Proč pořád lambda?

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od Raven
Proč pořád lambda? vytvořil uživatel Raven
Zdravím...jsem sice na fóru poměrně nový...ale zaráží mě některé názory na špatnou funkci motoru...Jsem automechanik se zaměřením na vstřikovací systémy, ale neříkám že jsem vševědoucí...Jen mě dosti zaráží...často se tu píše na kdejaký problém že za to může lambda...myslím že v drtivé většině případů to není pravda, protože...Většina Tip je vybavena systémem Bosch Mono-Jetronic kde je hlavní řídící veličinou poloha škrtící klapky a otáčky motoru. Lambda má u těchle poměrně primitivních vstřikování jen minimální vliv, protože i kdyby nefungovala tak věřím tomu a mám to z praxe vyzkoušené že to na funkci motoru nebude mít nějaký zásadní vliv, snad kromě toho že to bude pořád kouřit asi jako Š-120...Protože...ŘJ je už výrobcem nastavená tak, aby pracovala jen ve třech pracovních režimech...Akcelerace, decelerace (brždění motorem) a plná zátěž...na základě toho upravuje poměr směsi...A podle signálu z lambdy jen minimálně koriguje složení...opravdu jen minimálně...Třeba byla tu několikrát uvedena závada že motor se ohřeje a chcípne...Mě to dělalo taky...Nejdřív jsem si myslel že je to ukostření zapalovacího modulu (mimochodem lambda má pracovat v rozmezí 0.8 - 1.3 mě vždy i při tomhle problému pracuje na úrovni 0.9 což je na tak staré auto výborné....), a taky bylo, tak jsem to spravil a fungovalo to...jenže nedávno to začalo znovu a já přemýšlel čím to je..až mi jeden známý motorář poradil vyměnit poslední díl výfuku...a ejhle....byl ucpaný, neměl tah a při snížení otáček řídící jednotkou při volnoběhu se motor dusil....Zkuste se prosím nad tímlhe taky zamyslet....někdo...občas.....Dík.....Ale zase neříkám že lambda nemůže dělat problémy..ale to je na další "článek".....Tak snad někdy...když bude mít někdo zájem...

Tipo 1.4 i.e. 1989; 51kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Proč pořád lambda?
velmi dobry prispevok, urcite budes platnym clenom, lebo problemy na tychto starych autach urcite su a niekto kto ma skusenosti nielen zo svojich problemov zas tak vela nieje, a ked ano tak sa nie vzdy a radi delia o skusenosti. :D

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od Raven
Odpověděl Raven pro téma Re: Proč pořád lambda?
jojo...dík....rád poradím....kdykoliv....není problém...od toho je to fórum aby se radilo.....ne? :D A já budu jen rád když moje zkušenosti i když minimální někomu pomůžou.....Přeju všem úspěšné přejetí zimy, hodně štěstí a veselé Vánoce....

Tipo 1.4 i.e. 1989; 51kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od čenda
Odpověděl čenda pro téma Re: Proč pořád lambda?
Jo, konečně to někdo řekl nahlas... :lol:
Slovo "Lambda" asi budí posvátnou hrůzu, podobně jako "Řídicí jednotka".

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Proč pořád lambda?
Skláním se před ním. Opravdu pěkně napsaný článek...

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Proč pořád lambda?
JJ můžu jen potvrdit, když jsem měnil labdu, tak auto jezdilo vcelku bez potíží. Jediný projev bylo snížení spotřeby, což je logické.
Dobrý článek.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: Proč pořád lambda?
Ja sice nejsem automechanik, ale zase mam zkusenosti se svym autem, neco jsem i tady pochytil :wink:
Muzu vsak rici, ze treba na spatnou funkci motoru ta lambda mela vliv v mem konkretnim pripade. Nemam v tom svem hybridu zmineny Bosch, ale slavny SPI od GM.

Mas vsak pravdu v tom, ze ne vzdy za vsim musi ta lambda sonda stat...ale podivej se na ty priznaky (vyssi spotreba paliva, nepravidelne otacky, spatne napeti na sonde), to uz o necem rika, ne?
V kazdem pripade je vzdy nutno roslisit v cem tkvi ten problem - lambda se da lehce zmerit (multimeter nebo zajet na emise).

P.S. K te poznamce, ze lambda sonda ma minimalni vliv na chod motoru, mno nevim, ale kdyz si vezmes 25-50% zvyseni spotreby paliva, tak to asi minoritni podil neni (velice bohata smes)?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: Proč pořád lambda?
No já si myslím, že Raven měl spíš na mysli, že první co se tady na fóru označí za možnou příčinu při problémech se vstřikováním každej vidí na lambdu. Tak ono na tom něco bude ... dle mého názoru největší vliv mají čidla vzduch, teplota motoru jak na cukání, spotřeba a i otáčky společně s poťákem a krokáčem. A pak postupně kompletovat návaznosti - jak opravíš jedno a druhé ne, chová se to ještě více zvláštně viz. níže

V mém případě,kdy jsem měl v hajzlíčku komplet ales - lambda, čidlo vody, čidlo vzduchu musím říct, že opravdu jsem pozoroval zajímavou věc :
Chytrák mechanik mě poslouchla asi né uchem a měnil co neměl - vyměnil čidlo vody a lambdu - výsledek kultivovanější chod, ukidnilo se cukání - né zcela , ale auto totálně nejelo a zdechalo při rozjezdech, jak jsem byl zvyklej před tím. Spotřeba šla mírně dolů. Už jsem měl hlavu jak balón, když jsem zjistil, že nevyměnil mnou zmiňované čidlo vzduchu - změna poté ukrutná - jak výkon, cukání a spotřeba o cca 2l dolů. Před tím, než jsem se v tom začal vrtatm, tak to jelo, táhlo, ale ukrutně žralo. Jak to začneš opravovat, musíš vychytat všechno, jinak je to na nic stejně.
No a třešnička byla po výměně celé vstřikovačky

No k měření lambdě multimetrem, to zjistíš jen, jestli je KO nebo ne, jinak odezvu jedině na oscilo na emisích. :lol:
P.S. To Agustin - nevím, jak to máš se svým systémem SPI od GM :lol: :lol: To tajů toho Tipa jsem buhužel ještě nepronikl, někdy budu muset dostat školení, ať jsem univerzální Tipař :lol: :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od akpuolach
Odpověděl akpuolach pro téma Re: Proč pořád lambda?

P.S. K te poznamce, ze lambda sonda ma minimalni vliv na chod motoru, mno nevim, ale kdyz si vezmes 25-50% zvyseni spotreby paliva, tak to asi minoritni podil neni (velice bohata smes)?

Má minimální vliv na motor, určitě jede líp než kdyby to směs ochuzovalo. Ale má zásadní vliv hlavně na finance.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Proč pořád lambda?
Jo s těma čidlama bojuju taky ode dne kdy jsem si dovezl mou DOHC :(
Ale u mě spíše než s funkcí byl problém s nezapojením konektorů na čidlech, čidla na motoru byly, ale nezapojený a asi všechny (Teplota vody, nasávanýho vzduchu a lambda) nyní mám vše zapojené a asi i funkční, problém ale je se spotřebou :!: S každým zapojeným čidlem jsem poznal, že ten motor má jaksi pravidelnější chod i o něco lépe to šlo za plynem :)
Ve většině případů s vysokou spotřebu to dělá nějaké z těchto čidel, ale u mě je problém v tom, že mi to žere a navíc nejede :!: kdyby to mělo výkon na úkor spotřeby tak to překousnu, ale když to chlastá a navíc nic moc netáhne, to mě teda štve :!:
No poštou se ke mě blíží nová lambda a uvidíme co to udělá po její výměně :oops:
Jinak až bude zase o trochu tepleji (což bude asi až zase někdy v březnu, páč by mi teď při opravě upadly ruce) tak si chci pohrát s předstihem, zda to nebude zase lepší :wink:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: Proč pořád lambda?
Jestli si právě předchozí majitel nemyslel, že když to všechno odpojí, vyřeší problém se spotřebou...Ale v důsledku je to stejné v obou variantách.

Můj motor zas cuká..hlavně na volnoběh..jakoby z ničeho nic přestane přestala pálit svíčka a znovu začala. Takový nepravidelný chod. Taky docela hulí, ikdyž je zima, no :roll: Ale spotřeba je normální.

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #12 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Proč pořád lambda?
Jaký ma vliv lambda je otázkou vstřikovacího systému a spoustu dalších příznaků. Je pravda, že se tady lambda bere jako něco zásadního, cž v mnohých případech pravda není.
Musím souhlasit s příspěvkem :)
No bohužel v mám případě jako u Augustina mám SPI GM, kde lambda má zásadní vliv na chod motoru. Mě dokonce chcípalo auto na volnoběh když jsem najednou ubral plyn nebo brzdil motorem. Až u skvělého diagnostika na to přišli. Jinak by mě to nenapadlo. :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #13 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: Proč pořád lambda?

Můj motor zas cuká..hlavně na volnoběh..jakoby z ničeho nic přestane přestala pálit svíčka a znovu začala. Takový nepravidelný chod. Taky docela hulí, ikdyž je zima, no :roll: Ale spotřeba je normální.


Tak supr....Odešel mi vstřik, takže skáču na 3 válce. Takže o svátcích budu v zimě rozdělávat motor...To jsou vánoce :evil:

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #14 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Proč pořád lambda?

Můj motor zas cuká..hlavně na volnoběh..jakoby z ničeho nic přestane přestala pálit svíčka a znovu začala. Takový nepravidelný chod. Taky docela hulí, ikdyž je zima, no :roll: Ale spotřeba je normální.


Tak supr....Odešel mi vstřik, takže skáču na 3 válce. Takže o svátcích budu v zimě rozdělávat motor...To jsou vánoce :evil:


Jak jsi poznal, že ti odešel vstřik? Měřil jsi jaký má odpor mezi kontakty. Může to být taky kabel nebo jiná prkotina.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #15 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: Proč pořád lambda?
Začlo to tím, že to přestalo táhnout, pak se rozvítila kontrolka vstřiku a jelo to na 3 válce. Po vypnutí a zapnutí motoru se to spravilo, ale za pár km se to vrátilo...
Kabely ke svícím jsou v pohodě. Svíčky také.. Od kabelu přeskakuje jiskra i na větší vzdálenost. Měl sem svíci venku a při startování tam bylo uplně sucho..Nevstřikuje benzín. Je to vstřik na druhém válci.

Občas se chytne, ale pak zas přestane podávat. Ke konektoru vstřiku se stejně nedostanu, je to schované za sáním, takže mě rozdělávání nemine..

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.533 sekund
Powered by Kunena fórum