Výměna oleje v domácích podmínkách?
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vypustíš olej, vyměníš filtr, naleješ olej, ne?
jak prosté a co třeba poradit, jaký olej, jaký filtr, kolik jej tam nalít atd..?
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 424
2. priprav si nejakú nádobu na vypustenie oleja(aby ti vošla pod vaňu bez toho, aby si zdvíhal auto- ja mám zrezanú bandasku od oleja odrezaná je časť zboka tak, aby mi nalievacie hrdlo ostalo neporušené)
3. vyber vičko na nalievanie oleja do motora
4. povolíš skrutku na vypúšťanie oleja (mám tam skrutku na 12 imbus)
5. necháš vytiecť olej a skrutku našroubuj naspäť
6.presuň nádobu na vypustenie oleja pod filter
7. vykrúť filter (ak nejde rukou a nemáš kľúč na filter dá sa použiť aj klin. remeň)- pozor - filter po vykrútení sklop otvorom nahor, aby ti nevytiekol olej z filtra na zem
8. keď dotečie olej potri gumičku na novom filtri olejom a rukou dotiahni
9.nalej nový olej , zavri vičko a naštartuj po chvíľke by ti mala zhasnúť kontrolka oleja
pri naštarovanom motore ešte skontrolujem, či mi netečie olej cez vypúšťaciu skrutku alebo okolo filtra, v prípade netesnosti dotiahnuť
ozaj! auto odstav na rovine, aby nebolo naklonené
Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy
po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 424
jak prosté a co třeba poradit, jaký olej, jaký filtr, kolik jej tam nalít atd..?
to ti v autotechne poradia.
množstvo je asi 4l
Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy
po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Olej kvalitní minerální 15W40, například Mogul GX Pro. Olejový filtr koupíš např. v Elitu nebo jiném obchodě s náhradními díly, stojí tuším kolem 120 Kč.
Starý olejový filtr povolíš i tak, že do něj shora vrazíš skrz např. šroubovák (a pak budeš nadávat jak špaček, protože všechno kolem zasviníš starým olejem ), nebo budeš mít štěstí a povede se ti ho povolit tak, že si uděláš smyčku z hadru, kterou provlékneš nějakou tyčku, kterou zatočíš, aby se hadr utáhl kolem filtru, tyčkou pak páčíš.
Shora liješ nový olej, dokud jeho hladina nedosáhne asi doprostřed rysek měrky. Ujedeš pár kilometrů a olej doleješ po horní rysku.
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Na olejový filtr se taky prodává speciální klíč, něco jako sikovky s jenom jednou rukojetí, ale je to asi zbytečný jednoúčelový nástroj.
to možná je jednoúčelová věc, ale těch 50Kč co stojí není takovej hroznej peníz, co by se nedal investovat.
Jinak olej já doporučuji polosyntetickej, jako kvalitní minerál se taky dá, ale ne Mogul jak tu psal Čenda. I když to je věc peněz, kolik se ti do toho chce investovat.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ten kluc vydrzal bojovat s filtrom priblizne 2 minuty a potom sa mi doslova rozpadol v rukach. Poucenie pre mna.. lacne naradie = vyhodene peniaze. Mohol som si tu stovku usetrit a aj to trapenie s klucom.
Srobovak alebo nejaky remen posluzi rovnako dobre. A ked uz naradie tak poriadne.
Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já dal do mého 16v to co doporučuje výrobce a to polosyntetiku 10W40. Nalil sem tam dobrej a drahej mobil hned po koupi. Za pár měsíců byl všechen pryč, protože to žralo olej. Dal sem tam jiný motor, kdy sem dával ten Mogul 10W a po x tisíc je stále jak nový, rozhodně ne černý jak bota..
Chystám se na další výměnu..tentokrát sem se dostal k Selenii polosyntetice.
Ten klíč za kilo byl k vyhození odsouzen už ve výrobě Za ty prachy..JAsně šroubovákem to jde, ale proč se mazat. Když už sme u toho dá se sehnat krásný povolovák na filtry na ráčnu- je to takový tkaninový pásek od amerického výrobce snap-on a tam je cena přes dva tisíce
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.