Prevodovka alebo homokinetický kĺb?

Více
15 roků 7 měsíců zpět #1 od lacc
Dnes sa to stalo. Na pravej strane na Tempre 1.6 sa drhne koleso. Pri pokuse o jazdu s vytočeným volantom (hlavne doľava) kdesi búcha a pravé koleso nakoniec až zaflekuje (na šmyku).
Dal som predok auta na zdvihák, kolesá dole, naštartoval a skúšal som so zaradenou rýchlosťou a pridaním plynu pribrzďovať (aby bola záťaž). Pri vytočení volantu (hlavne do ľava) a súčasnom pribrzďovaní a pridanom plyne pravá strana zrachotí a koleso zastane. Mám dojem že pri pohľade spod auta pravá poloos (na spolujazdcovej strane) tam kde je uchytená v prevodovke trocha vibruje - krúti sa a zároveň behá hore-dole aj s celou manžetou.
Keby to bol rozsypaný homokynetický kĺb tak by asi koleso nezaseklo, alebo áno? Nebude to skôr niečo s prevodovkou?

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #2 od Předseda
A nebude to ložisko?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #3 od lacc
No ložisko by bolo pučuť už pred tým, toto sa stalo z ničoho nič.

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #4 od jipaf
zavzpomínej jestli jsi netrefil nějakou díru, už jsem se tady setkal i s teorií ohnuté poloosy, ale naštěstí nikdy se mi žádná poloosy neohla,
ale určitě to není převodovka,
určitě je to homokyneťák, byly tady rady o repasu, o výměně, já bych osobně to udělal jednodušeji, odkroutil bych na tlumiči dva šrouby, shodil brzdový třmen, čep řízení a dolní čep..
zjistil kdo se tady toho zbavuje, pak z nějakých eko-liqidaček, eventuálně avízo atd atd -
( musíš zjistit kde to vyjde levněji a čemu se dá více věřit, někdy se vyplatí ujet pár kiláků navíc někam.. )
-a pak to celé lehce přehodit

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #5 od lacc
Tak je to prevodovka - diferenciál. Dnes mi to povedal mechanik. Homokineťák je OK. Teraz kde zohnať prevodovku, ani neviem či by pasovala aj z Tipa 1,4

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #6 od jipaf
škoda,poloosy se mění líp něž převodovka,
poloosy jsem již dělal, měnil jsem už i převodovku, bez kanálu,rampy,jen tak na zemi vedle stodoly...
práce teda nic moc, ale alespoň jsem ušetřil...
nech už udělat i spojku, spoj.obložení může být i ze staršího pokud je slušné ale ložisko bych raději dal nové

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #7 od lacc
Bude mi tam pasovať aj prevodovka z benzínu 1.4?

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #8 od jipaf
podle mě by měla, rozměrově jsou asi určitě stejné ale jak to je uvnitř s počty zubů to nevím ale o to jak je to zpřevodováno ti asi moc nejde,

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #9 od Charles

Bude mi tam pasovať aj prevodovka z benzínu 1.4?


Já si nejsem 100% jistej, ale mám pocit, že 1.4 má menší spojku, takže bych musel dát i setrvák. ale tím si snížíš kroutící moment a auto nepojede. Další problém bude asi v jiném odstupňování převodovky. což by s sebou neslo určité problém v jízdě (nejelo by to tak pěkně). Zkrátka dej tam převodovku ze stejné motorizace ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #10 od lacc
Dnes som doniesol staro-novú prevodovku presne z Tempry 1.6, dúfam že nebude žiaden problém. Uvidím budúci týždeň keď na tom začne mechanik pracovať.

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #11 od jipaf
a domluvili jste se předem na ceně za výměnu???

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #12 od lacc
No to sme sa nedohodli, je to kamoš ktorý nerobí draho, má to popri robote ako hobby. Vravel že je to na celý deň roboty. Sám si to tak či tak nevymením, na to si netrúfam.

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #13 od lacc
Zasielam pár obrázkov, prevodovka je už vonku. Je tam rozsypaný diferák, vylámané nejaké zuby.

img15.imageshack.us/img15/6058/74232378.jpg
img18.imageshack.us/img18/1316/67970012.jpg
img18.imageshack.us/img18/7730/78638218.jpg

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #14 od jipaf
charlesi,
spojka se dělala jak na 1,4 tak i na 1,6 jsou dvojího rozměru, jak 180mm tak i 190mm jsou tam nějaké roky, které se překrývají,
1/88-95 = 180mm
11/89-...= 190mm
systém výběru: ententýky dva špalíky....
:D

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 7 měsíců zpět #15 od lacc
Hovor mi dačo. Keď som objednal brzdové platničky podľa typu a roku výroby tak nepasovali :lol: Pasovali z typu s ABS.

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.559 sekund
Powered by Kunena fórum