Rotdíl mezi 95-98 oktanovím benzínem
u mé delty je poznat rozdíl mezi 95 a 98 ale mezi 98 a 100 už rozdíl není
a to jen prot,že nemáš FMIC? a turbo ohřívá vzduch,kterej seriovej IC špatně chladí..tím dojde k detonačnímu saplování a řj zkrátí předstih..po natankování 98 ůže nastavit delší předtsih,protže má palivo větší antidetonační schopnost....
zatím do toho štelovat nechci, motor má 190 000km, ale turbo je original a ani známka po tom, že by bralo olej a z motoru se taky nestrácí. asi to bude tím, že turbo tlačilo jen 0,4b. už skoumám s kamošempo chip, od mechaniků, co dělají závodní lancie, tak uvidím, co mi potom poví. Jak se může co udělat a tak.
Lancia Delta HPE HF 2,0 16VT 142kW
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Thoel nesouvisí přímo s 98oct. benálem ale trochu to do tématu patří.
Kamarád co mi povídal že na škole (nějaká dopravka) když probírali oč. u benzínu prý dostali obrázky motoru který jezdil na obyč benzín, a potom obrázky motoru pterý jezdil na n+jaký aditivovaný benzín typu v-power. Prý tam byl vwlký rozdíl v zakarbonovanosti toho motoru. jen nevím jestli to není reklama která se dostala až do školství.
a pak kdyz nekdo jezdi na vyssi oktanovy cislo, zase resi problem s vypinanim motoru. jak to ze vypnu klicek a motor porad nechce zdechnout nj samozapaly
to se snad řešilo za dob karburátorů a to ještě bez el. mag ventilu na uzavírání přívodu paliva.
mam ti vyfotit písty z mého motoru,kterej nepoznal hůř než 99oct? ..černý jak bota... takže to jsou pouze reklamní žvásty
U V-Poweru nejde o oktanov cislo, to je 95, ale o aditiva, ktera jsou do nej pridana. Mozna, ze opravdu cisti vnitrek motoru, ale jestli to ma pak na neco dalsiho pri beznem pouzivani vliv, to nevim... A hlavne si nemyslim, ze se to dejme tomu na 100 tisicich najetych km vyplati...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Lépe bych to neřeklAle mi nechceme rychlejší auta,mi chceme naše auta a chceme aby jeli tak jak maji a ne je ochuzovat nějakou s prominutím sračkou,co se jenom převalí na pístu a projde výfukem ven bez výkonu.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No ja to myslel spise ironicky, ale kdyz to musi byt, tak tedy:
Nemyslim si, ci spise jsem si jisty, ze v soucasne dobe jsou na paliva do automobilu kladeny tak prisne jakostni pozadavky, ze rozdily v jejich slozeni a jakosti jednotlivych primesi (aditiv) jsou naprosto minimalni - v radu jednotlivych procent maximalne. Pokud tankujete benzin dle normy BA95 na jakekoliv libovolne pumpe, pojede auto uplne stejne, jen s minimalnimi rozdily ve vykonu, ktere normalni smrtelnik nema sanci vysledovat.
I kdyz si budete rikat, jak to na tu 98 brutalne tahne a na 95 to nechce jet, mereni zrychleni by jiste potvrdilo rozdily maximalne do 1,5 procent, coz je bezne uznavana odchylka mereni...
A na zaver zkuste trochu uvazovat:
I kdybych pominul, ze zisk vykonu (minimalni, ale prece) z viceoktanoveho benzinu je mozny pouze u motoru, ktere pracuji s cidlem klepani (coz 1,4 v Tipu rozhodne neni), pak by jiste tento narust nebyl procentualne vetsi, nez je procentualni rozdil mezi 95 a 98 benzinem.
Tento rozdil je: 95:98= 96%, takze necela 4% (jak symbolicke).
Pokud by motor Fiat 1,4 i.e. daval treba pri 2500 otackach vykon 30 kW, pak by byl narust: ((30/100)x0,04) = 0.012kW, coz je asi 12W.
12W zere zarovka v zadnich svetlech - zkuste ji odpojit, jestli vam to lip potahne "vodcpodu"...
Samozrejme je mi jasne, ze nekde se benzin treba redi, nekde jsou spinave nadrze a blabla, ale na obsah vody v benzinu jsou taky velmi prisne neormy a na bordel jsou v palivove soustave auta filtry, takze tyto argumenty neberu.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak až tam pojedeš,tak se koukni těm benzínákum na výfuk jak je čistý a ne černý.A to sem koukal na staré Fiaty Una,žádné nové žihadla.Neřekl bych,že je to místním klimatem.Ale rozdíl bude v tom co natankuješ tady a v jiných zemích.Nemůžu si pomoct,ale u nás se jezdí na sračky.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.