zapl se auto-sytic a nechce se vypnout - NEVYRESENO

Více
17 roků 1 měsíc zpět #1 od Jimmy
:!: V prvni rade zdravim vsechny uzivatele :)

Jsem tu novy a Tipo mam par dni. 1.6ie rv88..

:arrow: PROBLEM: po startu jsem mival otacky cca do 1000. Najednou mi asi zapl automaticky sytic, pze po startu vyleti otacky na asi 2800 a to i kdyz je motor zahraty. Od te doby co to zaclo delat mi proste na volnobeh otacky ne a ne spadnout. Pripadam si jako bych neumel radit (kdyz seslapnu spojku otacky vyleti na tech 2800) a to nemluve o spotrebe kterou si radsi ani neodvazim tipnout - zere jak tank. Ted mi jeste doslo, ze to mozna zaclo delat po doliti vody do chladice kde skoro nic nebylo. Tak me akorat napada ze by to chtelo odvzdusnit vodu ale nemohl jsem najit odvzdusneni.

Prosim o rady, nevim jestli to je tou vodou nebo necim jinym a docela me tenhle problem dozira.

Fiat TIPO 1.6 DGT I-E [149C2.046]
Nemuzu vyresit www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=5807

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #2 od temprař
Ahoj. Vidím to na krokový motorek volnoběhu.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #3 od SKV
Měl jsem něco podobného - byly to zteřelé hadičky podlaku - ty hadičky na stěně za motorem pod předním oknem! Měl jsem otáčky na 2500, po výměně spadly na normál!

Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #4 od Vali
Je více věcí, čím to může být. Ale troufám si říct, že tou vodou to podle mne není, jinak to ovzdušnění jsou tam dva šrouby na vedení, jedna je když půjdeš po horní hadici je to v místech jakoby za baterkou směrek ke kabině a druhý je přímo na sahaře - chladiči.
Může to být v krajním případě i ten krokomotorek, to se dá ale změřit, jestli funguje jak má, stačí k tou multimetr. případně bych ti poslal odkaz, jsme to tu s klukama řešili.
Prvně zkus kouknout na ty hadičky podtlaku, jestli někde něco nevypadlo nebo není už K.O.
A pak jukni na ten krokomotorek, jestli se nezasekává.
Jukni na obrázek, třeba pomůže
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1788
zkontroluj kontakt na ten krokomotorek..

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #5 od Weka
Ještě, že mám ruční sytič :lol:

fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=5540
1.4 Tempra,r.v.91,182km/h,102 000(13.5.2008),el.okna,central na dál.ovládání,alarm,nastavitelný volant,mlhovky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #6 od Jimmy
chlapi diky moc, dneska na to kouknu a dam vedet ;)

Fiat TIPO 1.6 DGT I-E [149C2.046]
Nemuzu vyresit www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=5807

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #7 od Jimmy
:?: Chlapi je mozne ze jsem na tom mojem Tipousovi 1.6 rv88 nenasel odvzdusneni?? Pry nektery auta odvzdusneni neaji a ja jsem ho NIKDE nenasel :( Jinak tam je asi nejaka nesrovnalost v hadickach, pripada mi ze tam jedna chybi 8O a je tam cosi predelane, zitra vam to rano vyfotim..

:?: A muzete mi nekdo poradit prosim jak mam zmerit ten krokac na tom sytici??

Fiat TIPO 1.6 DGT I-E [149C2.046]
Nemuzu vyresit www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=5807

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #8 od petr1978
Podle toho co jsi udal bych tipnul že máš Dvouvačku a ednobodový vstřik.
Tak to je rada k tomu motoru a vstřikování:
Aby jsi se dostal na krokomotorek, musíš sundat celý kryt na vzduchový filtr. Drží na 5ti matičkách, tuším že jsio to na desítku klíč. Krokomotorek je takový váleček s velou matkou dokola.
Odpoj konektor od krokomotorku a připoj na krokomotorek jeden drát od multimetru. Druhým kabel z multimetru připojuj postupně k ostatním kontaktům na krokomotorku(krokomotorek má celkem 4). Alespoň někde ti musí multimetr ukazovat malý odpor (řádově v Ohmech). Takto prověř ostatní kontakty.
Pokud u každého naměříš nějaký malý odpor, je krokomotorek O.K. a chybu hledej jinde.
Jinak odvzdušnit dvouvačku jde takto:
Na Chladiči je na levé horní straně(viděno když stojíš čelem k motoru) takový malý šroubek. To je první odvzdušňovací bod. Pak se vzduch zdržuje v hlavě a to musíš vyšroubovat to čidlo co je uprostřed hlavy mezi svíčkama.
Nevyšroubuj to čidlo celé, jen tak aby sy slyšel syčet vzduch nebo viděl tést vodu kolem závitu.

Jestlio je všechno O.K. a včechny hadičky máč připojené, hledal bych v čidlech teploty nebo v kabelech co k nim vedou.
Tak snad ti to nějak pomůže, a možná že už to máž bez tohoto :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #9 od Jimmy
2 petr1978: DIKY MOC, popsal jsi to perfektne hned rano to vsechno omrknu. Jen doufam ze najdu ten sroubek na chladici pze jsem ho dneska nenasel :-/ Kdybys mi mohl poslat foto chladaku s sipeckou abych vedel kde to je byl bych rad, ale to uz asi chci moc ze? :D Diky diky, rano prolezu ten muj "tipo-tank" a pisnu jak jsem dopadl...

Fiat TIPO 1.6 DGT I-E [149C2.046]
Nemuzu vyresit www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=5807

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #10 od Jimmy
NOVE INFO:
:arrow: krokac jsem zkontroloval a je v poradku, jeste jsem ho vycistil /byl tam bordel).
:arrow: na chladici i hlave jsem odvzdusnoval, ale ani bublinka jen voda, takze je tady asi taky vse v poradku. (na chladici jsem to predtim nemohl najit - zavazel klaxon)
:arrow: cidla a kabely.. nevim presne co kde zkontrolovat ale cidlo teploty u karbose asi jede dobre - teplota se mi na panelu v kabine ukazuje. Termostat taky pracuje spravne (doufam) takze tam je asi taky cidlo v poradku ...?

:arrow: Ted ty fotky a problem s hadickama..
(omlouvam se nepodarilo se mi dostat do galerie, tak hazu linky)

foto c.1 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1237.jpg
fotka toho co mam pod kapotou :)

foto c.2 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1240.jpg
stitek s cislem motoru a karoserie (jestli se nepletu :))

foto c.3 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1244.jpg
tak a tohle je vec ktera se mi nezda! Nekdo napojil NEJAKOU hadicku na odfuk z motoru (detail dale)

foto c.4 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1245.jpg
detail fota 3

foto c.5 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1246.jpg
a ta NEJAKA hadicka vede do karbecu viz tato fotka.

foto c.6 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1247.jpg
tady se mi zda ze nejaka hadicka chybi, nema nahodou byt ta NEJAKA hadicka tady misto toho aby byla nacpana do odfuku z motoru??

foto c.7 http://www.dreamvisionstudio.cz/tiponet/23-10-07_1428.jpg
posledni foto, muzete mi nekdo prosim vysvetlit co to presne je a jakou to ma funkci?

Kazdopadne zaver je takovy ze jsem zkontroloval to co jsem osal nahore ale vsechno vypada OK takze zadna zmena a porad NEVYRESENO :(

Fiat TIPO 1.6 DGT I-E [149C2.046]
Nemuzu vyresit www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=5807

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 týdnů zpět #11 od Vali
Pár poznatků:
to, že ti ukazuje správně teplotu na přístrojovce, neznamená, že čidlo je OK, na zobrazování teploty na palubku je jiné čidlo, na to pozor!!! Tedy alespoň u mě to tak je a myslím, že u tebe stejně. Takže to čidlo změřt, kde je a jak se měří, máš v tom druhém vláknu spotřeba.
k tomu termosttu, to poznáš, když necháš běžet auto na volnoběh a necháš ho zahřívat, tak chytni na hadice, co vedou k motoru a do chladiče. Nesmí být než se dosáhne nějakých 80°C horké ty hadice, co jdou z chladiče. Jinak je termostat seklej a znamená to, že to jede pořád velkej okruh a špatně se to zahřívá. Jednoduše tedy řečeno, nesmí být horké obě hadice, co vedou chladící kapilinu, ty silné gumové, ale jen jedna. S tím čidlem na rozdělovači neporadím, já to mám jinak.

Pak bych ještě změřil čidlo nasávaného vzduchu, ale nevím jak je to řešené u DOHC, jestli to tam vůbec máte. AŤ tě nepletu, ale snad ti tu nědo pisne kdo má \dohc

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 týdnů zpět #12 od Charles
Já mám sice DOHC, ale s těmi čidly neporadím, protože sám nevim kde jsou a jak se měří :!: Ta spotřeba mi taky dává dost zabrat, nebo spíš mojí peněžence :x Jinak lambdou to prý u mě není, to jsem měl na kontrole u jednoho elektrikáře.....takže proto musím hledat někde jinde.
Jinak když tady bylo psáno o tom volnoběhu, tak se mi zdá že ho mám taky vyšší, jako když je motor studený, tak po nastartování vylezou asi tak 1800-1900 to je normální si myslim, ale když je motor už teplej tak na 80°C tak je mám kolem 1250 otáček....dá se to nějak regulovat, stáhnout dolů a nebo si to dělá ŘJ sama :?:
díky moc ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 týdnů zpět #13 od petr1978
Čidlo teploty chladící kapaliny je zespoda kolena sání. A tam bych asi viděl problé.To čidlo by mělo smenšovat svůj odpor s rostoucí teplotou, jinak je v hajzlu. Další čidlo podle kterého ŘJ ví o teplotě motoru je na termostatu. To neměři teplotu, jen rozepne kontakt když se zahřeje motor na 60°C. Pod 60°C má nulový odpor, nad 60°C nekonečný.
Jestli máš vyžší otáčky na volnoběh, zaměřil bych se na tyto dva čidla. Pokud budou O.K. , jako třetí čidlo bych skontroloval čidlo teploty nasávaného vzduchu. Taky nezapomeň, že můře být upadlý jen nějaký kabel na čidlech. Když bude i to v pohodě, koknul bych se jestli ti nejde někde falešný vzduch. Hlavně bych prohlídnul výfuk před lambda sondou a koleno sání za vstřikováním. Po vyčerpání všech možností bych preventivně tyto věci přetěsnil. Těsnění pod vstřikováním, těsnění mezi kolenem sání a hlavou, těsnní výfuku mezi hlavou a kolenem výfuku.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 týdnů zpět #14 od Charles

Čidlo teploty chladící kapaliny je zespoda kolena sání. A tam bych asi viděl problé.To čidlo by mělo smenšovat svůj odpor s rostoucí teplotou, jinak je v hajzlu. Další čidlo podle kterého ŘJ ví o teplotě motoru je na termostatu. To neměři teplotu, jen rozepne kontakt když se zahřeje motor na 60°C. Pod 60°C má nulový odpor, nad 60°C nekonečný.
Jestli máš vyžší otáčky na volnoběh, zaměřil bych se na tyto dva čidla. Pokud budou O.K. , jako třetí čidlo bych skontroloval čidlo teploty nasávaného vzduchu. Taky nezapomeň, že můře být upadlý jen nějaký kabel na čidlech. Když bude i to v pohodě, koknul bych se jestli ti nejde někde falešný vzduch. Hlavně bych prohlídnul výfuk před lambda sondou a koleno sání za vstřikováním. Po vyčerpání všech možností bych preventivně tyto věci přetěsnil. Těsnění pod vstřikováním, těsnění mezi kolenem sání a hlavou, těsnní výfuku mezi hlavou a kolenem výfuku.


Hmm vidím, že tomu rozumíš a asi ti to i šlape, když máš napsáno že i to bere kolem 8mi litrů, to bych si tedy vyskakoval mít takovou spotřebu. Zkusím se podívat na ty dráty, jestli nějaký není upadlý a nebo třeba nejsou kontakty zaoxidované.
Jinak to vypadá že termostat mám dobrej, protože po ujetí cca 2,5 kilometru a venkovní teplotě 3°C mi teploměr ukazuje asi tak 65 °C a za další kilometr mám 85°C....nebo to je taky špatně :?:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 týdnů zpět #15 od petr1978
Ne, tak by to mělo být :)
Tak vidíš, alespoň něco ti šlape :)
Kdyby jsi bydlel někde blízko, tak bychom se na to mrkli.
Jěště je jedna varianta. Zkus odpojovat jedno čidlo po druhém a poslouchej jestli se něco děje. Odpojuj to po jednom a tase to samozřejmě připoj.
Pokud ti motor chcípne. Pak dej věděz jak to dopadlo.
Jinak nejspolehlivější je fakt multimetr.
Proměřit je to snadné, stačí rychlovarná konvice na čidlo kapaliny a fén na vzduchové čidlo.
:)
Čidla ale musíš vytáhnout aby jsi je mohl měřit.
Nejprve vytáhni čidlo chladící kapaliny, které je na koleně sání zespoda..Připoj na něho kontakty čidla multimetr, nastav rozsah na multimetru podle těch hodnot které by tam měly být.
Pak dej tu aktivní část čidla do rychlovarné konvice a zapni ji. Odpor by se měl měnit se zvyšující teplotou. Měl by měl klesat plynule až do nějaké hodnoty. Pak čidlo vytáni a nech ho pomalu chladnot. Stále měř multimetrem, odpor by měl zase pomalu stoupat.

S čidlem nasávanéh vzduchu to udělej podobně jen s tím rozdílem, že ho budeš zahřívat pomocí fénu. ˇ4idlo by jsi měl taky vytáhnout a ajdeš ho na koleně sání pod tělesem kde je připevněno lanko plynu. Je vidět z boku.

Pak tam máš ještě svič, který se buď vypne nebo zapne při teplotě kolem 60°C. Tam jsem taky použil konvici a multimetr. Když má míň než 60°C má čidlo nulový odpor. Když je teplota nad 60°C je odpor tohoto čidla nekonečný.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.503 sekund
Powered by Kunena fórum