Zvý?ení výkonu
Je?tě by mě zajímalo,
jak si vede 1.6 DOHC proti 1.6SOHC? Sly?el jsem ?e tan 16v je silněj?í, ale
lenivěj?í?
Jo a jak je to s převodovkama, jsou
stejný?
Mám pocit, ?e 16 V by měl být lep?í ve v?ech
ohledech. Mám 1.6 DOHC 8V a není to nic moc. Papírově má sice vět?í výkon ne?
jednovačka,ale je to jen papírově.
DOHC 8V? DOHC by
měl bejt jenom 16v? DOHC (16v dvouvačka) má papírově i ve skutečnosti 90k a
to u? by měl bejt rozdíl o proti nějakejm 78k co má SOHC (8v
jednovačka).
Já jsem zkou?el svoje Tipo např. proti Fordu Escortu 1.6 16v
(DOHC, 90k) a do nějakejch 120-130km/h to jelo zhruba stejně (díky fiatácký
krat?í převodovce), ale od 140km/h u? tipo ztrácelo. Zajímalo by mě jestli jste
někdo zkou?eli jak jedou proti sobě dvě tipa jedno klasická 1.6ka a druhá 1.6
16v. Chtěl bych vědět jakej je mezi nima rozdíl.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
nepredávalo s motorom 1.6 DOHC 16V. Tieto motory montovali do Tipa v Brazílií a
jazdia len po Amerike, ak nerátam nejaký individuálny dovoz. Tie na?e 90k
hybridy sú síce DOHC ale iba 8V a e?te k tomu SPI. Jednoducho v tom čase Fiat
e?te nemal dokončený nový motor 1.6l a trhy ho ?iadali. V prospech DOHC hovorí
optimálnej?ie prúdenie zmesi vo valcoch vďaka umiestneniu ventilov. Preto má
tento motor vo vysokých otáčkach vy??í výkon oproti SOHC koncepcií. Nevýhodou je
vy??ia hmotno? motora jeho pohyblivých častí a z toho plynúca hor?ia pru?nos?
motora hlavne v nízkych otáčkach (jednoducho tú druhú vačku treba tie? toči? a
to motor stojí nejaké sily). Tento motor je odvedený z motora, ktorý mal v
Lancií Delta na sebe zavesené turbo a bola to teda riadna ?elma.
P.S. A
mimochodom to brazílske Tipo malo motor 1.6 DOHC 16V
MPI, čo je tie? zásadný rozdiel.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zabudol. DOHC má dlh?ie prevody a vďaka mno?stvu dielov pou?itých z 1.8/2.0
verzie takmer o 100kg vy??iu hmotnos?. Tak?e preto je 75k verzia mr?tnej?ia ako
90k, ale rýchle?ie jej dochádza dych. V praxi to znamená asi tožko, ?e v be?nej
prevádzke je to asi tak narovnako, ale keď DOHC dr?í? nad 3000ot/min tak má
mierne navrch. Dialnica je jasnou zále?itos?ou DOHC. SOHC stíha tak do 130 km/h
a vtedy sa DOHC práve chytá a ?ahá ako krava. Z vlastnej skúsenosti žah?ie
zrýchlim zo 130 na 170 ako z 80 na 110.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
nevěděl ?e to DOHC je 8v?! To sly?ím poprví, ale asi to tak bude.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Marco je pravda, jednou u? jsem to někde četl. Psali tam ?e zas a? o tolik líp
ten 16V nejede ale je prý třeba počítat s vy??ími provozními náklady.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
DOHC je 8 ventil! Mi se ten motor moc nelíbí. Zdá se mi ?e to moc nejede a
hlavně to moc ?ere! Ale ka?dý motor mu?e být zajetý jinak, jinak se tregili
ital?tí ho?i ho vyvá?ení atd. Tak?e posoudit ?e je tenhle nebo tamten lep?í jen
tak nejde! Ale zas a? takový rozdíl mezi nima není! T třeb 2.0 16V a 2.0 8V
(Taky je to DOHC) tam u? to je znát! Hlavně 16V má laděné vyfukové potrubí. To
jsou koně navíc! Ale taky se ten 16V víc sere! Problém s vačkami a klikou!
Přitom 8V je taky DOHC stejný spodek a tyhle problémy nemá!
Fiat Tipo 2.0 16V
Sedici Valvole
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo sa v Európe nepredávalo s motorom 1.6 DOHC 16V.
Tieto motory montovali do Tipa v Brazílií a jazdia len po Amerike, ak nerátam
nejaký individuálny dovoz. Tie na?e 90k hybridy sú síce DOHC ale iba 8V a e?te k
tomu SPI. Jednoducho v tom čase Fiat e?te nemal dokončený nový motor 1.6l a trhy
ho ?iadali. V prospech DOHC hovorí optimálnej?ie prúdenie zmesi vo valcoch vďaka
umiestneniu ventilov. Preto má tento motor vo vysokých otáčkach vy??í výkon
oproti SOHC koncepcií. Nevýhodou je vy??ia hmotno? motora jeho pohyblivých častí
a z toho plynúca hor?ia pru?nos? motora hlavne v nízkych otáčkach (jednoducho tú
druhú vačku treba tie? toči? a to motor stojí nejaké sily). Tento motor je
odvedený z motora, ktorý mal v Lancií Delta na sebe zavesené turbo a bola to
teda riadna ?elma.
P.S. A mimochodom to brazílske Tipo malo motor 1.6
DOHC 16V MPI, čo je tie? zásadný
rozdiel.
Chtěl jsem do Tipa 1.6 DOHC dávat turbo ale
kvůli ŘJ jsem si to rychle rozmyslel. Nevíte jak jena tom ta 1.6 Lancia Turbo?
Mo?ná by se dala dopasovat řídící jednotka i s vstřikováním na Fiat.
Aco je
to vlastně za Typ Lancie?Jan a? vím co mám na vrakáči hledat.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
byli i s karbcem,coz mi pripada na laborovani optimalni...na elektroniky bys
potreboval nejakej vrak,ze kteryho bys vyndal potrebnou motorovou kabelaz a
motor...
co je to za typ: www.lanciaklub.cz
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dělaly dvuvačku, kdy? tam nechali jen 8v. :-/
Jsem rád, ?e mám sohc aspoň
nemusím brousit dvě vačky!
Pří?tí tejden to rozeberu, tak jsem zvědavej
jak to dopadne.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
delta 1.6 HF a je to 4-bod vstřik. paliva - 8V má 96kW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
lancia:)) jako admin z lanciaklubu musim rict ze ta delta 1.6HF je fakt
ficak...jak je lehka, tak to leti nadherne...ano delali se jak vstriky ,tak
karbece
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to je pravda dokoncehlava je asi stejná, vačka
jiná-1,6 ma delsi dobu otevreni ventilu, takze kdybych tunil 1,4ku tak byhc
pouzil vacku z 1,6ky...
Myslel jsem si to, ale na
přebrou?ení by to takovej vliv mít nemělo. Ale asi si ten 1.4kovej motor nechám
do zálohy a vytunim ty věci z 1.6ky.
v té nověj?í verzi karburátor. 1,4 je vačka z 1.6 a spolu s trochu jinym
karbecem to dá tak 4 kW navíc-normální je 52 kW a ta moje má 56. subjektivně ale
jede líp ta 52, proto?e má subjektivně mnohem vět?í krou?ák kolem 2500 ot. mám
vlastní zku?enost měl jsem oba motory. ten "slab?í" měl najeto i víc km, alke
opravdu bych ho bral spí? ne? ten co mám ted. ono ne ?e by to ted nejelo ale v
nízkejch je to slabý(v plnym zatí?ení je to fakt znát) a jak to překročí tak ty
4000,tak to hned vylítne na 7000 i víc, pomalu nestačím řadit 8O . spotřeba
se zdá stejná. jednou jsem ho vytočil na asi 7200...né ?e bych chtěl ale pořát o
solidně táhlo a kdy? jsem se pak kouknul na ot.měr, tak 8O .......
Fiat Tipo 1,4 AGT
karburátor, 78HP, rv. 91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na nějakou ostřej?í vačku. Seriová tolik ani nevytočí a navíc u? přestává tahat
kolem 5500pt/min. Ale jestli jsi si jistej ?e je tam serie z 1.6ky..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ostřéj?í vačka posouvá jak výkon tak kroutící moment do vy??ích otáček. V
nízkých to moc nejede a ve vy??ích to tahá jakokráva
DEíky za ty ůdaje o
Lancii. Je?tě by se ?iknul rok výroby toho čtyřbodu a je to O.K. Asi to tam
nějak dostanu. Snad ty motory budou stejné nebo podobné konstrukce.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.