vlivy na spotrebu u 1,4 karburator?

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od drto
co vsetko moze mat vliv na spotrebu u motoru 1,4 karburator? co som tu tak cital tak vacsinou sa tu pise ohladne spotrby len pri vstrekovani a ja by som chcel vedeiet ako je to u karburatoru. lebo sa mi zda ze to moc zere. po meste teraz v zime okolo 10 niekedy aj kusok cez 10 litrov benalu :( co sa mi zda celkom dost. diky za odpovedi :wink:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od čenda
V zimě a po městě je to opruz obecně a spotřeba je vždycky katastrofální. Zkus netopit, dokud se ti motor neohřeje na aspoň 80 °C.
Ve vzduchovém filtru by měl být termostat na přepínání mezi studeným vnějším a teplým vzduchem od výfukového potrubí. Často to nefunguje, pak pomůže klapku napevno přepnout jen na ohřátý vzduch.
Případně se můžeš po delší cestě podívat na svíčky, pokud by byly černé, mohla by být moc bohatá směs, ale seřizování karburátoru bych nechal až úplně na konec.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od Raven
Já osobně bych začal svíčkama, pokud by to nepomohlo, tak bych zkusil vyřešit předstih. Je taky možné že máš ucpaný vzduchový filtr, nebo palivový. Jak psal Čenda o té klapce...Nevím jak to mají karburátorová Tipa ale moje stříkajda to má tak, že zezadu vede do airboxu hadice od výfuku která přivadí teplý vzduch do motoru při studených startech. Funguje to následovně. Když je venku zima a ty nastartuješ tak aby se ti líp ohřál motor tak v airboxu je bimetal který uzavře přístup studeného vzduchu ze sání a pustí do motoru teplý vzduch od výfuku, protože ten je teplý pořád, to má za následek že se ti rychleji ohřeje motor. Ve chvíli kdy už není teplého vzduchu tolik potřeba se bimetal posune do takové polohy, aby uvolnil i přístupu studeného vzduchu. Ale jako nemyslím si že zrovna funkce téhle klapky by měla nějaký vliv na spotřebu. Ten má většinou u karburátorů 1.špatné seřízení karburátoru, 2. špatné seřízení rozdělovače 3. špatné svíčky 4. ucpané filtry. Zkus tohle nic jiného to být nemůže. Tak hodně zdaru a úspěšné přejetí zimy...Jo a Čendo, odkdy má nezávislé topení v autě, které je hnané jen vzduchem vliv na spotřebu?

Tipo 1.4 i.e. 1989; 51kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od drto
este ma napadlo ze je stredna cast vyfuku uz dost hrdzava a ma namale tak si myslim ze vo vnutri uz bude asi tlmic vysypany. kolko litrov bezinu by to mohlo mat vliv na spotrebu? inak filtre su nove, karbec je meneny tiez a rozdelovac tak isto je vymeneny.
inak auto slape ako hodinky len sa mi zda ta spotreba vysoka :(

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od čenda

Jo a Čendo, odkdy má nezávislé topení v autě, které je hnané jen vzduchem vliv na spotřebu?


Jaké nezávislé topení :?: :?: :?:

Topení má vliv na spotřebu ve městě odjakživa, protože výměník v kabině funguje při zapnutém topení jako chladič, takže déle trvá, než se motor ohřeje na provozní teplotu, je třeba déle nechat zapnutý sytič a podchlazený motor se zapnutým sytičem má jednoznačně větší spotřebu.
Při jízdě po městě krok-sun-krok mě v takovém případě spotřeba 10 litrů nepřipadá neobvyklá.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od Raven
Čendo v noci jsem přemýšlel o té spotřebě a částečně beru zpět to co jsem řekl o tom topení. Ano máš pravdu, zčásti. Topení má vliv na spotřebu a to tak že pokud ho zapneš, tak se ti v motoru nedrží teplo a jde do kabiny, takže se ti dýl zahřívá motor, to ano. ale sitič je zapnutý jen tak dlouho dokud ŘJ nezistí že už ho není potřeba k tomu aby udržela motor v chodu. A k tomu stačí jen to aby byl motor zahřátý i na 58°C takže za normálních podmínek, pokud necháš motor před jízdou chvíli běžet, máš sitič za jízdy vypnutý. Ale k té spotřebě. Stejně to na spotřebě nepoznáš u toho topení, teda pokud nemáš palivoměr kterej ti ukazuje po desetinách litru. Protože něco musí pohánět motorek topení že, a to je alternátor, takže potřebuješ víc benzínu abys roztočil alterántor. Jenže ten pohánění toho motorku nevezme ani polovinu paliva co třeba zaplá světla. Takže si fakt nemyslím že by zaplé topení mělo nějaký radikální vilv na spotřebu. Rozhodně né takový aby vzrostla z osmi na deset litrů. Spíš si myslím že to bude tím předstihem...

Tipo 1.4 i.e. 1989; 51kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od Raven
:drto : Jo a to s tím výfukem je taky možnost...protože jestli máš ucpaný výfuk tak nemá tah takže potřebuješ víc benzínu aby ho "protáhnul" to máš stejné jako s kamnama - taky nehoří když je ucpaný komín...rozhodně doporučuju ten výfuk aspoň vysypat, ale pokud máš propálené přepážky v tlumiči tak jedině vyměnit....

Tipo 1.4 i.e. 1989; 51kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od drto

:drto : Jo a to s tím výfukem je taky možnost...protože jestli máš ucpaný výfuk tak nemá tah takže potřebuješ víc benzínu aby ho "protáhnul" to máš stejné jako s kamnama - taky nehoří když je ucpaný komín...rozhodně doporučuju ten výfuk aspoň vysypat, ale pokud máš propálené přepážky v tlumiči tak jedině vyměnit....


ten sa chystam menit lebo ako som hovoril vyzera uz v zalostnom stave :)

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od petr1978

co vsetko moze mat vliv na spotrebu u motoru 1,4 karburator? co som tu tak cital tak vacsinou sa tu pise ohladne spotrby len pri vstrekovani a ja by som chcel vedeiet ako je to u karburatoru. lebo sa mi zda ze to moc zere. po meste teraz v zime okolo 10 niekedy aj kusok cez 10 litrov benalu :( co sa mi zda celkom dost. diky za odpovedi :wink:


Asi tě zklamu, ale toto je po městě pro 1.4 normální spotřeba :( Zkus se podívat do velkého techničáku.
Ale jinak na spotřebu má určitě vliv bohatost směsi, předstih, nastavení ventilů, svíčky, těsnost spalovacího prostoru, vzduchový filtr. Jestli chceš trochu ubrat, tak se pobav s bohatostí směsi a následně s předstihem. Když změníš bohatost, musí upravit předstih. Nejlepší by bylo asi zajet na tester spalin a nechat si nastavit bohatost směsi.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #10 od drto

co vsetko moze mat vliv na spotrebu u motoru 1,4 karburator? co som tu tak cital tak vacsinou sa tu pise ohladne spotrby len pri vstrekovani a ja by som chcel vedeiet ako je to u karburatoru. lebo sa mi zda ze to moc zere. po meste teraz v zime okolo 10 niekedy aj kusok cez 10 litrov benalu :( co sa mi zda celkom dost. diky za odpovedi :wink:


Asi tě zklamu, ale toto je po městě pro 1.4 normální spotřeba :( Zkus se podívat do velkého techničáku.
Ale jinak na spotřebu má určitě vliv bohatost směsi, předstih, nastavení ventilů, svíčky, těsnost spalovacího prostoru, vzduchový filtr. Jestli chceš trochu ubrat, tak se pobav s bohatostí směsi a následně s předstihem. Když změníš bohatost, musí upravit předstih. Nejlepší by bylo asi zajet na tester spalin a nechat si nastavit bohatost směsi.


na emisnej sa len pousmial nad tym co mi moje auti vypusta z vyfuku :D takze asi tak :wink:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #11 od jamk1
Nebudem komentovat, iba pripojim moje skusenosti z praxe. Fiat Tipo 1,4 DGT karburator bez katalyzatoru r.v. 1991 - velmi usporne auto - v meste do 8,5l a mimo mesta - nejazdim nikdy pomaly - okolo 7,5.

Druhe auto Tipo 1,4 iE r.v. 1995 - svina nenazrana - jedno, ci mesto, alebo vonku - 10 litrov to slope stale.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #12 od esox25
Ludia mám taký malí dotaz. Viem že to nesúvisí s touto témou. Vie mi niekto v skratke vysvetliť ako funguje manuálny sytič. Mám 1,4 karburátor, rv.89. Dakujem.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #13 od petr1978
Píše se to takto :) Protože, při studeném motoru se palivo špatně odpařuje (špatně se mísí se vzduchem), nedostává se ho v dostatečném množství do válcu a ulpívá na stěnách sacího potrubí. Pak je směs proudící do válců chudá a špatnš se zapaluje. Proto, zapnutý sytič zvýší obsah paliva aby se ztráty bohatosti směsi kompenzovaly.
Taková je včeobecná funkce sytiče.
Ale jak v skutečné funguje u Fiatu, opravdu nevím.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #14 od čenda

Vie mi niekto v skratke vysvetliť ako funguje manuálny sytič.


Při vytažení táhla sytiče v kabině se uvnitř karburátoru přivře klapka, která omezuje množství nasávaného vzduchu. Protože tryskou protéká pořád stejně benzinu, je výsledná směs, která jde do válců, bohatší (víc benzinu, míň vzduchu).
Tolik princip, může to být ještě o něco složitějsí s tím, že existují karburátory jednokomorové a dvoukomorové, se sytičem řízeným termostatem atd., to už by ale vydalo na elaborát.
Největší záhadu obvykle představují tzv. "řízené" karburátory, které se používaly koncem 80. let, než se masově rozšířilo vstřikování. Na Fiatech to byl např. Weber 32 TLF s Ecoboxem montovaný v letech 1988/89. K těmto karburátorům obvykle není dostatek literatury a málokdo ví, jak si s nimi poradit.
Např. já jsem ten Ecobox nerozchodil, takže jsem ho odmontoval a celou tu záhadu nahradil obyčejným manuálním 32 TLF, který jsem vyndal ze svého prvního Una.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #15 od gabisto
...ale myslim si, ze zakladom je setrna jazda :wink: ... Mavam tak okolo 8... A na dlhsie trate okolo 7... Sice je pravda, ze ho nijak nenahanam no... Ale vsetko sa da :wink:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.499 sekund
Powered by Kunena fórum