Rotdíl mezi 95-98 oktanovím benzínem

Více
15 roků 10 měsíců zpět #16 od čenda
U motoru stavěného na 95 by se při použití 98 měl přestavit předstih, ne? Pokud to správně chápu, tak tohle právě zajišťuje to čidlo detonací, které na Tipu není. A ani na 1,4 už předstih seřizovat nejde (teoreticky snad ano, nějakým jiným zapojením jednoho kontaktu Digiplexu, ale s tím já se patlat odmítám).

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #17 od Ram512
Naco štelovat předstih? natankoval sem tu 98 a vidím znatelnej rozdíl ve výkonu a motor je takový klidnější (nemusím mu tak šlapat na krk:D) a jede skvěle aji spotřeba mi klesla tak o 0.5l 100km tak proč ho netankovat ta 1kč na litr mě nezabije .

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #18 od Tomas-Oaza
no a ve finale kdyz si to spocitas, tak jezdis o pul ltr nizsis spotrebou ale za vic penez,takz efekt nula nula hov.. :lol:

ale tady jde prece o pocit ze mam silnejsi benzin a vizuelne to jede lip :lol:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #19 od Honza

no a ve finale kdyz si to spocitas, tak jezdis o pul ltr nizsis spotrebou ale za vic penez,takz efekt nula nula hov.. :lol:

ale tady jde prece o pocit ze mam silnejsi benzin a vizuelne to jede lip :lol:


presne..v 90% jde o placebo efekt...těch zbylejch 10% jsou situace,kdy to využiješ-neboli motor "odladěnej" na kvalitnější benzín-tj zásah do paliva a předstihu,nebo motor prodělal úpravy které už lepší benzin potřebujou(KP větší jak 11:1..)

nebo se jedná o motory,které z fabriky mají min oč. 98 (většina TSI a novejch motorů třeba od VW-pak není divu,že autosalon na primě nabrzdil nárust 5kw s 98oct benzinem,když jezdily na 95 a čidlo klepání stáhovalo předstih..)

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #20 od Tomas-Oaza
a pak kdyz nekdo jezdi na vyssi oktanovy cislo, zase resi problem s vypinanim motoru. jak to ze vypnu klicek a motor porad nechce zdechnout :lol: nj samozapaly :lol: :lol: :lol:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #21 od TooM-As
Tohle nesouvisí přímo s 98oct. benálem ale trochu to do tématu patří.

Kamarád co mi povídal že na škole (nějaká dopravka) když probírali oč. u benzínu prý dostali obrázky motoru který jezdil na obyč benzín, a potom obrázky motoru pterý jezdil na n+jaký aditivovaný benzín typu v-power. Prý tam byl vwlký rozdíl v zakarbonovanosti toho motoru. jen nevím jestli to není reklama která se dostala až do školství.

a pak kdyz nekdo jezdi na vyssi oktanovy cislo, zase resi problem s vypinanim motoru. jak to ze vypnu klicek a motor porad nechce zdechnout :lol: nj samozapaly :lol: :lol: :lol:


to se snad řešilo za dob karburátorů a to ještě bez el. mag ventilu na uzavírání přívodu paliva.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #22 od Honza

Thoel nesouvisí přímo s 98oct. benálem ale trochu to do tématu patří.

Kamarád co mi povídal že na škole (nějaká dopravka) když probírali oč. u benzínu prý dostali obrázky motoru který jezdil na obyč benzín, a potom obrázky motoru pterý jezdil na n+jaký aditivovaný benzín typu v-power. Prý tam byl vwlký rozdíl v zakarbonovanosti toho motoru. jen nevím jestli to není reklama která se dostala až do školství.

a pak kdyz nekdo jezdi na vyssi oktanovy cislo, zase resi problem s vypinanim motoru. jak to ze vypnu klicek a motor porad nechce zdechnout :lol: nj samozapaly :lol: :lol: :lol:


to se snad řešilo za dob karburátorů a to ještě bez el. mag ventilu na uzavírání přívodu paliva.


mam ti vyfotit písty z mého motoru,kterej nepoznal hůř než 99oct? ..černý jak bota... :lol: takže to jsou pouze reklamní žvásty

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #23 od BlackJack
Podle mě jde pouze o psychický efekt, že natankovaný Natural 98 jede líp. Nebudu vám to brát .. ale Shell V-Power Diesel a OMV Diesel jsou podle mě úplně srovnatelné paliva (sry, že se tu bavím o naftě). Četl jsem už dost srovnání mezi 95 a 98 Naturalem .. závěrem, že nárůst výkonu je mizivý. Kdyžtak mrkněte do archivu AutoSalonu na Primě a tam dělali srovnání na brzdě.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #24 od Ram512

Podle mě jde pouze o psychický efekt, že natankovaný Natural 98 jede líp. Nebudu vám to brát .. ale Shell V-Power Diesel a OMV Diesel jsou podle mě úplně srovnatelné paliva (sry, že se tu bavím o naftě). Četl jsem už dost srovnání mezi 95 a 98 Naturalem .. závěrem, že nárůst výkonu je mizivý. Kdyžtak mrkněte do archivu AutoSalonu na Primě a tam dělali srovnání na brzdě.

Budu se stebou hádat ja fakt cítím rozdíl a né určitě mizivej jak píšeš ale znatelnej!! viz. výše

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #25 od doomik

Podle mě jde pouze o psychický efekt, že natankovaný Natural 98 jede líp. Nebudu vám to brát .. ale Shell V-Power Diesel a OMV Diesel jsou podle mě úplně srovnatelné paliva (sry, že se tu bavím o naftě). Četl jsem už dost srovnání mezi 95 a 98 Naturalem .. závěrem, že nárůst výkonu je mizivý. Kdyžtak mrkněte do archivu AutoSalonu na Primě a tam dělali srovnání na brzdě.

Budu se stebou hádat ja fakt cítím rozdíl a né určitě mizivej jak píšeš ale znatelnej!! viz. výše

Problem muze byt v tom, ze mas opravdu predstih dejme tomu 15° a tak to
muzes poznat.
Myslim, ze k jistemu "uklidneni" motoru muze dojit, ale jak bylo receno to
muze byt jinymi aditivy v palivu a ne oktany.
Stare ziguly meli korekcni kolecko na rozdelovaci a tim sis zvedl predstih
pri naliti benalu s vice oktany.

Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #26 od Tomas-Oaza
a u staryho kadeta bylo v motoru takova krabicka ktera se prehodila bud na 91 nebo 95 okt :wink:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #27 od Marthy
..tak pokud můžu něco říct k benzínům,v chemičce se vyrábí pouze benzín 91 a 95,pouze firmy Shell,Benzina a OMV si při tankování do cisteren přidávají do té 95tky svoje aditiva a podle množství s toho pak dělají 98čku apod.spíš by mě zajímalo jak by Tipo jelo na 91čku,nezkoušel to někdo?

FIAT TIPO 1,4ie´93 3-dv.125000km,8,5l/100km
(v květnu 2009 prodáno,koupen Fiat Fiorino 1,3 JTD)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #28 od doomik
asi by si pro samozapaly klepal jako stara ropa.

Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #29 od machy1186
u mé delty je poznat rozdíl mezi 95 a 98 ale mezi 98 a 100 už rozdíl není

Lancia Delta HPE HF 2,0 16VT 142kW
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #30 od Honza

u mé delty je poznat rozdíl mezi 95 a 98 ale mezi 98 a 100 už rozdíl není


a to jen prot,že nemáš FMIC? a turbo ohřívá vzduch,kterej seriovej IC špatně chladí..tím dojde k detonačnímu saplování a řj zkrátí předstih..po natankování 98 ůže nastavit delší předtsih,protže má palivo větší antidetonační schopnost....

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.528 sekund
Powered by Kunena fórum