Porucha na vstřikovací jednotce

18 roků 10 měsíců zpět #1 od Anonymní
Zdravím v?echny příznivce Tipa. Mám Tipo 1.6DOHC.
Dle chytré knihy Jak na to se má vstřikovací jednotka nepodobá ani jednomu
popisu. Kdy? nastartuju, tak se po chvilce rozsvítí kontrolka vstřiku. Po
zvý?ení otáček nad asi 2OOO, kontolka zhasne. Auto více čoudí a svíčky
(tříbodové) jsou začernané. Občas, obvzlá?? teď v zimě aotu cuká a ztrácí výkon.
Po vybliknutí spec. kódu (22) slabí signál od snímače ?krtící klapky usuzuji o
?patném pot. ?krtící klapky. Ze v?ech popisů na v?ech fórech, nesedí ani jeden
popis na můj potenciometr. Je umístěn na levé straně vstřikovací jednotky a to
černý nerozebiratelný malý obdelník, kde není vidět ?ádný jezdec. Nevíte, kde
hledat chybu, jaky tip vsřiku to mů?e být?
Děkuji za rady

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #2 od petr1978
Mám stejné auto
a myslím, ?e vpotenciometru to nebude. Spí?e to bude lambda. Alejestli hce?
skontrolovat potenciometr, musí? napíchnout ohmetr na kontakty. Přesně nevím
které, ale pozná? to podle toho, ?e to ukazuje nějaký odpor. Připohybu klapky by
se měl odpor plynule měnit. Dal?íproblém by mohl být v čidlech teploty. To ale
musí? hledat. Zkus odpojovat jedno po druhém a sleduj co dělá auto.
Mám po
16tce a jsem a vůbec nicmě zatím nenapadá. Je?tě se ozvu a? budu trochu ve
formě:-)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 10 měsíců zpět #3 od petr1978
Tak u? jsem fit
na to abych neplácal nesmysly:-)
Trochujsem nad tím uva?oval a myslím ?e v
těch čidlech co jsem prve plácnul to nejspí?e nebude. Problém je nejspí?e v
předstihu nebo v dávkování paliva. Dávkování paliva má na starosti lambda a
předstih zapalovací modul co je pod vysokonapě?ovou cívkou. Taky mů?e být
problém v palivu co tankuje?. Najít chybu asi bude trochu problém bez toho abych
to viděl na vlastní oči. Zkus nejdříve nabrat nějaký kvalitní benzín a dát do
něho chamický čistič. Dá sekoupit na skoroka?dé benzině. Má za ukol vyisti celý
palivový systém a částečně i lamdu. Auto co má?, je nevyspitatelné a tě?ko se
hledá vada na dálku.Mám stejné auto. Zkus nejprve projet kabely ke v?em čidlům a
zapalovacímu modulu jestli někde není uvolněný nebo přetrzený kabel. Pak jestli
nejsou zkorodované koncovky.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 měsíců zpět #4 od pepaknap
Odpověděl pepaknap pro téma Kontrolka vstrikovani
cau.
mam podobnej problem. nastartuju, jedu, a kdyz teplota stoupne na cca 80 stupnu, tak mi zacne svitit kontrolka vstrikovani. nevim co s tim, mam podezreni na lambdu, nebo nektere z cidel.

FIAT TEMPRA SW 1.6 IE SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 měsíců zpět #5 od stiglitz
V neděli jsem potřeboval odjet a když jsem nastartoval tak mě zarazily vysoký otáčky na volnoběh - asi dva tisíce. Pak jsem tedy vyrazil a rozsvítila se kontrolka vstřikování, ujel jsem asi dva tři kiláky aniž by se motor choval nezvykle a kontrolka svítila dál. Pak auto asi dvacet minut stálo, nastartoval jsem a zase vysoký volnoběžný otáčky který se chviličku nato začaly měnit od devíti set po dva tisíce a asi po čtyřiceti vteřinách se ustálili na devíti stovkách. Kontrolka vstřiku nesvítila. Tak jsem vyjel a auto škubalo jak kráva. Pak jsem to zdechnul a pak to jelo zase normálně. Tak nevím.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 měsíců zpět #6 od stiglitz
Tak to vypadá že problém přetrvává dál. Rozsvítí se asi při devadesáti stupních kontrolka vstřiku a když auto nastartuju potom tak bez jakékoli manipulaci s pedálem plynu drží otáčky asi dva tisíce asi deset vteřin, pak se samovolně mění - 2000 - 900 -2000 - 900... asi po dobu jedný minuty a pak to třeba jede zas normálně, nebo taky ne... :evil: :evil: :evil: Tak mi někdo napište, jestli jste měli podobnou závadu... Jestli je to lambda, kontakty jsem všechny prostříkával, kontroloval. Nalít tam ten čistič? Nevím. :(

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #7 od stiglitz
Tak opravdu nikdo neví... Známej mě včera říkal že odešel nějaký krokovací motorek a ten stojí údajně dvanáct tisíc novej tak jsem z toho vedle. To fakt nikdo neměl stejnej problém...

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #8 od amores perros
mam podobnej problem, ale s 1.4ie. V servisu mi ho vycistily a rekli ze si mam sehnat jinej.. Auto 2 mesice jezdilo a pak zaclo delat to samy.. Ptal sem se na krokomotorek primo ve fiatu, protoze v replice se prej nedela a tam meli dva tipy (teda na 1.4ie) jeden za 7500 a druhej 7600. 8O Ted s autem uz tyden nejezdim, doslo to tak daleko ze po nastartovani se meni otacky a po cca 15-30 sek. se auto samo udusi.. Sehnal sem si jinej krokomotorek ze stejnyho auta a az ho vymenim tak uvidim..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #9 od stiglitz
Díky - dej pak vědět. Já jsem s tím včera dost jezdil a závada se nijak neprojevila, ale možná se to zase objeví až to bude nejmíň potřeba. Zajímalo by mě jak mohli ten motorek vyčistit - dá se to? Jak bych měl postupovat - a vlastně - kde ho hledat?

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #10 od silvo
Možno sa mýlim ale mne to pripadá na snímač otáčok.
Píše sa tu o tom v dalších rubrikách.
Na funkčnosti toho snímača je hádam založená funkčnosť celého motora.
Ked dostáva riadiaca jednotka nekorektné údaje (impulzy) zo snímača sposobené studakom vo vvútri snímača tak sa to može správať takto ako sa tu uvádza.Riadiaca jednotka pri strate signálu zo snímača nedáva napatie na zap.cievku a aj nevstrekuje benzín.Proste blokuje obidve nejzákladnejšie funkcie na chod motora.
Ale o tom som tu už niekde písal...
Skús a daj vedieť nech sme o čosi múdrejší!?

Fiat TIPO 1,6 ie cat DGT 1991 OHC 125 000 km tmavočervená metalíza

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #11 od hanzs
Odpověděl hanzs pro téma hanzs
Hele chlapi - hlasky typu v servisu rikali "prej krokovaci motorek"... ja to nejak nechapu, bud je spatny nebo dobry a nastesti se to da velmi lehce zkontrolovat - proste se na nej privede napeti - a klapka se vyda jednim smerem, kdyz se otoci poly, tak jede na druhou stranu. Jednoduchy jak facka a sam jsem to taky na svym fiatu takhle zkousel.
Jinak kdyby ten motorek opravdu nechodil, je otazka jestli se da rozebrat (to nevim) ale takovy motorky se obvykle daji nejak zprovoznit...

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #12 od amores perros
takze ke krokomotorku..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #13 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: hanzs

Hele chlapi - hlasky typu v servisu rikali "prej krokovaci motorek"... ja to nejak nechapu, bud je spatny nebo dobry a nastesti se to da velmi lehce zkontrolovat - proste se na nej privede napeti - a klapka se vyda jednim smerem, kdyz se otoci poly, tak jede na druhou stranu. Jednoduchy jak facka a sam jsem to taky na svym fiatu takhle zkousel.
Jinak kdyby ten motorek opravdu nechodil, je otazka jestli se da rozebrat (to nevim) ale takovy motorky se obvykle daji nejak zprovoznit...


U 1.6 DOHC vstřikování marellí takhle krokomotorek nwezkontroluješ. Funguje jako servo motorek. Když připojíš napětí, tak ti jen poskočí a pak se ani nehne. Na pootočení potřebuješ střídat póly, což dělá řídící jednotka. Pokud jsou normální volnoběžné otáčky, krokomotorek běhá jak má.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #14 od amores perros
Sorry ze sem nedopsal, musel sem nahle vypadnout.. Takze ke KM.. KM uz beru jen tu malou cernou plastovou krabicku (asi ten černý nerozebiratelný malý obdelník) obsahujici servomotorek a nejakou tu elektriku. Myslel sem ze muj problem je v nem, ale nejspis bude v skrtici klapce na kterou je tremi sroubky pripevnen. Kdyz sem psal ze mi cistili KM tak sem se sekl. Jasne, ten se vycistit neda, cistlili tu skrtici klapku.. Omluva.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 5 měsíců zpět #15 od hanzs
Odpověděl hanzs pro téma KM
petr1978: no tak to mas pak pravdu, u krokovaciho motorku, ktery je opravdu na tomhle principu (ne ze je to obycejny jako u monojetronic, ale rika se mu tak), se to takhle lehce zjistit neda... koukal jsem na zapojeni a vedou do nej 4 draty? je to tak? No u monojetronic vedou jen 2.

laska je kurva: sktrtici klapka je pripojena pres svoji osicku na potenciometr, KM je nekde stranou a do skrtici klapky strka aby ji otviral a priviral...

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.464 sekund
Powered by Kunena fórum