boj se spotřebou

Více
16 roků 2 týdnů zpět #1 od Pavel Jandák
boj se spotřebou vytvořil uživatel Pavel Jandák
Ahoj lidi,začal jsem řešit problém se spotřebou mého Tipa 1.4i.e,r.v93.Spotřeba se pohybuje okolo 10l a to se mi zdá hodně na moji jízdu s lehkou nohou.Vkládám zde fotky motoru a chci Vás poprosit,zda byste mi někdo mohl říci,které čidlo proměřit a kde ho v tom motoru najdu.Zatim jsem zkusil proměřit tu hnědou zásuvku za vstřikováním.Myslím si,že je na ni napojen termistor,který má nastarost teplotu nasávaného vzduchu.Proměřil jsem krajní kontakty a hodnota byla 1,4kohm.Motor nebyl uplně vychladlý.Mé další poznatky o chování motoru:Při vychladlém motoru je zvýšený volnoběh a při zahřátí se sníží.To by bylo normální,ale trápí mě,že při snížení je nepravidelný volnoběh.Nemyslím si ale,že to bude mít vliv na spotřebu.Ručička termostatu po uplném zahřátí vystoupí pouze o 1 čárku.Myslím na cca 80 stupnu.Nevím zda je to dobře.Při jízdě při nízkých otáčkách auto škube.Také nevím co to zapříčiňuje.Díky moc za rady a omlouvám se,pokud již někde ve fóru padla tato otázka

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #2 od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: boj se spotřebou
fotky mi sem nějak nejdou vložit,tak posílám odkazy
uloz.to/911634/IMG_1625.JPG
uloz.to/911632/IMG_1627.JPG
uloz.to/911633/IMG_1626.JPG

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #3 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: boj se spotřebou
To skutečně vypadá že se ti to nedokonale ohřívá. Taky ale musíš napsat kde s tím jezdíš. Když jsem v zimě jezdil se svojí 1.4 temprou jenom do práce po městě, měl jsem spotřebu 10 taky.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #4 od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: boj se spotřebou
Jezdím do práce cca 25km.Dost taky ale jezdim krátké trasy.7km a motor vypnu.Jinak co s tim špatnym ohříváním?Díky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #5 od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: boj se spotřebou
Řešením by také bylo píchnout to na diagnostiku a hned by se vědělo,tak jestli někdo víte,kde by se to dalo spáchat v okolí Hradce Králové,tak se ozvěte.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #6 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: boj se spotřebou

Jezdím do práce cca 25km.Dost taky ale jezdim krátké trasy.7km a motor vypnu.Jinak co s tim špatnym ohříváním?Díky


Pokud se to málo hřeje, to ale není prokázané, protože ti může lhát čidlo teploty motoru, tak to má na vině špatnej termostat. nezavírá a pouští teplou vodu do chladiče před ohřátím na provozní teplotu. Dá se to bezpečně zjistit. Pokud příjdeš k opravdu vychladlému motoru, nastartuješ a budeš sledovat teplotu motoru a osaháním teplotu hadice co jde od motoru do chladiče (ta horní). nesmí být teplá, dokud motor nedosáhne aspoň 85°C, pak otevře termostat a voda proudí i do chladiče (až pak se ohřeje hadice) a teplota motoru rychle klesne.
Těch 7km je dostatečná trasa, aby se to ohřálo na provozní teplotu.
Jinak termostat ti udělá na spotřebě tak 0,5 až 1 litr/100km.

Jinak diagnostiku už na tyhle starý auta dělá málokdo. Všichni přešli na novější a normované diag. zásuvky.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #7 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: boj se spotřebou

Těch 7km je dostatečná trasa, aby se to ohřálo na provozní teplotu.


Já si to úplně nemyslím. Vem si, že ujede 7km, to se motor akorát tak ohřeje (čili předtím jede studený a žere víc) a pak ho vypne a nechá zase ochladnout. Zpátky to samé. Ono je to kus od kusu, Tempra se mi ohřála asi až po 10km a to měla nový termostat, pumpu, atd. Každopádně test s hadicí je první krok.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #8 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: boj se spotřebou

Já si to úplně nemyslím. Vem si, že ujede 7km, to se motor akorát tak ohřeje (čili předtím jede studený a žere víc) a pak ho vypne a nechá zase ochladnout.


No mě se to ohřeje po 7km že už otevře termostat. Takže pro mě je to dostačující, ale fakt to je asi podle auta. Jinak pokud mám vypnuté topení, ohřeje se to podstatně dříve.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #9 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: boj se spotřebou
taky píše,že jezdí do práce 25Km :idea: Což by se mělo ohřát dostatečně.Mám vyzkoušeno,že slabší obsah se ohřeje rychleji,než například 1.6Dohc.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • User_69
16 roků 2 týdnů zpět #10 od User_69
Odpověděl User_69 pro téma spotřeba
Nazdar, nezávisle na tvém příspěvku jsem zrovna měřil spotřebu na mém 1,6i.e. a řeknu, rovnou, že je to víc než jsem čekal. Spotřeba byla 8,5l/100Km Měřil jsem Od plné nádrže a po ujetí 100km zase do plné.
Jízda byla 1/2 mezi městy 90/Kmh a 1/2 po městě.
A co se týká toho zahřátí motoru, tak můžu říct, že se ohřeje tak do 4Km. Nejdřív tak 2Km netopím a pak pustím teplo a jede to. okolní teplota byla (8°C)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #11 od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: boj se spotřebou
Tak jsem zkoušel ten termostat.Auto jsem nastartoval a čekal,kdy se ohřeje horní hadice u chladiče.Musim říct,že hadice byla po chvilce teplejší, i když termostat by ještě neměl být otevřený,ale čekal jsem dál.Najednou ale hadice začala být najednou až moc teplá,takže zřejmě otevřel termostat,ale asi lehce propouští,takže to by nemělo mít zásadní vliv na teplotu.Do 7km,je vše ohřáté.Jaký vliv má na spotřebu lambda sonda?Díky moc

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #12 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: boj se spotřebou
teploty se porovnávají proti hadici topení. Na studeném motoru pustíš topení termostat do červeného, foukat to nemusí, a nastartuješ, chytneš do ruky hadici do chladiče a hadici do topení - ta nejde přes termostat, takže se zahřívá průběžně, pokud se hadice do chladiče zahřívá stejně rychle je v háji termostat a ten přesně dělá to co popisuješ - velkou spotřebu (po městě klidně za 14l/100)
Jinak rozebrání termostatu je práce na půl hodiny, vyleješ vodu do škopku, odšroubuješ dva šrouby a máš ho venku, z5 to jen podmázneš silikonem. Při výměně dostaneš ještě nové těsnění...
Lambda má taky vliv na spotřebu ale ne tak zásadní. Pokud je tam origo tak už je dávno mrtvá, mě po výměně klesla spotřeba tak o půl litru...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #13 od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: boj se spotřebou
takže pokud by byl špatnej termostat,nemusel bych ho kupovat nový?Já myslel,že pokud by byl špatný,tak by byl pořád otevřený a tudíž by se pořád ohřívala voda v celém okruhu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #14 od Kůrkyn
Odpověděl Kůrkyn pro téma Re: boj se spotřebou
termostat zjisti tak, že nastartuj studený motor (ráno) a jen hmatem porovnávej teplotu hlavy motoru a horní hadice do chladiče. Hlava musí být horká, že na ní neudržíš ruku, zatímco hadice musí být studená. Až když je na teploměru něco kolem 80˚C tak termostat propustí a rázem se hadice prohřeje. Lambda by mohla dělat i to škubání, pošlu Ti tu mojí, abys jí vyzkoušel, naše auto bralo normálně.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #15 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: boj se spotřebou
Tak měl jsi to i pozorovat na teploměru v autě, kdy začala být už hodně teplá. Ale jinak máš podle mě termostat v háji, ta hadice je studená (po ránu za těchto teplot až ledová) dokud auto nedosáhne aspoň těch 80-85°C a pak najednou otevře termostat a hadice se ohřeje, že na ní ruku skoro neudržíš a teploměr na palubovce spadne rychle dolů. Motor se zase rychle ochladí a termostat zavře. úplně ohřáté auto je po tzv. druhém otevření termostatu. To už bude držet stálou provozní teplotu kolem těch 90°C (za předpokladu funkčního termostatu).
Jinak to zkus taky jak psal michal_tipar, kontroluj ještě teplotu hadice co jde k topení. Ta musí být tak teplá, jak je teplej motor.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.483 sekund
Powered by Kunena fórum