Rotdíl mezi 95-98 oktanovím benzínem

Více
15 roků 11 měsíců zpět #31 od machy1186

u mé delty je poznat rozdíl mezi 95 a 98 ale mezi 98 a 100 už rozdíl není


a to jen prot,že nemáš FMIC? a turbo ohřívá vzduch,kterej seriovej IC špatně chladí..tím dojde k detonačnímu saplování a řj zkrátí předstih..po natankování 98 ůže nastavit delší předtsih,protže má palivo větší antidetonační schopnost....


zatím do toho štelovat nechci, motor má 190 000km, ale turbo je original a ani známka po tom, že by bralo olej a z motoru se taky nestrácí. asi to bude tím, že turbo tlačilo jen 0,4b. už skoumám s kamošempo chip, od mechaniků, co dělají závodní lancie, tak uvidím, co mi potom poví. Jak se může co udělat a tak.

Lancia Delta HPE HF 2,0 16VT 142kW
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #32 od Majkl

Thoel nesouvisí přímo s 98oct. benálem ale trochu to do tématu patří.

Kamarád co mi povídal že na škole (nějaká dopravka) když probírali oč. u benzínu prý dostali obrázky motoru který jezdil na obyč benzín, a potom obrázky motoru pterý jezdil na n+jaký aditivovaný benzín typu v-power. Prý tam byl vwlký rozdíl v zakarbonovanosti toho motoru. jen nevím jestli to není reklama která se dostala až do školství.

a pak kdyz nekdo jezdi na vyssi oktanovy cislo, zase resi problem s vypinanim motoru. jak to ze vypnu klicek a motor porad nechce zdechnout :lol: nj samozapaly :lol: :lol: :lol:


to se snad řešilo za dob karburátorů a to ještě bez el. mag ventilu na uzavírání přívodu paliva.


mam ti vyfotit písty z mého motoru,kterej nepoznal hůř než 99oct? ..černý jak bota... :lol: takže to jsou pouze reklamní žvásty


U V-Poweru nejde o oktanov cislo, to je 95, ale o aditiva, ktera jsou do nej pridana. Mozna, ze opravdu cisti vnitrek motoru, ale jestli to ma pak na neco dalsiho pri beznem pouzivani vliv, to nevim... A hlavne si nemyslim, ze se to dejme tomu na 100 tisicich najetych km vyplati...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #33 od Majkl
Joa a bych nezapomnel: Kdyz chcete rychlejsi auto, tak usetrete za drahy benzin a paxi ho kupte :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #34 od Jenda
Ale mi nechceme rychlejší auta,mi chceme naše auta a chceme aby jeli tak jak maji a ne je ochuzovat nějakou s prominutím sračkou,co se jenom převalí na pístu a projde výfukem ven bez výkonu.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #35 od Ram512

Ale mi nechceme rychlejší auta,mi chceme naše auta a chceme aby jeli tak jak maji a ne je ochuzovat nějakou s prominutím sračkou,co se jenom převalí na pístu a projde výfukem ven bez výkonu.

Lépe bych to neřekl

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #36 od Majkl
Aha...

No ja to myslel spise ironicky, ale kdyz to musi byt, tak tedy:

Nemyslim si, ci spise jsem si jisty, ze v soucasne dobe jsou na paliva do automobilu kladeny tak prisne jakostni pozadavky, ze rozdily v jejich slozeni a jakosti jednotlivych primesi (aditiv) jsou naprosto minimalni - v radu jednotlivych procent maximalne. Pokud tankujete benzin dle normy BA95 na jakekoliv libovolne pumpe, pojede auto uplne stejne, jen s minimalnimi rozdily ve vykonu, ktere normalni smrtelnik nema sanci vysledovat.

I kdyz si budete rikat, jak to na tu 98 brutalne tahne a na 95 to nechce jet, mereni zrychleni by jiste potvrdilo rozdily maximalne do 1,5 procent, coz je bezne uznavana odchylka mereni...

A na zaver zkuste trochu uvazovat:

I kdybych pominul, ze zisk vykonu (minimalni, ale prece) z viceoktanoveho benzinu je mozny pouze u motoru, ktere pracuji s cidlem klepani (coz 1,4 v Tipu rozhodne neni), pak by jiste tento narust nebyl procentualne vetsi, nez je procentualni rozdil mezi 95 a 98 benzinem.

Tento rozdil je: 95:98= 96%, takze necela 4% (jak symbolicke).

Pokud by motor Fiat 1,4 i.e. daval treba pri 2500 otackach vykon 30 kW, pak by byl narust: ((30/100)x0,04) = 0.012kW, coz je asi 12W.

12W zere zarovka v zadnich svetlech - zkuste ji odpojit, jestli vam to lip potahne "vodcpodu"...

Samozrejme je mi jasne, ze nekde se benzin treba redi, nekde jsou spinave nadrze a blabla, ale na obsah vody v benzinu jsou taky velmi prisne neormy a na bordel jsou v palivove soustave auta filtry, takze tyto argumenty neberu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #37 od Jenda
Ok,tak si přijed natankovat k nám k Benzině a budeš žasnout nad chudým výkonem.Byl si někdy v itálii?
Tak až tam pojedeš,tak se koukni těm benzínákum na výfuk jak je čistý a ne černý.A to sem koukal na staré Fiaty Una,žádné nové žihadla.Neřekl bych,že je to místním klimatem.Ale rozdíl bude v tom co natankuješ tady a v jiných zemích.Nemůžu si pomoct,ale u nás se jezdí na sračky.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #38 od Dresik
Já nikdy nevzal špatný benzín- ťuk, ťuk. A to rozhodně neberu na shelce a jim podobný..

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.387 sekund
Powered by Kunena fórum