MPI na motor SPI ?
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 23
Fiat Tipo 1,7D, interier z 1,6 ie, celková oprava tak nějak povedená
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale tohle by mohl říci Radek, ten určitě bude vědět vše s tím spojené, takže snad se ozve, chlap jeden
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 23
Fiat Tipo 1,7D, interier z 1,6 ie, celková oprava tak nějak povedená
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tipo 1,6DOHC najeto 180000km
....a prece se toci!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
A k tématu - vyzkoušet ano ,ale opravdu to má to smysl ? Má to nejistej úspěch , n ehledě na to že se s tímautem budeš bát ject za město protože nebudeš vědět co to udělá. Výkon 1.6 DOHC si myslím je dostatečný vzhledem ke svému obsahu a použité technice. Vždiť fiat má u 1.6 16V v bravách jen cca o 10 koní víc , a to má ten motor perosím 8 8 ventilů víc. Nebudu se tady zabejvat 1.6 od hondy , to je trošku jiná třída.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak bych se toho nebál, když to funguje u lancie, proč by to nešlo u fiatu, však je to stejnej motor. Uvidíme, řekl slepej...asi to dělat nebudu, jen mě to zajímalo, zda s tim někdo nemá reálné zkušenosti.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Lambda si s tím neporadí (ta umí korigovat pouze do určité % korekce, který se učí pouze v closed loop režimu a pak aplikuje na celý pásmo i v open loop při plný zátěži (nad 4000 ot/min a vysoký zatížení motoru..), a řj taky ne (používá MAP senzor, takže ví jen jakej je podtlak v sání, kterej neovlivňuje menší množství nasávanýho vzduchu.
Takže řešení je buď ubrat tlak paliva z 3 bar na nějakých 2,5b (s menším tlakem se pak zhoršuje rozprášení paliva) nebo použít menší vstřiky (vhodné velikosti)...jinak to bude příliš bohatý
V kombinaci s 2L vačkama a MPi by jsi mohl očekávat cca 110 koní - pouhá přestavba z karbce na vstřik znamená nárust 5-10% a z SPi na MPI ty samý procenta, díky lepšímu využití paliva a menším restrikcím v sání. S opravdovým poladěním elektroniky- palivo, předstih (ne pouze záměnou vstřiků, zmenšením tlaku paliva..) i více. Jelikož má 1.6 i 2l stejný vrtání a myslím že i kompresi, tak s detonacema by problém nemusel bejt.
Neznám průtok vstřikama vstřiků z 8v, ale umím dopočítat kolik by jsi tak potřeboval ubrat na tlaku paliva.. případně použít vstřiky z una turbo 1.3.
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ještě by mě zajímalo, jaká všechny čidla k tomu budu potřebovat, jaká čidla má 2.0 8V navíc???
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ahoj chlapi, jen mě tak napadlo, co všechno je potřeba pro plnou funkci vsřikování MPI (2.0 8V) na motoru SPI (1.6 DOHC) ? Samozřejmě řídící jednotka, sání se vstřiky. Ale co kabeláž? musí se měnit úplně celá a nebo to jde nějak nakombinovat? Díky za postřehy a rady. Spíš jen tak spekuluju co by a jak by
tak nevím, v každém případě ti budou na kubatuře chybět 0,4l , počet válců se neumím dopočítat, pokud to chápu dobře, že chceš jeden a ten samý motor upravovat
jinak co se týče kabeláže, mám nějakej divnej pocit, že el kabely se asi montovaly do většiny benzínů úplně stejné, a pak na montážní lince a podle výbavy vozu se asi né všechny zapojily,
já mám druhou tempru, první byla digi a teď mám analog... dá se říct že teď ji mám v základu, a když to porovnám s minulou, tak momentálně mám pod kapotou daleko více volně visících drátů.. a jezdím...
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Charles napsal: No zatím nemám nic k tomu, protože nevim jestli by to šlo. Ale Honza říká, že ano. Ale jak jsem pochopil, nusel bych vyměnit čerpadlo v nádrži, jelikož moje dává jen 1.2Baru a ne 3Bary jak psal Honza. Uvidím, jestli podniknu něco takového a nebo ne.
čerpadlo v nádrži co se týče tlaku bych asi neřešil, čerpadlo netlačí benzín do motoru ale k motoru,
( u motoru je vstřikovací čerpadlo a to už by stálo za řešení jestli mono nebo každý válec,...)
u méně výkonného čerpadla v nádrži by se asi vracelo tzv přepadovou trubkou méně benzínu zpět do nádrže
jj.. tuříni ve fiatu by z takových měli radost.. jo, a začni se učit italsky
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.