Problém startování
17 roků 6 měsíců zpět #76
od fox-x
Odpověděl fox-x pro téma Re: Problém startování
to je celkem presny. kdyz startutuju teplej motor tak to prvne skoro nastartuje. ale pak spadnou otacky a chcipne. je jedno zda slapu na plyn, nebo ne. na podruhy uz je to uplne marny. proste nenastartuju. jakoby tam vubec nesel benzin.
jo a "klouze" to obcas taky, jak pise Vali. ale to bych ani neresil.
podstatny je ze pokud chci nastartovat jedina moznost je otevrit "haupnu" a cekat az vychladne motor...
a protoze se to s novym cidlem otacek nezpravilo, co treba cidlo teploty motoru? ja uz fakt nevim co delat...
jo a "klouze" to obcas taky, jak pise Vali. ale to bych ani neresil.
podstatny je ze pokud chci nastartovat jedina moznost je otevrit "haupnu" a cekat az vychladne motor...
a protoze se to s novym cidlem otacek nezpravilo, co treba cidlo teploty motoru? ja uz fakt nevim co delat...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 6 měsíců zpět #77
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: Problém startování
Tak je to jasné, dneska se to stalo opět. Po delších cestát, nebo popojíždění, když to chci natočit, tak prostě nastartuju a padne to z 900 toček prudce dolů a KO. Pokud jezdím a sem tam startuju, tak to jde, ikdyž je motor dost zahřátý. Ale jakmile mám zahřátej motor, pak jdu třeba nakoupit, auto stojí 30 minut až hodinu, začne chládnout z 90 i 100°C, větrák jede, tak potom jak s časem chládne, příjdu, natočím a padne. Natočím to třeba 2 - 3 po sobě a vždy to samé, dneska jsem otevřel kapotu a natočil to a držel přes plyn na 1500 a pak už dobrý, po tom nastartuju zase v poho. Tak pořád přemýšlím, čím to jen může být.
Vzhledem k tomu, že hafo čidel je měněno.. čidlo teploty vody , čidlo vzduchu, lambda, dokonce i termostat tak fakt nevím.
Poslední co zbývá je krokomotorek, potenciometr, snímač otáček... všechny tyto díly byly měřeny a nevykazovaly chyby.. ale ještě to zkusím změřit při těch 90°C, třeba je možné, že tam je nějaká vada a neprůchodnost při přesné teplotě a pak to blbne. To by ale vypadalo na přesně jednu věc, čím to je, tak jak má fox-ex.. ale ku..va příjít na to jaká.
Jinak jsem dneska hned zhodil airbox a koukal na klapku, klíček v poloze jedna, pak krokomotorek už při takto vysoké teplotě vůbec neovlivňuje počáteční polohu klapky ( tak jako při nižších teplotách), tím je naprosto vyřazen sytič - to je logické podle mne.
Příliš dosedlá klapka za tepla, by mohla způsobovat, že se benzín vůbec nedostane do válce, či se tam nedostane dostatek vzduchu, proto to padání z otáček a zdechnutí. Možná je nános bordelu na klapce a jinak malinkatej otvor je zmenšen na tolik, že je nedostačující pro průchod benzínu a vzduchu...
Tohle je příčina pádu otáček a zdechnutí, ale proč to tak je, to nevím.
Pak jsem taky docela koukal, že do airboxu jde úplně horký vzduch, který jde nad vstřikovač přes čidlo teploty nasávaného vzduchu, toto čidlo dle teploty vzduchu pak obohacuje směs, ale když jde úplně horkej vzduch, nedává benzín přesněji jen mimimum.. jsem dneska koukal, jak jde do airboxu vzduch, kterej byl tak teplej, že byl vidět.
Tohle jsem dneska vypozoroval, ale jako jinak jsem v lese dost..
Chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte, jak přesně funguje ten airbox.. jsou tam dva přívody vzduchu.. studenej a pak teplej od motoru, pro rychlejší ohřátí motoru za studena... jak je tam řešené přepnutí teplého na studený vzduch, to mi nějak není jasné ... já na to koukal, je tam taková klapa, ale jakým způsobem se přepíná mezi těmi režimi.... ( mě právě dneska překvapilo, že tam šel horký a né studený, když už byl motor tak moc ohřátý)
No nic, jsem se zase rozepsal... prosím napište někdo nějaké návrhy, co vás napadá, já už tak nějak nevím .. zkusím očistit tu klapku od karbonu či co to je za bordel a třeba to bude ono... čím nejlépe čistit a jak aplikovat, při puštěném motoru to stříknout na klapu.. to asi ne, že.
Díky za každou radu
Vzhledem k tomu, že hafo čidel je měněno.. čidlo teploty vody , čidlo vzduchu, lambda, dokonce i termostat tak fakt nevím.
Poslední co zbývá je krokomotorek, potenciometr, snímač otáček... všechny tyto díly byly měřeny a nevykazovaly chyby.. ale ještě to zkusím změřit při těch 90°C, třeba je možné, že tam je nějaká vada a neprůchodnost při přesné teplotě a pak to blbne. To by ale vypadalo na přesně jednu věc, čím to je, tak jak má fox-ex.. ale ku..va příjít na to jaká.
Jinak jsem dneska hned zhodil airbox a koukal na klapku, klíček v poloze jedna, pak krokomotorek už při takto vysoké teplotě vůbec neovlivňuje počáteční polohu klapky ( tak jako při nižších teplotách), tím je naprosto vyřazen sytič - to je logické podle mne.
Příliš dosedlá klapka za tepla, by mohla způsobovat, že se benzín vůbec nedostane do válce, či se tam nedostane dostatek vzduchu, proto to padání z otáček a zdechnutí. Možná je nános bordelu na klapce a jinak malinkatej otvor je zmenšen na tolik, že je nedostačující pro průchod benzínu a vzduchu...
Tohle je příčina pádu otáček a zdechnutí, ale proč to tak je, to nevím.
Pak jsem taky docela koukal, že do airboxu jde úplně horký vzduch, který jde nad vstřikovač přes čidlo teploty nasávaného vzduchu, toto čidlo dle teploty vzduchu pak obohacuje směs, ale když jde úplně horkej vzduch, nedává benzín přesněji jen mimimum.. jsem dneska koukal, jak jde do airboxu vzduch, kterej byl tak teplej, že byl vidět.
Tohle jsem dneska vypozoroval, ale jako jinak jsem v lese dost..
Chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte, jak přesně funguje ten airbox.. jsou tam dva přívody vzduchu.. studenej a pak teplej od motoru, pro rychlejší ohřátí motoru za studena... jak je tam řešené přepnutí teplého na studený vzduch, to mi nějak není jasné ... já na to koukal, je tam taková klapa, ale jakým způsobem se přepíná mezi těmi režimi.... ( mě právě dneska překvapilo, že tam šel horký a né studený, když už byl motor tak moc ohřátý)
No nic, jsem se zase rozepsal... prosím napište někdo nějaké návrhy, co vás napadá, já už tak nějak nevím .. zkusím očistit tu klapku od karbonu či co to je za bordel a třeba to bude ono... čím nejlépe čistit a jak aplikovat, při puštěném motoru to stříknout na klapu.. to asi ne, že.
Díky za každou radu
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 6 měsíců zpět #78
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: Problém startování
Vážně nikdo nevíte???? Dneska opět, když to 30 minut po zahřátí stojí, nanastartuju to. Myslel jsem, že je to relé pal. čerpadla, ale není, dneska jsem zaměnil relé od lambády a stejně nic. Zhodil jsem airbox, myslím si, že tam nejde palivo, do čerpadla jde napětí jak má, při otočení do polohy 1, pak zase nejde, při startování tam napětí jde, ale benzín to nedává. Takže tam je něco, co dává řj informaci, že je chyba a tak pak nedává palivo.
Sázím tedy už jen na potenciometr šk. klapky, dneska jsem i pozoroval, že při 4 a 5 to vůbec nešlo za plynem ve 2 situacích a dobře zahřáté, stál jsem na podlaze a nic, žádné zrychlení a pak jako by se to vzpamatovalo a jelo zase krásně. To by asi vypadalo na ten poťák, že? Ale necukalo to, to zase ne.
Ale nechci dávat hned novej, bo ani nemám, chci to nějak eliminovat.
Chtěl jem se zeptat, když odpojím poťák, tak by to teoreticky nastarotvat jít mělo ne, řj si hodí pevné hodnoty a tak by se dalo zjisitit, jestli to je tím poťákem... nevímte někdo, jestli by to tak šlo???
Po dnešní neúspěšném startování, až to schládlo, tak to jelo v poho, drželo to i krásně 900 otáček a jelo to jak z praku.
Už jsem z toho zoufalej, hoďte pls někdo nějakou radu
Sázím tedy už jen na potenciometr šk. klapky, dneska jsem i pozoroval, že při 4 a 5 to vůbec nešlo za plynem ve 2 situacích a dobře zahřáté, stál jsem na podlaze a nic, žádné zrychlení a pak jako by se to vzpamatovalo a jelo zase krásně. To by asi vypadalo na ten poťák, že? Ale necukalo to, to zase ne.
Ale nechci dávat hned novej, bo ani nemám, chci to nějak eliminovat.
Chtěl jem se zeptat, když odpojím poťák, tak by to teoreticky nastarotvat jít mělo ne, řj si hodí pevné hodnoty a tak by se dalo zjisitit, jestli to je tím poťákem... nevímte někdo, jestli by to tak šlo???
Po dnešní neúspěšném startování, až to schládlo, tak to jelo v poho, drželo to i krásně 900 otáček a jelo to jak z praku.
Už jsem z toho zoufalej, hoďte pls někdo nějakou radu
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 6 měsíců zpět #79
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: Problém startování
To fox-x:
tak se snad zdá, že jsem na to přišel, jak bylo psané v jiném tématu s touto problematikou, zaměřil jsem se na 2 problémy: relé pal. čerpadla a potenciometr škrtící klapky. Relé to nebylo, poťák se zdá, že byl to, co to dělalo. Mimo to startování teplého motoru, to ještě sem tam při 4 a 5 někdy nešlo za plynem, pozorováno poslední dobou. Pravda, je že dneska není až takové teplo jako včera, tak jsou trošku jiné podmínky. Snad to bude tím poťákem.
Krom toho se chod motor zklidnil, pravidelný chod a hezkej výkon, tahné to plynuleji a ve větším rozsahu semi zdá Tak snad už budu mít klid chvíli
tak se snad zdá, že jsem na to přišel, jak bylo psané v jiném tématu s touto problematikou, zaměřil jsem se na 2 problémy: relé pal. čerpadla a potenciometr škrtící klapky. Relé to nebylo, poťák se zdá, že byl to, co to dělalo. Mimo to startování teplého motoru, to ještě sem tam při 4 a 5 někdy nešlo za plynem, pozorováno poslední dobou. Pravda, je že dneska není až takové teplo jako včera, tak jsou trošku jiné podmínky. Snad to bude tím poťákem.
Krom toho se chod motor zklidnil, pravidelný chod a hezkej výkon, tahné to plynuleji a ve větším rozsahu semi zdá Tak snad už budu mít klid chvíli
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 1.293 sekund