boj se spotřebou
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
uloz.to/911634/IMG_1625.JPG
uloz.to/911632/IMG_1627.JPG
uloz.to/911633/IMG_1626.JPG
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jezdím do práce cca 25km.Dost taky ale jezdim krátké trasy.7km a motor vypnu.Jinak co s tim špatnym ohříváním?Díky
Pokud se to málo hřeje, to ale není prokázané, protože ti může lhát čidlo teploty motoru, tak to má na vině špatnej termostat. nezavírá a pouští teplou vodu do chladiče před ohřátím na provozní teplotu. Dá se to bezpečně zjistit. Pokud příjdeš k opravdu vychladlému motoru, nastartuješ a budeš sledovat teplotu motoru a osaháním teplotu hadice co jde od motoru do chladiče (ta horní). nesmí být teplá, dokud motor nedosáhne aspoň 85°C, pak otevře termostat a voda proudí i do chladiče (až pak se ohřeje hadice) a teplota motoru rychle klesne.
Těch 7km je dostatečná trasa, aby se to ohřálo na provozní teplotu.
Jinak termostat ti udělá na spotřebě tak 0,5 až 1 litr/100km.
Jinak diagnostiku už na tyhle starý auta dělá málokdo. Všichni přešli na novější a normované diag. zásuvky.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Těch 7km je dostatečná trasa, aby se to ohřálo na provozní teplotu.
Já si to úplně nemyslím. Vem si, že ujede 7km, to se motor akorát tak ohřeje (čili předtím jede studený a žere víc) a pak ho vypne a nechá zase ochladnout. Zpátky to samé. Ono je to kus od kusu, Tempra se mi ohřála asi až po 10km a to měla nový termostat, pumpu, atd. Každopádně test s hadicí je první krok.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já si to úplně nemyslím. Vem si, že ujede 7km, to se motor akorát tak ohřeje (čili předtím jede studený a žere víc) a pak ho vypne a nechá zase ochladnout.
No mě se to ohřeje po 7km že už otevře termostat. Takže pro mě je to dostačující, ale fakt to je asi podle auta. Jinak pokud mám vypnuté topení, ohřeje se to podstatně dříve.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- User_69
Jízda byla 1/2 mezi městy 90/Kmh a 1/2 po městě.
A co se týká toho zahřátí motoru, tak můžu říct, že se ohřeje tak do 4Km. Nejdřív tak 2Km netopím a pak pustím teplo a jede to. okolní teplota byla (8°C)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Jinak rozebrání termostatu je práce na půl hodiny, vyleješ vodu do škopku, odšroubuješ dva šrouby a máš ho venku, z5 to jen podmázneš silikonem. Při výměně dostaneš ještě nové těsnění...
Lambda má taky vliv na spotřebu ale ne tak zásadní. Pokud je tam origo tak už je dávno mrtvá, mě po výměně klesla spotřeba tak o půl litru...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak to zkus taky jak psal michal_tipar, kontroluj ještě teplotu hadice co jde k topení. Ta musí být tak teplá, jak je teplej motor.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.