spusoby dosazeni co nejnizsi spotreby

Více
17 roků 11 měsíců zpět #16 od brumla

a kolik je tak optimum pro 1.7 d? ja jezdim mimo mesta tak tech 100-110, ve meste kdyz se da tak 70-80 na 5 kvalt....jinak nic moc,nerad jezdim na 4.


Jestli je to reakce na moji zmínku že nejezdím optimálně, tak jsi mě teda nachytal na švestkách. Co je optimální nevím. Tak na citovku bych řekl, to co píše MichalW i Ty od toho nebude daleko. Těch 120 už je myslím přehnané, protože někde mezi těma 110 a 120 znatelně naroste odpor vzduchu. Teda, nemám data z tunelu, jen si to myslím podle toho jak se chová auto.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #17 od csala

a kolik je tak optimum pro 1.7 d? ja jezdim mimo mesta tak tech 100-110, ve meste kdyz se da tak 70-80 na 5 kvalt....jinak nic moc,nerad jezdim na 4.


Jestli je to reakce na moji zmínku že nejezdím optimálně, tak jsi mě teda nachytal na švestkách. Co je optimální nevím. Tak na citovku bych řekl, to co píše MichalW i Ty od toho nebude daleko. Těch 120 už je myslím přehnané, protože někde mezi těma 110 a 120 znatelně naroste odpor vzduchu. Teda, nemám data z tunelu, jen si to myslím podle toho jak se chová auto.

Odpor vzduchu rastie priblizne s tretou mocninou rychlosti. Pri rychlosti cca 80km/hod polovica vykonu motora je spotrebovana na prekonanie odporu vzduchu, druha polovica na prekonanie valivych odporov lozisk a kolies. Preto na rychlost 150km/hod staci pri beznom aute napriklad 40kW motor. Na rychlost 200km/hod uz je nutny vykon motora cca 80 kW a na rychlost 250km/hod mozno az 200 kW motor.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.299 sekund
Powered by Kunena fórum