MPI na motor SPI ?
Já mám tipo s motorem 1.6 DOHC 66kW a to má vstřikování SPI (SinglePoint Injection =jednobodové vstřikování), takže jen jeden vstřikovač pro všechny válce umístěný nad škrtící klapkou.
Rád bych na to dal sání MPI (MultiPoint Injection=vícebodové vstřikování), prostě každý válec má svůj vstřikovač.
Jinak benzínové čerpadlo v nádrži ti natlačí benzín o tlaku 1.2Baru, ale stejně před samotným vstřikovačem je regulátor tlaku paliva, který má zabezpečit stálý tlak na vstřikovač. Nevím jak je toto u MPI, ale vím, že tam je tlak čerpadla údajně 3Bary (psáno v chytré knize). Vstřikovací čerpadlo na motoru je tak u dieselů.
Jinak kabely se neshodují u všech tip/temper, už jen pokud máš verzi social, tak je tam menší pojistková skříň a méně kabelů. Za další se liší motorová elektrika u moji 1.6 a u tvojí 1.6, já mám systém vstřikování Multec GM SPI a ty máš Mono-Jetronic. A tak se bude lišit i kabeláž u mojí 1,6 a u 2,0 který má zase vstřikování weber IAW, takže zase jiný system.
No zkrátka mi jde o lepší chod motoru a i o zvýšení výkonu motoru. Jenže to vypadá na moc práce a navíc, že bych byl autoelektrikář, tak to bohužel nejsem
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pochopil jsem to asi dobře,z jedno na vícebodové vtřikování,
co se týče tvého součastného motoru tak se mi zdá, jestli to nejsou možná zbytečné investice a práce, překopávat celý motor i s kabeláži,jestli nevyjde lépe sehnat na vrakáči, nebo z nějaké bouračky,kde je kastle shnitá něco na ND... motor z Fiat Tipo 2.0 ie 16V jenom ho tam dát a jezdit,
dále bych se chtěl zeptat co na to nápravy?
s tvojí 1,6 nebudeš muset překopávat i nápravy?
vím, že je jich více druhů, dle použití, shodné respektivě zaměnitelné 1,4 s 1,6 pak 1,8 s 2,0 a diesely zase mají jiné... vše nejenom ramena ale i tlumiče
tj podle motoru a výkonu,konstrukce náprav
( do tipa 1,4 nějak narve 1,9TD a pak se diví že mu to kleklo,tlumiče to neunesou,silent bloky na ramenech,nápavy v háji,nedobrzdí protože brzdy na to nejsou stavěné,ložiska taky budou jiné,poloosy se vybijou, a co převodovka? nebude trpět taky atd atd)
motor sem, motor tam, proč se vůbec vyrábí tolik různých dílů, když se může cokoliv s čímkoliv zaměňovat
nemluvě o tom, že chvíli to může jezdit jako tako, ale pak únava materiálu,a pak se může nadělat více marasu jak užitku... nevím nevím... nejsem automechanik ani konstruktér...
ale jak říkám, soudruzi s turína by s tebe určitě měli radost
i když jsou všelijací koumáci
NEBER PROSÍM TĚ NIC OSOBNĚ
ale jak tak koukám, já jsem úplnej břídil když jezdím s takovým zasociovaným autem
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Charlesi takze ciste hypoteticky si rozeberme postup neco nastinil Honza,ale mam takovy neblahy pocit ze nema vevsem pravdu.
Takze zacneme u cerpadla .Tady je Vas spolecny pocit spravny bude ho treba vymenit.To Tve to nedotlaci.
Vstriky .Tady bych opet z Honzou souhlasil.Bud mensi nebo ubrat tlak benzinu ,ale todle by bylo za cenu spatneho chodu motoru za studena.Ja osobne byti tebou bych volil vstriky z 1.6 16V ty by mely rozprasovat dost a jsou pripraveny na tlak 3bary.Daleko lepsi by ale bylo upravit tabulku delky vstriku dle zatizeni motoru v rj.Pro porovnani zakladni delka vstriku u 2.0l pri volnobehu je 3.60ms to same plati i pro 1.6 16V takze z toho si muzes udelat obrazek.Pokud bys pouzil original vstriky z 2.0l tak by bylo treba delku vstriku ubrat o 0.2ms.K tomuto cislu jsem dospel celkem jednoduse.Rozdil mezi 2.0 a 1.8 je 0.1ms takze poklesem na objem 1.6 bych mu jen a proste ubral.Je to takove baj oko ale pocitat se mi to nechce a nevim jestli tady mam nekde prutoky tryskami jednotlivych motoru.Kazdopadne 2.0l a 1.8 maji stejne vstriky alespon ja mam.
Takze by bylo asi daleko lepsi sehnat si sani z jednotkou z 1.8 a rysknout to co to bude delat(tady bych volil novejsi typ bez VAE ventilu).Ja bych rekl ze to bude zcela normalne jezdit.Na volnobeh to dotahne lambda.Pri akceleraci je lambda vyrazena z regulace a pri ustalene jizde je schopna provest regulaci delky vstriku +-0.2 ms cimz bychom se vlezli do dane odchylky.
Tak ted se vrhnem na elektriku.Tady to bude horsi.
Hned z rozjezdu narazis na zasadni problem a to cidlo na klice.Je tam potreba z duvodu urceni horni uvrate valcu a otacek motoru.Dle tohoto snimace se urcuje ktere tryska ma vstrikovat a kdy ma hazet jiskru(abych byl zcela presny pouziva se kombinace tohoto cidla a cidla v rozdelovaci).Pokud bys narazil na novejsi vstrik bez rozdelovace tak tam je cidlo vacky ukryto pod vackovym kolem.U tohoto vstriku se mu rika cidlo faze.Jak to vypada a jak to funguje u stareho a noveho typu tohoto vstriku udes miti brzo v sekci download jen co mi zustane trosku casu abych dopsal to co jsem Max-elovi slibil.
MAP senzor ty sice mas ale budes muset pouzit senzor take z MPI vstriku(maji odlisny rozsah).Jelikoz se davkovani benzinu v prvotni fazi urcuje z zatizeni motoru a otacek je tam todle cidlo dulezite.
Takze asi tak je to proveditelne, ale bude nutno dodat cidla.Nakres ulozeni cidla jak to vypada z protikusem na klice a na vacce bude take v tom popisu.
Pro tebe by to znamenalo prekopat komplet elektriku rizeni vstriku a zapalovani coz vzhledem ke stavu tve kabelaze by bylo i prinosem.
Jen takovy maly tip na konec.Ja osobne byti tebou bych se zameril na elektriku vstriku z Lancie Delty I motorizace 1.6 oznaceni auta 1600GT coz je tvuj motor z MPI a 80kW.Cimz by jsi si usetril starosti ze vstrikama jednotkou ale nevyhnul by jsi se problemu z umistenim cidel faze a horni uvrate.Zase to ma vyhodu ze o lambde se tomuto rizeni ani nezdalo takze usetril by jsi za ni(o starost mene).Druha vec je kde by jsi todle sehnal.Techto aut je tady asi jako safranu.Tady by mohl pomoct Dresik jestli se nekde na lancia klubu nevali pro tebe dulezite casti z tohoto auta.Potreboval by jsi rozdelovac,drazkovane kolo na remenici,rj,MAP,sani, cerpadlo,vstriky(ale mam pocit ze jsou stejne z 2.0l) a samozrejme podstatnou vec a to je chut k praci.
A nakonec .Ptal jsi se jestli jsou stejne lambdy na 1.6DOHC a 2.0l.Mam takove neblahe tuseni ze nejsou.Nejedna se o funkci(ta je vzdy stejna) ale o pripojeni.
Takze pokud chces vedet vice poseckej na sekci download.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
byl bych velmi nerad kdyby došlo mezi námi k nějakému fópá, ale podal jsi to charlesovi velmi odborně, klobouk dolů, já mu chtěl pouze naznačit, že překopání motoru není vše, a jak tak koukám, co všechno píšeš, tak bych opravdu zvažoval, jestli se opravdu oplatí do toho jít za každou cenu, jestli tato úprava nebude převyšovat pomalu historickou cenu jeho auta,
uznejme si hoši, že za chvíli, a někteří to již mohou počítat i na prstech jedné ruky, se pomalu toto fórum může přejmenovávat na fórum typu Veterán car club tipo tempra
pro charlese:
hodně zdaru, jj, každá legrace něco stojí
a teď pro oba:
hoši, nerad bych si tady někoho proti sobě poštval,
ale pokud se podívám na charlesovu úplně první otázku, tak si myslím, že čistě hypoteticky spekuloval a ptal se, co všechno a jak by musel pro to udělat aby přešel s jedno na více vstřik
já pouze navrhoval, pokud to celé děla za zvýšením výkonu,jestli by v tomhle tom případě opravdu nebylo výhodnější výměna motoru
jinak na závěr, s fiatem jsem byl, jsem, a snad i nadále budu spokojený, jinak bych už neměl druhou tempru,
já bych nechal zakopanou válečnou sekeru,
a pokud se potkáme na nějakém srazu, sedneme si do kruhu, uděláme ohýnek a zahulíme mírku dýmu
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pro rs:
byl bych velmi nerad kdyby došlo mezi námi k nějakému fópá, ale podal jsi to charlesovi velmi odborně, klobouk dolů, já mu chtěl pouze naznačit, že překopání motoru není vše, a jak tak koukám, co všechno píšeš, tak bych opravdu zvažoval, jestli se opravdu oplatí do toho jít za každou cenu, jestli tato úprava nebude převyšovat pomalu historickou cenu jeho auta,
uznejme si hoši, že za chvíli, a někteří to již mohou počítat i na prstech jedné ruky, se pomalu toto fórum může přejmenovávat na fórum typu Veterán car club tipo tempra
pro charlese:
hodně zdaru, jj, každá legrace něco stojí
a teď pro oba:
hoši, nerad bych si tady někoho proti sobě poštval,
ale pokud se podívám na charlesovu úplně první otázku, tak si myslím, že čistě hypoteticky spekuloval a ptal se, co všechno a jak by musel pro to udělat aby přešel s jedno na více vstřik
já pouze navrhoval, pokud to celé děla za zvýšením výkonu,jestli by v tomhle tom případě opravdu nebylo výhodnější výměna motoru
jinak na závěr, s fiatem jsem byl, jsem, a snad i nadále budu spokojený, jinak bych už neměl druhou tempru,
já bych nechal zakopanou válečnou sekeru,
a pokud se potkáme na nějakém srazu, sedneme si do kruhu, uděláme ohýnek a zahulíme mírku dýmu
K prvnimu odstavci.
No ber to tak ze nekteri nedelaji upravy auta ci si nehraji treba z elektronikou(muj pripad patrim mezi tiche blazny) proto ze chteji nejake blaznive vykony ci vzhled,ale proto ze je to bavi a ze to chteji zkusit.Pri zakladu toho ze te neco bavi tak jsi ochoten neco investovat.Ja treba osobne neuznavam (neb mi to nic nerika) tunning chipovani auta a jine podobne zverstva.Coz ovsem neznamena ze kdyz je treba nebo nekdo blizky potrebuje poradit ci chce neco udelat tak pokud vim(nebo si to alespon myslim ze vim) tak poradim.Ver ze kolikrate to neni jednoduche a sliznu si dosti nechutnych narazek a pripominek(chvalabohu tady ne na to jsou specialiste na jinych webech).Ale nejak to prekousnu.Vim sve a pokud nekdo vi vice ci ma jiny nazor tak mu ho nevyvracim(az na vyjimky )
K tretimu odstavci:
Ano spekuloval o tom ze chce z SPI udelat MPI.Ber to tak ze to zvyseni vykonu(pokud nejake bude)je jen tresnicka na dortu.Spise mu slo o to ze chtel zlepsit distribuci paliva,jeji promyseni,zlepseni rizeni.Tak jsem to pochopil ja.Pokud by chtel zvysit vice vykon predpokladam ze by si koupil silnejsi auto ci i provedl prestavbu( ikdyz tomu neverim takovy blazen neni aby tam cpal 2.0l) se souvisejicimi vymenami patricnych dilu.
K tretimu odstavci:
Ja osobne nemam co zakopavat.Zatim jsem nepouzil mou standartni mluvu.Nekteri tady by mohli vypravet(vid Charlesi).
Neco jsem slibil tak se to snazim dodrzovat.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak takovej malej blázen jsem, moje auto už dávno převýšilo skutečnou hodnotou tu tržní. Citovou tu ani nebudu popisovat, nedá se to vyčíslit Pokud bych chtěl opravdu velký výkon, koupím si jiný motor a dokonce i jiné auto. Ale jen tak přehodit do mýho auta 2.0 motor se mi nechce, to pak není ono. Lepší je, když tahle 1600ka dá co proto třeba tomu dvoulitru
Neboj se jipafe, proti tobě nic nemám, ale domluvte se s Funmanem a přijeďte do Brna na sraz tam se klidně můžeme podebatit, navíc má ten stejnej motor co já. Jinak RS takhle odpovídá vždy, když ví co a jak a to on ví velmi často. Přece jen se v oblasti elektrotechniky a toho kolem pohybuje každý den do zblbnutí...občas si lehce rýpne, ale už jsem si zvyknul, však sranda musí být
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
do háje... poslední dobou ale nedělám nic jiného, než že chválím ostatní kolem sebe...
charlesi: na sraz bych klidně přijel, tento mi to nevychází, předělávám byt,(jednu cimru-omítka,plovoučka),ale už byl funmann u mě v práci na kávičce, a na příští sraz určitě vyrazíme, jeho autem,moje bych musel nechat někde u marketu,dojet místňákem, a tvrdit že si chci vypít, protože jsem toho názoru že auto, pokud se vyrobí ve fabrice,tak už je dokonalé svým způsoben dokonalé a lidé kteří jej stvořili, jsou za to placení a ví co dělají, i když proti gustu žádný dišputát
tak co charlesi, kdy se chytáš překopávky?
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
rs: když je někdo chytřejší než já, ví toho více než já, umím říct jsi dobrej...
Ale toto neni muj pripad.Jsem blbej jak daleko vidim( a to do dalky vidim velice dobre)
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak kdy se chopim předělávky? To nikdo neví, ale momentálně ne, protože moje konto je čisté jako slovo boží čekám, až budu moct nastoupit do práce, aby to nebude dřív jak v dubnu a první výplatu teda obdržim v květnu...ach jo
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
že neskočíš k TooM-Asovi, nevemeš to od něj jako starej klubák se slevou, nenahodíš to do svého a v létě hurá do Radimi na ranvej..
měl by jsi to i s origo převodovkou.. za ty prachy se ti to asi nevyplatí ani překopávat, a ještě pak shánět převodovku..
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak že by už zase???
že neskočíš k TooM-Asovi, nevemeš to od něj jako starej klubák se slevou, nenahodíš to do svého a v létě hurá do Radimi na ranvej..
měl by jsi to i s origo převodovkou.. za ty prachy se ti to asi nevyplatí ani překopávat, a ještě pak shánět převodovku..
uvidim Juro, ale realizovat to chci, hlavně hned po novém roce, ještě se domluvim s Tomášem co a jak, ale když dám 2.0 motor, tak to už nebude mít to kouzlo 1,6ky
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.