Tempra 1.6 i.e Startování

Více
15 roků 10 měsíců zpět #16 od mirda41
Tak čidlo polohy klikové hřídele(dva kablíky) mám stále v podezření pokud na něj má vliv teplota.Svíčky totiž po pěti pokusech o start jsou suché.Zítra ještě zkusím jiskru.No a čidla teploty vody a vzduchu sem proměřil.Čidlo vody při nějakých 15 stupních vykazovalo asi 1870 ohmů-Čidlo vzduchu bez výsledku.Měřil sem na kontaktu 1 a 4 , 2 a 3 jsou asi napájení na vstřik že.Ale i kdyby bylo vadné,nahradí jej řídící jednotka přednastavenou teplotou a šlo by startovat alespoň pod plynem,což nejde.Čerpadlo vylučuji,sundal sem hadičku a v poloze 1 dává paliva až až.

mirda41
Tempra 1,6 ie 57 kW r.v. 1991

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #17 od Zuntak
Odpověděl Zuntak pro téma Re: Tempra 1.6 i.e Startování
Tak čtu vaše rady bohužel ještě nejsem doma u auta abych laboroval,ale zaujala mě rada na to teplotni čidlo nasávajícího vzduchu,tím y to mohlo taky byt protože po nastartování nejde sitič a otačky jsou tak kolem 1000 otaček a nižžší.Tak si řídící jednotka myslí že je dvacet stupnů a nenastaví sitič,ale to je jen logika.kouknu na to o tydnu akorad je špatný že když to chytne tak pak to jde nastartovat a to pak je chyba protože se nic nezjistí pak už to jde startovat po zahřátí to jen z mých postřehu,ale tuhle bylo auto venku a nastartovalo,to cidlo funguje jako bymetal a ten nastavuje asi odpor do jednotky,kde se to čidlo nachazí na to sání že by se tak sekalo.no uvidíme.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #18 od hondzik1

Tak čidlo polohy klikové hřídele(dva kablíky) mám stále v podezření pokud na něj má vliv teplota.Svíčky totiž po pěti pokusech o start jsou suché.Zítra ještě zkusím jiskru.No a čidla teploty vody a vzduchu sem proměřil.Čidlo vody při nějakých 15 stupních vykazovalo asi 1870 ohmů-Čidlo vzduchu bez výsledku.Měřil sem na kontaktu 1 a 4 , 2 a 3 jsou asi napájení na vstřik že.Ale i kdyby bylo vadné,nahradí jej řídící jednotka přednastavenou teplotou a šlo by startovat alespoň pod plynem,což nejde.Čerpadlo vylučuji,sundal sem hadičku a v poloze 1 dává paliva až až.


Leda, že by jsi měl někde ty kabely švihlej...
Opravdu na to teplota vliv nemá.. Jen snímá polohu kliky a tím i moment zápalu a vstřiku... Pokud by byl K.O. nenatočíš ho ani za tepla, ani za studena...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #19 od hondzik1

Tak čtu vaše rady bohužel ještě nejsem doma u auta abych laboroval,ale zaujala mě rada na to teplotni čidlo nasávajícího vzduchu,tím y to mohlo taky byt protože po nastartování nejde sitič a otačky jsou tak kolem 1000 otaček a nižžší.Tak si řídící jednotka myslí že je dvacet stupnů a nenastaví sitič,ale to je jen logika.kouknu na to o tydnu akorad je špatný že když to chytne tak pak to jde nastartovat a to pak je chyba protože se nic nezjistí pak už to jde startovat po zahřátí to jen z mých postřehu,ale tuhle bylo auto venku a nastartovalo,to cidlo funguje jako bymetal a ten nastavuje asi odpor do jednotky,kde se to čidlo nachazí na to sání že by se tak sekalo.no uvidíme.


Jenže to samý Ti udělá i čidlo teploty vody... ŘJ nastaví teplotu 20 stupnů a tomu přizpůsobí i složení směsi... A pokud je mráz, tak to prostě nejede...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #20 od Charles
Teplotní čidla u tipa (a ono asi obecně) jsou jen termistory typu NTC, u kterých klesá odpor s rostoucí teplotou. pokud jsi nenaměřil žádnou hodnotu u čidla teploty nas. vzduchu, tak máš někde přerušenej kabel. Na vstřikovačce u toho konektoru omrkni dva bílé kabely, ty jdou k tomu čidlu. Ještě se dá změřit i jaké napětí jde na to čidlo, tipo/tempra u čidel používá napětí 5V. A podle toho kolik se vrátí jednotce, tak pozná teplotu.
čidlo teploty vody je právě to nejdůležitější při startu a těsně po něm, protože podle něj se nastavuje sytič ;) (poloha krokomotorku a délka vstřiku. potom jak se motor už trošku proběhne, tak si ho jednotka udrží i bez čidla vody podle signálů podtlaku a lambdy, takže to čidlo už tam být nemusí.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #21 od mirda41
Venku je nelidská kosa tak vyčkám z měřením až po poledni.Možná ste přehlédli jednu věc.Startér prostě točí a motor ani neškytne a svíčky jsou suché.Mám za to,že by měly být alespoň vlhké od benzínu.Přeci se v té zimě tak rychle nevypaří...nemůže být závada jen ve vstřikovacím ventilu?Dá se to nějak rozebrat a vyčistit či proměřit?

mirda41
Tempra 1,6 ie 57 kW r.v. 1991

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #22 od Zuntak
Odpověděl Zuntak pro téma Re: Tempra 1.6 i.e Startování
Tak konečně jsem se dal do tý opravy podle vašich rad a myslím že už jsem na to přišel,tak jak tu bylo řečeno tak přijdu k autu otočím klíčkem a čerpadlo neseplo,ale asi po 3s něco cvaklo to bylo relátku k čerpadlu,jdu dál dám připravil jsem si zkousecku s krokodýlkem a měřím napětí u konektoru na víčku nádrže -žárovka svítí po 3s zhasla ,tak vyndavám čerpadlo dám zkoušečku přímo na matky čerpadla svítí po 3s vypne takže závěrem je špatný to benzínový čerpadlo tak jsem to vyndal prostříknul konkorem a to se rozeběhlo.Chtěl bych se zeptat jde nějak rozebrat to čerpadlo(je to vlastně plastova trubka a má sání a výtlak) měl už ho někdo rozebrané,a za další kde by se dalo sehnat jiný nový nebo použitý?Jinak dík za radu s tou žárovkou-Goood rada

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #23 od oBzB
Odpověděl oBzB pro téma Re: Tempra 1.6 i.e Startování
Nový čerpadla mají v některých obchodech, co sem ted zběžně koukal, tak nejlevněší sem našel www.pop-art.cz/WbaPrdDatailPageCmb.asp?PrdRc=12075 , mají i origo za celkem slušnou cenu oproti konkurenci. Starší leda někde po šrotištích, ale aby nebylo taky v háji, nebo třeba tu někdo bude mít přebytečný. Co jsem zkoumal čerpadlo, tak je celý v gumě a ta guma u mě byla dost ztrouchnivělá, a i kdybys ji dostal dolu, tak by to asi moc nepomohlo, osobně si myslím, že to moc rozdělatelný nebude a i kdyby, tak to asi nepude jentak opravit

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #24 od hondzik1

Tak konečně jsem se dal do tý opravy podle vašich rad a myslím že už jsem na to přišel,tak jak tu bylo řečeno tak přijdu k autu otočím klíčkem a čerpadlo neseplo,ale asi po 3s něco cvaklo to bylo relátku k čerpadlu,jdu dál dám připravil jsem si zkousecku s krokodýlkem a měřím napětí u konektoru na víčku nádrže -žárovka svítí po 3s zhasla ,tak vyndavám čerpadlo dám zkoušečku přímo na matky čerpadla svítí po 3s vypne takže závěrem je špatný to benzínový čerpadlo tak jsem to vyndal prostříknul konkorem a to se rozeběhlo.Chtěl bych se zeptat jde nějak rozebrat to čerpadlo(je to vlastně plastova trubka a má sání a výtlak) měl už ho někdo rozebrané,a za další kde by se dalo sehnat jiný nový nebo použitý?Jinak dík za radu s tou žárovkou-Goood rada


Jak jsem ti psal, řešil jsem to samý...
Nový čerpadlo jsem nekupoval.. Jen jsem to starý pořádně propláchl, prostřík, natankoval plnou na SHELLce a přidal velfobin...
Zatím mám už půl roku klid...
Zkus tohle a když ani to nepomůže, tak pak bych řešil nový..

Jinak u čerpadla jde sundat jen to dno, zbytek je víceméně zalisovanej v gumě..
Sundej to dno, je tam jen namáčklý, pod ním je našroubovaný sítko, to sundej, vyčisti a vše co je pod ním omyj benzinem.. Víc nic nemá cenu dělat..

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #25 od Zuntak
Odpověděl Zuntak pro téma Re: Tempra 1.6 i.e Startování
JJ ještě tam dám ten volfabin a uvidim ale auto jde jak kytka stak po chvilce jinak mi tu poslal někdo odkaz a čerpadlo nové je okolo 1300kc a stary to asi nema cenu jen kdyby bylo za 100 jinak na vrakacich hrozny ceny a muze to byt stejny jako tohle,ještě jsem řešil prosvicující kontrolku dálkovejch a to byl spatny kontakt,jinak dík za rady fakt dost pomohly alespon clověk ví kde se chytnout. DÍKY VŠEM CO ODEPSALY!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #26 od mirda41
Tak už sem svůj problém taky pořešil.Půjčil sem si jeté čidlo teploty vody a jen sem ho napíchnul v mrazu na kablík ...otočil klíčkem a i zmrzlé auto naskočilo.Tak sem objednal nové a autí zase bude jezdit. :lol: Díky všem zúčastněným za informační podporu :wink:

mirda41
Tempra 1,6 ie 57 kW r.v. 1991

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #27 od mirda41
:cry: tak nevím,včera sem namontoval nové čidlo,otočil klíčkem a motor naskočil asi na 1500 otáček v mínus 7 stupních...chvilku to klapalo a pak zdechlo.Říkal sem si,že třeba byl padenej benzín a tak sem znovu nastartoval a jen to točilo...Po několika pokusech to naskočilo jako traktor.Vyndal sem postupně svíčky...první suchá,druhá vlhká,třetí vlhká,čtvrtá očuzená suchá.A to byly předtím očištěné.Kablíky ke svíčkám sem v teple proměřoval a měly podle délky pravidelně odstupňovaný odpor( i když se mě nepovedlo změřit hodnoty na některých na první pokus...divné že).No tak sem vzal staré svíčky,dal je tam a cvrknul o startér a motor naskočil.Projel sem to,vše OK.A ráno zase nic :cry: .Co radíte...nové zapalovací kablíky,vyměnit víčko a palec... :?:

mirda41
Tempra 1,6 ie 57 kW r.v. 1991

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #28 od Sam_Jr
Odpověděl Sam_Jr pro téma Re: Tempra 1.6 i.e Startování
mě to teď po výměně čidla teploty vody v zimě chytne napoprvý, otáčky při startu to zvedne, ale motor po pár vteřinách bez přidání plynu zdechne, takže po natočení to musím trochu protůrovat :D ale to mě zas až tak neobtěžuje, jsem rád, že vím, že s autem odjedu.

poznámka k čidlu teploty vody: já ho měl úplně přerušený, že měřák dával nulu (při jakékoli teplotě), což muselo v řj udělat pěknej mišmaš, auto nestartovalo ani v srpnu v poledne, ani ráno v listopadu :) to jestli se dá nastarovat po odpojení (v nouzovém režimu), to jsem nezkoušel.

Tipo 1.6 i.e cat AGT (OHC) - r.v. 1990

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #29 od mirda41
Tak sem se v tom teď chvilku vrtal a zjistil sem,že to nedává jiskru.Tedy pokud sem to zkoušel dobře...vzal sem jinou svíčku,dobrou,stáhl kablík z první svíčky,nasadil na tu zkušební a závitem opřel o blok motoru.Pomocník pak zastartoval a sledoval sem zda na svíčce bude záblesk.Ale nic sem neviděl a to už byla tma.Tak a teď "babo" raď co dál...špatné víčko,palec,cívka,čidlo otáček.Jen mě zaráží že včera to běželo a i sem s tím jezdil :x .Jo a vyndal sem svíčku a i po několika pokusech o start byla suchá.

mirda41
Tempra 1,6 ie 57 kW r.v. 1991

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #30 od Charles
No a dává to benzín? Pokud ne, tak samozřejmě budou svíce suchý. Ale je možné, že to je čidlo otáček. Doporučím ti kontaktuj zde člena Vali, ten má s problémy špatných startů 1.6OHC zkušeností až moc, určitě ti nějakou radu dá ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.549 sekund
Powered by Kunena fórum