 2200.Myslim si že by to mohl dělat ten krokůvmotorek ale nejsem si jist.
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No termostat má taky na to vliv ale když auto jede na sitič mělo by mít vyší otáčky ne??ane kolem 800.jinak pak uvidim až ho vyměnim co to bude dělat.A sem proměřoval lamdu a čet článek a pokud napětí je nula a já mam nula tak prej je v ní zkrat. A ještě výfukový potrubí je silně zadělaný sazy co tohle zapříčiňuje??
Jestli máš v háji lambdu, tak ti nic nereguluje bohatost směsi a většinou je bohatá.
To zasere výfukové potrubí, je černé. Vysoké otáčky by opravdu mělo mít auto co jede na sytič. Tak to je nejspíš tou lambdou.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.