Zvý?ení výkonu

Více
18 roků 10 měsíců zpět #1 od PavelM
Zvý?ení výkonu vytvořil uživatel PavelM
Čus v?ichni, mám Tipo 1.6i.e. 8v(78hp). Teď jsem ho momentálně zazimoval, tak
jsem si říkal, ?e bych na něm mohl přes zimu udělat nějakou tu úpravu na motoru.
Tak se chci zeptat, jestli s tím někdo nemáte nějaký zku?enosti. Chtěl bych
upravit hlavu (sní?it na kompresi 10-10,5:1 a malinko zvět?it a vyle?tit
kanály), potom bych si nechal podle úprav nabrousit vačku (nějakou rozumnou i
pro bě?nej provoz), nějakej lep?í filtr, výfuk, svíčky a nazávěr bych nechal
přeprogramovat řídící jednotku.
Nemáte někdo nějaký plánky na tyhle
úpravy?
V?em dík za názory a rady!

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #2 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Zvý?ení výkonu
upravu hlavy
schvaluju , doporucuju upravit sedla ventilu, aby nemeli ten kuzelovitej tvar
(ty co stavej motory na to maj spesl frezu- takuva kulova), filtr taky, k vyfuku
dodam, ze nejlepsi bude kdyz ho nechas udelat i se svodama 4-1 a tahnout to v
50mm trubce ,a pruchozi koncak , bez katalyzatoru a ruznejch rezonatoru - ty sou
na takovejchle aplikacich k nicemu , vacku- pokud mas sikovnyho cloveka co ji
udela , nebo umi sehnat tak prosim ale do provozu bych pres vic jak 260°otevreni
ventilu nesel , planky na upravy nemam a pochybuju ze existujou- max nejaky
homologacni listy tohodle motoru pro nejaky soutezni pouziti - pocitej ze kdyz
si tohle nechas delat a elektroniku k tomu ses v tom minimalne za
20....

no pokud bys chtel jit dal tak bych sahnul urcite na spodek
motoru- tady se italove vyznamenali..10g nevyvazenost neni pro italy zadna mira
(proto maj 1.8 a 2l motory vyvazovacky..)... takze svazit (pripadne i
odlehcit..) ojnice, pisty, pistni cepy na toleranci 0.5g- to ovsem umi opravdu
dobre jen par lidi v CR co stavi zavodni motory a nechaj si za to zaplatit,
odlehcit setrvak a vyvazit v celku s klikou(+ odstranit hazeni kliky a
setrvaku...ktery tam taky italove maj vcelku slusny..)

problemek bych
videl v ty strikacce- je to jednobod, a ten neni zrovna na tyhle upravy vhodnej-
i kdyz vsechno de a s tim jednobodem to muze taky fungovat- jen nedosahnes toho
vykonu co s vicebodem , ale to spis plati pro extremni aplikace pro zavody.do
provozu by to melo bejt ok , a s elektronikou nevidim problem..na jare me ceka
naladeni SW v coupe

no pokud mozno bych povymenoval vsechna tesneni i
kolem driku ventilu (napr neni problem sehnat slabsi zavodni tesneni pod hlavu v
ruznejch tloustkach- od seriovy az po o 0.5 mm slabsi tesneni... ) , taky bych
podle km rozhodnul co s loziskama na klice- po 150000km na nich stavet ostrejsi
motor neni dobre....

a inspirace: www.guy-croft.com

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #3 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Zvý?ení výkonu
Dík za
vyčerpávající odpověď! Je vidět, ?e se v tom dost vyzná?! ;-)
Nechci to na
závody, chci aby to taky něco vydr?elo. S těma penězma tak nějak počítám. Hlavu
si upravím sám (krom sedel, ty asi jenom zalapuju), vačku u? mám tak nějak
domluvenou, měla by to bejt nějaká 270/265 cena cca do 5.000 (u? jsem od něj
jednu měl do Fábie a plná spokojenost). Hor?í to bude s tím SW, to zatím nevím
kde ani za kolik. :-/ Vejfuk 4-1 by byl dobrej, ale je to hafo peněz (mo?ná
časem), bude tam nejspí? obyč. potrubí bez katu a průchozí koncák. Na ty ojnice
bych taky měl jednoho chlapíka, je to známej dělá kvalitně a levně, ale to
komplet vyvá?ení bude asi problém. :-( Těsnění příjdou komplet nový včetně
?ál.

Je?tě by mě zajímalo jak se pak ten motor chová, kolik vydr?í,
předpokládanej výkon a krou?ák. A kolik tak stojí to sladění SW a kde to
dělaj.
Dík

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #4 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: Zvý?ení výkonu
Já bych k tý
vačce - četl jsem někde ?e "ostrá" vačka je paradoxně vlastně podstatně
tupěj?í... No...

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #5 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Zvý?ení výkonu

Já bych k tý vačce - četl jsem někde ?e "ostrá"
vačka je paradoxně vlastně podstatně tupěj?í...
No...


to je pravda..kdo si mysli ze cim ostrejsi vacka
je spicatejsi je na omylu...je pekne baculata, a o poznani vetsi nez seriova-
neplati ale pro zakladni kruznici- musi bejt stejna..

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #6 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Zvý?ení výkonu

Dík za vyčerpávající odpověď! Je vidět, ?e se v tom
dost vyzná?! ;-)
Nechci to na závody, chci aby to taky něco vydr?elo. S těma
penězma tak nějak počítám. Hlavu si upravím sám (krom sedel, ty asi jenom
zalapuju), vačku u? mám tak nějak domluvenou, měla by to bejt nějaká 270/265
cena cca do 5.000 (u? jsem od něj jednu měl do Fábie a plná spokojenost). Hor?í
to bude s tím SW, to zatím nevím kde ani za kolik. :-/ Vejfuk 4-1 by byl dobrej,
ale je to hafo peněz (mo?ná časem), bude tam nejspí? obyč. potrubí bez katu a
průchozí koncák. Na ty ojnice bych taky měl jednoho chlapíka, je to známej dělá
kvalitně a levně, ale to komplet vyvá?ení bude asi problém. :-( Těsnění příjdou
komplet nový včetně ?ál.

Je?tě by mě zajímalo jak se pak ten motor chová,
kolik vydr?í, předpokládanej výkon a krou?ák. A kolik tak stojí to sladění SW a
kde to dělaj.

Dík


tak ta vacka co budes mit
bude tak akorat , s vejfukem by si sikovnej svarec dokazal poradit , vemu li ze
na favo stojej svody kolem 3-5tk, podle vyrobce (pritom v materialu to je par
stovek..) , to co pises dal, tak na tom je videt ze ses docela pripravenej
podstoupit rizika..a co to udela- kdyz k tomu vsemu budes mit odpovidajici
program tak se vykonove budes pohybovat za hranici 110koni ,a s zivotnosti bych
to nevidel zas tak zle , kdyz budes delat saly, tesneni atd..bude snizena to jo,
ale ne natolik ze bys nenajel aspon 25000km , no bez elektroniky by se mel
zvednout vykon cca o 10-15kw ....videl sme graf z brzdy nejaky 1.7ky od forda,
normos ma 92 a s filtrem, koncakem a vackou ma lehce pres 100kw

- proto
ja podstupuji vsechno co sem zde vyjmenoval na 2.0 16v motoru v coupe , ale ten
motor bude stavet clovek co stavi zavodaky,a na elektroniku zatim zjistuju co a
jak (bojim se ji docela , kvuli imobilizeru a podobnejm nesmyslum..), zatim to
vypada bud na cloveka co doporucil bitpower ( www.bitpower.cz ) nebo sem nasel na
netu cloveka co dela primo italy ( mnmotor.net/motor.htm )

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #7 od suskyin
Odpověděl suskyin pro téma Re: Zvý?ení výkonu
vzhledem k tomu
co je to za motor bych asi udelal hlavu tj. snizil, vylestil(v ramci moznosti),
udelat ventily, pretesnit, pekne spasoval priruby sani/vyfuk,nejaky to primy
sani trosku otevrit vyfuk a vykaslal bych se na to. Tohle te vyjde na trochu
penez a znat to bude, vsechno dal bude uz dost drahy a porostou problemy a tezko
rict esi za to ta 1,6 stoji :wink:

323 1,6
65kW

uno 1,4TD 400m@16,78
323 GTX 1,8T 4WD
alfa 75 turbo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #8 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: Zvý?ení výkonu
No to bych
zvá?il taky, ona u? vyjde u těch na?ich aut na pěkný prachy pouhopouhá - údr?ba
- do pr.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Ale jestli chce?
experimentovat :twisted:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #9 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Zvý?ení výkonu
Le?til jsem
kanálky, kompletně celé vantily a spalovací prostor. Je?tě jsem sní?il hlavu na
kompres 1:10,2. Pak mám filtr o něco vět?í ne? originál. Něco málo to dalo, ale
jen opravdu málo. Kluk co v tom jezdil a tyhle auta opravuje říkal, ?e to dobře
jede, ale stejně sy myslím ?e na 1.6 nic moc.
Ostřej?í vaču jsem tam necpal,
posune to kroutící moment i výkon do vy??ích otáček. Bohu?el 1.6 DOHC mos dobře
netočí. Jo?tě jsem chtěl upravit ventily a ubrat trochu masy kvuli proudění
směsi, ale mám trochu z toho strach. U favorita to ?lo perfektně, ale tipo není
favorit.
Pak ka?dá ůprava kterou udělá? potřebuje úpravu řídící jednotky co?
udělat nemů?u. Jedině co mů?u je předstih a vůli ventilů.
Spotřebu mám tak
kolem 8 a? 8.5 l/100km v zimě.
Taky jsem zabru?oval sedla a přetěsňoval
ventily. Mám vyměněné lo?iska a kro?ky. V?echno je to v novém bloku
motoru.
Kdy? upravuje? motor, není to ?ádná sranda. Kdy? to neumí?, mů?e? to
pěkně dovrtat. Univerzální úpravy neexistují, ka?dý motor chce něco jiného a
jsou to fak léta zku?eností. Nejlep?í tuneři jsou fakt uznávaní a podle toho
taky ceněni:-)
Napsal jsem toho dost, tak si vzber:-)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #10 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Zvý?ení výkonu
V?em děkuju za
příspěvky. Zku?enosti i peníze na to mám. Vím, ?e nemá moc cenu strkat do toho
hafo peněz, ale baví mě se v tom vrtat. :-) ?e bych ten motor upravama zničil,
toho se nebojím. Mám tu jestě jeden motor 1.4 (8ventilu)DGT, tak se chci zeptat
jestli to má stejnou hlavu a vačku? Ptám se kvuli tomu, ?e bych si upravil hlavu
a nechal nabrousit vačku z tý čtrnáctky a pak to jen prohodil.

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #11 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Zvý?ení výkonu
Je?tě by mě
zajímalo, jak si vede 1.6 DOHC proti 1.6SOHC? Sly?el jsem ?e tan 16v je
silněj?í, ale lenivěj?í?
Jo a jak je to s převodovkama, jsou stejný?

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #12 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Zvý?ení výkonu
hlava je asi
stejná, vačka jiná-1,6 ma delsi dobu otevreni ventilu, takze kdybych tunil 1,4ku
tak byhc pouzil vacku z 1,6ky...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #13 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Zvý?ení výkonu

hlava je asi stejná, vačka jiná-1,6 ma delsi dobu
otevreni ventilu, takze kdybych tunil 1,4ku tak byhc pouzil vacku z
1,6ky...


Myslel jsem si to, ale na přebrou?ení by to
takovej vliv mít nemělo. Ale asi si ten 1.4kovej motor nechám do zálohy a
vytunim ty věci z 1.6ky.

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #14 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Zvý?ení výkonu

Je?tě by mě zajímalo, jak si vede 1.6 DOHC proti
1.6SOHC? Sly?el jsem ?e tan 16v je silněj?í, ale lenivěj?í?
Jo a jak je to s
převodovkama, jsou stejný?


Mám pocit, ?e 16 V by měl
být lep?í ve v?ech ohledech. Mám 1.6 DOHC 8V a není to nic moc. Papírově má sice
vět?í výkon ne? jednovačka,ale je to jen papírově.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #15 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Zvý?ení výkonu

V?em děkuju za příspěvky. Zku?enosti i peníze na to
mám. Vím, ?e nemá moc cenu strkat do toho hafo peněz, ale baví mě se v tom
vrtat. :-) ?e bych ten motor upravama zničil, toho se nebojím. Mám tu jestě
jeden motor 1.4 (8ventilu)DGT, tak se chci zeptat jestli to má stejnou hlavu a
vačku? Ptám se kvuli tomu, ?e bych si upravil hlavu a nechal nabrousit vačku z
tý čtrnáctky a pak to jen prohodil.


Je fakt prima, ?e
tě to baví vrtat se v autech :D
Takových lidí si cením mnohem více ne? těch
co to dělají z frajeřiny nebo pro prachy. Ikyd? bude? amatér a bude tě to bavit,
určitě bude? dobrý:-)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.519 sekund
Powered by Kunena fórum