Stálé trable při opravách mého tipa
No startér točil jako divej a motor nenaskočil, po pár pokusech jsme poznali, že motor točí jako divej a nemá tlaky. Tak jsme začali hledat co, kde a proč! Benzín šel a všude smrděl, jiskru jsme ale neměli. No hledání bylo celkem rychlé, zapomněli jsme dát palec do rozdělovače Tak jsem šel na druhý pokus a zase nic No nezbylo nic jiného, než sundat zase vše co jsme zadělali.
No polaborovali jsme s rozvodovýma kolama a vačkama, že nám to sedí na rysky a jsou opravdu vačky stejné. Nebudu to dále rozvádět, co vše se dělo No nakonec jsme zjistili, že nám nesedí klika k vačkám a tlakuje to do výfuku dřív, než se zavřou ventily. Tak se počalo hledat spodní ryska a jelikož tam není vidět, museli jsme hledat jiné řešení. Já jsem říkal, že když jsou vačky na ryskách, tak první píst musí být v horní úvrati. Ale nebyli jsme si jistí! Nedalo se svítit a rozebrali jsme i motor Jendy, mrkli jsme se na polohu vaček, když jsou na ryskách. A hlavně jsme zjistili, že první píst je v horní úvrati.
No takže jsme to nastavili a bez jakéhokoliv zadělávání jsem šel startovat......Tipo chytlo na drcnutí! a úsměvy na našich tvářích byly vidět na dálku Takže jsme to vše zadělali a ve dvě ráno jsme si šli spokojeně lehnout DALŠÍ VÝVOJ UKÁŽE ČAS! Ale tady je další krásnej příklad, jak chybí na motoru možnost zaaretování, aby nedošlo k nějakému nežádoucímu otočení!
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Rysku sem na Chárlesovím tipu našel,ale kam s ní?.
Vzpoměl sem si na větu,že píst pro nastavení hořejšku musí být v horní úvrati.Nastavili sme kliku,píst do horní úvrati na prvním válci,pro jistotu sme se šli podívat na můj fungující motor,vyndali sme u mě svíci na prvním válci a strčeným šroubovákem místo svíce sme zjistili,kde se píst nachází.
Když je píst v horní úvrati,musej sedět značky na hořejších ozubených kolech. U mě to tak sedělo,pro 100% jistotu sme se podívali v jakých polohách mám vačky.Po nastavení vaček i u Chárlese se motor rozběhl na drc v 1 hodinu raní. No nečekal sem,že i takto jednoduchá oprava s laborací ventilovejch vůlí se protáhne na tak dlouho.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Krásné hoši ja musím taky sundat váčku a vyměnit těsnění moc semi do toho nece
ale počítej s tim, že jak vyměníš těsnění máš rozhozenou vůli ventilů a budeš to muset ještě několikrát rozebrat, abys to vychytal
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no a jak to jede ?
No to nevím, zdá se mi že lépe, ale to se pozná dneska, až pojedu domů...nejvíc mi ale leze na nervy díra co mám ve výfuku, dělá to hroznej kravál mrcha se udělala cestou sem a zdá se mi, že to je horší a horší
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No tak to mi neříkej ani ze srandy mám strach stoho jak to pujde složitKrásné hoši ja musím taky sundat váčku a vyměnit těsnění moc semi do toho nece
ale počítej s tim, že jak vyměníš těsnění máš rozhozenou vůli ventilů a budeš to muset ještě několikrát rozebrat, abys to vychytal
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
sundát všechny řemenice na klice až na rozvodovou , na té je značka , míří přesně nahoru kde je druhá ryska hned na oil. čerpadle. Radši to ještě zkontrolujde ať to neni skočený o zub.
čest soudruzi
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no jo kdyby meli k tomu VIVID WORKSHOP
Znaš to: Kdyby byly.......atd. No auto jede, tak jsem spokojenej...neprská to ani nic jinýho to nedělá, asi to bude vše v cajku
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale super pokus
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jak říkal Toom, ryska je na čerpadle oleje. Taky bych zkontroloval vůle ventilů, jsou nejspíš budou špatně po výměně celé vačky z jinéhé auta. Jde hlavně o tloušťku těsnění pod domkem a jinak zabouchané venily v hlavě.
Ale super pokus
No to jsme všechno zkontrolovali, vůle jsme meřili a dodělali....dnes jsem auto zase poslouchal a výfukové ventily jsou jako nové, ticho, ale za to sací, to je klapot až hrůza
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ptal sem se dost lidí a jejich názor byl nechat,že je to pořád zanedbatelné.
I když můj názor je,že čím blíže k přesné toleranci,tím lépe seřízené vůle a lepší chot motoru.
Váš názor?
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ještě se zeptám na váš názor,dám příklad,výfuková vůle má být 0,50,naměřeno třeba 0,60 . Jakej je váš názor? nechat? pokud se jedná o 0,10 nebo koupit podložku abych dosáhl těch 0,50 ???
Ptal sem se dost lidí a jejich názor byl nechat,že je to pořád zanedbatelné.
I když můj názor je,že čím blíže k přesné toleranci,tím lépe seřízené vůle a lepší chot motoru.
Váš názor?
no ve fiatu říkal taky nechat ale já bych to vyměnil protiže to pak skočí o 0,15 a je na prd takhle máš chvíli klid
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.