seřízení motoru
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D 88 v karoserii 2.0 z roku 92
Nyní Lancia Delta HPE 1.6 76kW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak ventily se mají kontrolovat a případně dělat vůle po 60 tkm, stejně jako výměna chladící kapaliny
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Záleží na oleji, standardní minerál se mění po 10tkm, polosynťák asi vydrží těch zmiňovaných 15tkm - já ho měním tak po deseti. Plná syntetika vydrží 20tkm (Selnia 20K)
Docela by mě zajímalo jestli měníte oleje na ropácích po 7500 nebo 10000???
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Docela by mě zajímalo jestli měníte oleje na ropácích po 7500 nebo 10000???
No, zatím jsem s ním najel asi 3 tisíce, tak ti pak řeknu
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak se tu ptal kolega na výměnu podložek. To se dělá nejlépe pokud se shodí vačka. Jde to i bez její demontáže, ale tam už to je složitější a chce nutnou (veleobrovskou) dávku trpělivosti a šikovnosti. Vymezovací podložky na ventilové vůle jsou nacvaknuty do ventilových zdvihátek a to docela silně, takže ven se dostávají docela špatně. Zespoda každé podložky je napsaná její původní hodnota, ale je možné, že už je vyběhaná a má na sobě lavorek. Takže když vyndáš podložku a víš jakou jsi měl vůli, tak jen lehce dopočítáš potřebnou sílu nové podložky. Jinak pokud budeš sundávat vačku, je potřeba dát nová těsnění, které bude vyšší než to stávající a tak se ti vůle nepovede trefit na první pokus takže přeju pevné nervy
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
U olejů se uvadí, že diesel po 10 tkm a u benzínu po 15 tkm. Ale taky záleží co píše výrobce, protože některé oleje se mají měnit například po 2 letech i v případě, že se nenajede příslušný počet km.
Jinak ventily se mají kontrolovat a případně dělat vůle po 60 tkm, stejně jako výměna chladící kapaliny
U většiny aut (ne-li u všech) je předepsaná výměna oleje jednou za rok (pokud se najede příslušný počet km, tak samozřejmě dříve).Je tomu tak i u Tipa - Cituji z knihy Jak na to: "U vozidla,které není často v provozu, stačí provést výměnu oleje jednou za rok." - Strana 251.
Já jen,že tady všichni řeší najeté km,ale že jim olej "kvasí" v motoru už druhým nebo třetím rokem nikoho nebere.Takový olej už asi požadovaným specifikacím moc vyhovovat nebude.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To remarque: ukaž mi, kdo mění olej v autě každej rok, ani autorizovanej servis ti nemění olej podle datumu, ale podle najetých km Jinak na obalu syntetiky castrol 0W-30 jsem četl, že výměna po těch najetých km a nebo po 2 letech. Takže to asi něco vydržet musí bez toho, aby to měnilo svoje mazací vlastnosti
Ja menim kazdy rok nekdy i dvakrat,ale kazdopadne i kdyz se nenajede predepsany pocet kilometru je doporuceno menit kazdy rok olej pokud se z autem jezdi pokud ne tak jednou za dva roky.
Jinak ono se tam nejedna az tak o mazaci schopnosti jako o to ze se olej znehodnocuje vzdusnou vlhkosti a castym jezdenim se studenym motorem(coz znamena prakticky to same).
Jinak 0W-30 neni zrovna ten spravny olej pro TIPO.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To remarque: ukaž mi, kdo mění olej v autě každej rok, ani autorizovanej servis ti nemění olej podle datumu, ale podle najetých km Jinak na obalu syntetiky castrol 0W-30 jsem četl, že výměna po těch najetých km a nebo po 2 letech. Takže to asi něco vydržet musí bez toho, aby to měnilo svoje mazací vlastnosti
Tady nejde o to,jestli to tak někdo dělá nebo nedělá.Výrobce to prostě doporučuje a s tím nic neuděláš ani kdyby ses na hlavu postavil - každý ať s touto informací naloží dle své libosti.
To můžu klidně zpochybňovat výměnný interval 15tkm a tvrdit,že stačí měnit až pod 20tkm.
P.S. Autorizovaný servis se nemusí rovnat odborný servis .
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bohužel tento druh oleje navrhnul němec a po půl roce zjistili,že pro tento motor je tento olej moc řídký a nevydrží od výměny do výměny.Takže navrhli hustější olej a ten už vydrží.Jinak nevím přesně kolik,ale tohle auto má dost velkou předepsanou spotřebu oleje samo o sobě,ale zase na tříválce to jede jako dělo.Pro moji mamku zbytečně silný. Ten motor mít v Tipu,tak to auto vzlítne. :driver:
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dovolim si citovat vyjadreni VW zastoupeni pri vysvetleni LongLife Servise.
Cituji
Program LongLife Service, který s nepatrnými výjimkami platí pro všechny osobní vozy Volkswagen prodané po 1. lednu 2002 a užitkové vozy od modelového roku 2005, dokáže tyto náklady výrazně snížit.
Zatímco až dosud museli majitelé těchto automobilů Volkswagen do servisu na pravidelnou výměnu oleje vždy po ujetí 15 000 km (nebo jednou za rok), nyní lze v závislosti na způsobu provozu vozu najet mezi výměnami oleje u zážehových motorů i vznětových motorů až 30 000 km (2.5 V6 TDI až 35 000 km).
Časová lhůta předepsané výměny oleje se u zážehových i vznětových motorů posouvá z dosavadních 12 až na 24 měsíců.
Takze nekde neco skripe.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.