MPI na motor SPI ?

Více
15 roků 4 dní zpět #1 od Charles
MPI na motor SPI ? vytvořil uživatel Charles
Ahoj chlapi, jen mě tak napadlo, co všechno je potřeba pro plnou funkci vsřikování MPI (2.0 8V) na motoru SPI (1.6 DOHC) ? Samozřejmě řídící jednotka, sání se vstřiky. Ale co kabeláž? musí se měnit úplně celá a nebo to jde nějak nakombinovat? Díky za postřehy a rady. Spíš jen tak spekuluju co by a jak by ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #2 od pohodarkajik
Odpověděl pohodarkajik pro téma Re: MPI na motor SPI ?
čus, mno každopádně jinou řj, pač něco musí řídit každej ventil vzlášť, s tím souvisí i jiná kabeléž a nwm jak by to pobrali čidla a pak když ž bys mel tu řj tak na stejnej objem motoru a stejny vstřiky na objem motoru, pač jinak by to nedavolo optimalní množství benzínu. to bys ty vstřiky musel stáhnout nebo povolit, ale to je docela sranda tohle štelovat, to spíš někde na diagnostice

Fiat Tipo 1,7D, interier z 1,6 ie, celková oprava tak nějak povedená :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #3 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: MPI na motor SPI ?
No nevím, ale myslim si, že se vstřiky by se hýbat nemuselo, však bohatost směsi si řídí jednotka podle lambdy a dalších čidel. Takže by si jen zkrátila dobu vstřiku a bylo by. Ale asi by se musela dát i lambda sonda z 2.0, asi bude mít malinko odlišné hodnoty.
Ale tohle by mohl říci Radek, ten určitě bude vědět vše s tím spojené, takže snad se ozve, chlap jeden :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #4 od pohodarkajik
Odpověděl pohodarkajik pro téma Re: MPI na motor SPI ?
mno de o to ze rj dostane nejaky udaje a podle toho otevre ventil a pokud je ventil na 2.0 tak to da vic benzinu nez ta 1.6 potrebuje

Fiat Tipo 1,7D, interier z 1,6 ie, celková oprava tak nějak povedená :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #5 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: MPI na motor SPI ?
No a když dá víc benzínu, tak lambda dá hlášku jednotce, že to je moc bohatý a ta by měla reagovat snížením dávky benzínu....od toho tam přece čidla jsou, aby směs byla optimální. Ale jinak si myslim, že by to problém nebyl, však ta moje dvouvačka žere jako ten 2.0 :?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #6 od nuni
Odpověděl nuni pro téma Re: MPI na motor SPI ?
Lambda sonda je pořád stejná,jediný rozdíl je v tom jestli je,nebo není vyhřívaná

tipo 1,6DOHC najeto 180000km
....a prece se toci!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #7 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: MPI na motor SPI ?
No tim lépe, tak to bych lambdu ani měnit nemusel. Ale co ten zbytek elektriky? Zkoušel to už někdo?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #8 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: MPI na motor SPI ?
kabeláž se vyměnit musí ,většine ostatních čidej jsou stejný , jen je tam ještě map , vae a a asi nějaký prkotiny . (určitě jsem ti to psal když jsi s touhla ptákovinou přišel poprvý). Jak říkám je to ptákovina s nejistým ůspěchem takže se na to radši vyprdni. pokud chceš výkon kup si sedici, majkl zrovna prodává ..

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #9 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: MPI na motor SPI ?
ale vyzkoušet se má vše, ono kdyby tohle bylo taky mpi, jelo by to asi mnohem líp....za 30 papírů sedici nechci, to si koupim radši nějaký horší bravo nebo mk-tece tipo, stejně tak by sis to sedici od majkla mohl koupit ty, abys konečně jezdil déle jak 100km... ono to bravo/a asi přijde na podzim a nebo na příští jaro

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 dní zpět #10 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: MPI na motor SPI ?
No majkl za něj chce 25 ale to je mimo tuto debatu .. stejně tak moje tipo (které už mimochodem stojí na novejch podvozkovejch dílech).

A k tématu - vyzkoušet ano ,ale opravdu to má to smysl ? Má to nejistej úspěch , n ehledě na to že se s tímautem budeš bát ject za město protože nebudeš vědět co to udělá. Výkon 1.6 DOHC si myslím je dostatečný vzhledem ke svému obsahu a použité technice. Vždiť fiat má u 1.6 16V v bravách jen cca o 10 koní víc , a to má ten motor perosím 8 8 ventilů víc. Nebudu se tady zabejvat 1.6 od hondy , to je trošku jiná třída.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 dní zpět #11 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: MPI na motor SPI ?
jo majkl chce 25, ale připočítej bursíkovné a další blbiny a jsi přes 30. a bravo/u bych chtěl jen s motorem 1.8 16V.

Jinak bych se toho nebál, když to funguje u lancie, proč by to nešlo u fiatu, však je to stejnej motor. Uvidíme, řekl slepej...asi to dělat nebudu, jen mě to zajímalo, zda s tim někdo nemá reálné zkušenosti.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 dní zpět #12 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: MPI na motor SPI ?
nevidím problém - pokud máš vše potřebný (kabeláž, čidla, VAE ani nepotřebuješ, stačí ho vyřadit a doladit volnoběh na klapce..) fungovat by to mělo, ale budeš muset pořešit dávku paliva...

Lambda si s tím neporadí (ta umí korigovat pouze do určité % korekce, který se učí pouze v closed loop režimu a pak aplikuje na celý pásmo i v open loop při plný zátěži (nad 4000 ot/min a vysoký zatížení motoru..), a řj taky ne (používá MAP senzor, takže ví jen jakej je podtlak v sání, kterej neovlivňuje menší množství nasávanýho vzduchu.
Takže řešení je buď ubrat tlak paliva z 3 bar na nějakých 2,5b (s menším tlakem se pak zhoršuje rozprášení paliva) nebo použít menší vstřiky (vhodné velikosti)...jinak to bude příliš bohatý

V kombinaci s 2L vačkama a MPi by jsi mohl očekávat cca 110 koní - pouhá přestavba z karbce na vstřik znamená nárust 5-10% a z SPi na MPI ty samý procenta, díky lepšímu využití paliva a menším restrikcím v sání. S opravdovým poladěním elektroniky- palivo, předstih (ne pouze záměnou vstřiků, zmenšením tlaku paliva..) i více. Jelikož má 1.6 i 2l stejný vrtání a myslím že i kompresi, tak s detonacema by problém nemusel bejt.

Neznám průtok vstřikama vstřiků z 8v, ale umím dopočítat kolik by jsi tak potřeboval ubrat na tlaku paliva.. případně použít vstřiky z una turbo 1.3.

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 dní zpět #13 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: MPI na motor SPI ?
No zatím nemám nic k tomu, protože nevim jestli by to šlo. Ale Honza říká, že ano. Ale jak jsem pochopil, nusel bych vyměnit čerpadlo v nádrži, jelikož moje dává jen 1.2Baru a ne 3Bary jak psal Honza. Uvidím, jestli podniknu něco takového a nebo ne.

Ještě by mě zajímalo, jaká všechny čidla k tomu budu potřebovat, jaká čidla má 2.0 8V navíc???

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 dní zpět #14 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: MPI na motor SPI ?

Ahoj chlapi, jen mě tak napadlo, co všechno je potřeba pro plnou funkci vsřikování MPI (2.0 8V) na motoru SPI (1.6 DOHC) ? Samozřejmě řídící jednotka, sání se vstřiky. Ale co kabeláž? musí se měnit úplně celá a nebo to jde nějak nakombinovat? Díky za postřehy a rady. Spíš jen tak spekuluju co by a jak by ;)



tak nevím, v každém případě ti budou na kubatuře chybět 0,4l , počet válců se neumím dopočítat, pokud to chápu dobře, že chceš jeden a ten samý motor upravovat :lol:
jinak co se týče kabeláže, mám nějakej divnej pocit, že el kabely se asi montovaly do většiny benzínů úplně stejné, a pak na montážní lince a podle výbavy vozu se asi né všechny zapojily,
já mám druhou tempru, první byla digi a teď mám analog... dá se říct že teď ji mám v základu, a když to porovnám s minulou, tak momentálně mám pod kapotou daleko více volně visících drátů.. a jezdím...

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 dní zpět #15 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: MPI na motor SPI ?

Charles napsal: No zatím nemám nic k tomu, protože nevim jestli by to šlo. Ale Honza říká, že ano. Ale jak jsem pochopil, nusel bych vyměnit čerpadlo v nádrži, jelikož moje dává jen 1.2Baru a ne 3Bary jak psal Honza. Uvidím, jestli podniknu něco takového a nebo ne.

čerpadlo v nádrži co se týče tlaku bych asi neřešil, čerpadlo netlačí benzín do motoru ale k motoru,
( u motoru je vstřikovací čerpadlo a to už by stálo za řešení jestli mono nebo každý válec,...)
u méně výkonného čerpadla v nádrži by se asi vracelo tzv přepadovou trubkou méně benzínu zpět do nádrže
jj.. tuříni ve fiatu by z takových měli radost.. jo, a začni se učit italsky :D :D :D


TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.502 sekund
Powered by Kunena fórum