spusoby dosazeni co nejnizsi spotreby

Více
17 roků 11 měsíců zpět #1 od paldous
nazdar lidi, celkem by mne zajimalo jake mate triky na dosazeni co mozna nejnizsi spotreby? dolu kopcem na neutral, co nejmene brzdit a pod,piste piste piste, at se trochu priucim, muzete taky napsat jake ste udelali zasahy do auta aby co nejmin zralo....jsem fakt zvjedavej

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #2 od michal_tipar
zamknout auto do garáže a zahodit klíče :lol:
četl jsem že na neutrál z kopce to žere víc než "brždění motorem" a podle ekonoměru je to pravda

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #3 od rat21
Diesel je "mechanika", takze pri brzdeni motorom asi nieco zozere.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #4 od csala

zamknout auto do garáže a zahodit klíče :lol:
četl jsem že na neutrál z kopce to žere víc než "brždění motorem" a podle ekonoměru je to pravda

Ekonomer je tlakomer, ktory meria podtlak v sacom potrubi. Pri brzdeni motorom je podtlak v sani najvacsi a v tomto rezime motora nie je mozne nijak z ekonomera odcitat spotrebu paliva. To by musel byt v aute zabudovany prietokomer.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #5 od michal_tipar
jj souhlas, průtokomer tam teda montovat nebudu :lol:
pokud tam je maximální podltak (souhlas je to jak píšeš) tak tam taky nemůže téct palivo, protože by nemělo s čím hořet, na volnoběh si přiotevře servo klapku podle potřeby aby udržel volnoběh... Jak říkám, jen jsem tu teorii někde četl a nehodlám to nijak blíž ověřovat...
Já mám problém spíš opačný, že mám klapku až nezdravě hodně a často otevřenou :lol: :lol: :lol:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #6 od brumla
No, já mám taky 1,7 D. Potom, co jsem si přečetl tady i jinde, že jen hlupák vyřazuje kvalt při dojíždění, jízdě z kopce a pod., protože chytré auto má na neutrál spotřebu, kdežto se zařazeným kvaltem z kopce nic nepálí, přestal jsem to dělat. Spotřeba mi hnedka narostla. Ne nejak dramaticky, ale měřitelně (ekonoměr nemám, beru si na benzínkách účtenku a píšu si na ni stav tachometru). Takže jsem zase začal dojíždět na neutrál a nízká spotřeba je zpět.

Ale spotřeba není všechno. Občas se brždění motorem šikne. Je lepší promarnit 0,5 l nafty na 100km než se někde vysekat. Prostě všeho s mírou, šetření zvláště.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #7 od BlackJack
Příspěvky týkající se toho, že když budeš mít zařazenou rychlost z kopce a pak budeš šetřit bylo určeno pro benziňáky. Brzdit motorem u dieselu je naprosto běžná věc. Navíc si někdy všimněte zvuku u dieselu při sjíždění se zařazenou rychlostí.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #8 od Tkevlar
Jak bylo receno u mechaniky je na spotrebu lepsi vyrazovat tzv. u Tipa vyrazovat. Pokud mas novejsi system CR ci Tdi (elektrika) tak kdyz nechas zarazeno tak se prestane vstrikovat nafta pokud otacky motoru neklesnou pod nejakou mez. bezpecnost nechame stranou. To same by melo platit u benzinu.
Zas ke spotrebe. Kdyz si vezmes jedes si po dalnici z kopce vyradis dojedes jeste 1km na volnobech. Kdyz nechas zarazeno tak uz treba v puli kopce budes muset trochu slapnout na plyn a na rovince tuplem.
A vyber si.

Alfa Romeo 156 1.9JTD
Alfa Romeo 155 1.8TS (bohužel motor KO)
ex.Tipo 1.7D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #9 od kimik
Jo jo souhlas. U benzíňáků to takto funguje. Řídící jednotka postupně v závislosti na otáčkách a poloze plynovýho pedálu snižuje až o dvě třetiny,nebo uplně vypíná vstřik. Odborně se tomu nadává decelerace....

2x Tipo 1.6 DGT DOHC 90´ & 1x Croma 2.0 Turbo i.e. 89´

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #10 od Kracmi
eště jste nikdo nerekl svou spotřebu!!! Eště když tata použival tipo denne do prace cca 5km rano a 5km odpoledne tak měl pruměrnosu spotřebu 6,6l na 100km a jezdil tak max do 80km/h

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #11 od JohnnyTD-GT
Tak moje finty na spotrebu: prumerna rychlost na silnicich mimo obec 120kmph, od semaforu vyrazim vzdycky prvni a na volnobech tak maximalne v kolone :D Ne tak ja nez bych mel jezdit furt na spotrebu, tak to radsi ten litr na sto vozelim.

Fiat Tipo 1.9TD granturismo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #12 od tommy
no ja take nechavam kvalt s kopce a ekonomer jde vzdy dolu.
no a spotreba to je tezky ,ukazatel o tom se nemusim ani zminovat ze,takze jezdim podle kilometru.
Natankuju 10l a najedu 135km pak tankuju


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #13 od brumla

eště jste nikdo nerekl svou spotřebu!!! Eště když tata použival tipo denne do prace cca 5km rano a 5km odpoledne tak měl pruměrnosu spotřebu 6,6l na 100km a jezdil tak max do 80km/h


Já mám spotřebu 5,5 - 5,9 na sto km. Většinou je to cesta Praha - Brno, většinou ne po dálnici. Jezdíme ve dvou a s tak 20kg bagáže. Většinou v noci, a když je dobrá silnice jedu 120, takže ne úplně optimálně pro spotřebu.
Za 6,7 litrů jsem jezdil po Praze.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #14 od paldous
a kolik je tak optimum pro 1.7 d? ja jezdim mimo mesta tak tech 100-110, ve meste kdyz se da tak 70-80 na 5 kvalt....jinak nic moc,nerad jezdim na 4.

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #15 od MichalW

a kolik je tak optimum pro 1.7 d? ja jezdim mimo mesta tak tech 100-110, ve meste kdyz se da tak 70-80 na 5 kvalt....jinak nic moc,nerad jezdim na 4.


S 1,7D jsem se bez potíží vlezl do 5,5 litru. Jezdím trasu cca 15 km do práce přes 4 vesnice, ve vesnicích tachometrových cca 60 km/hod a mimo 100 - 110 km/hod. Pokud jsem nemusel nic předjíždět, tak jsem na výpadovce z města dal pětku a tu jsem vyřadil až jsem zase odbočoval.

S 1,9 TD mám asi taky takovou spotřebu, někdy to musím změřit. Když jedu na silnici sám, tak si jedu na spotřebu, tzn. co nejmíň používat brzdy, plyn jen tak lechtat, aby se nezobrazoval tlak na manometru turba. Občas ale něco předjedu a když dojedu kolonu, tak se samozřejmě přizpůsobím. Ale kolona se zpravidla moc prudce nerozjíždí, takže mi to vyhovuje. Nejvíc mne sere, když si v koloně nechám před sebou trochu místa, abych případně nemusel zbytečně brzdit a nějaký kokot mne předjede a dupne na brzdu - jak kdyby nebylo jedno, jestli v koloně jede 12. nebo 11.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 2.816 sekund
Powered by Kunena fórum