jakou autobaterii??
Avie byly hrobky apřekážky na silnicích o el instal. nebudu mluvit chvilku sem to zpravoval (jako pekařské vozy)souhlasím,TD má Tuším 65A alt.tak tam je předepsaná aku60aphTak s tím altíkem to bude pravda. Do každého auta je nějaký typ baterky vždycky předepsaný. Ale jak se tu řeklo-do ropáka jedině 72Ah, je tam i předepsaná. A do benzína stačí bohatě 55Ah. Tam na to při startování nejsou takové nároky, jako když se u ropy ještě žhavý.
nemyslím že altík nějak moc souvisí a aku.
avia má baterky kolem 150Ah a alt. je tam škodovácký 42A,v lepším případě 55A.
felicia 1.3i má aku kolem 50Ah a první měli alt.55A a potom 70A.
spíš jde o to,kolik elektroniky je v autě,kolik spotřebičů.
u felicie co píšeš asi dobrá ale moc el výbavy taky neměly takže pochybuji že tam dávaly větší aku jak55Ah,možná vyjímka byla 1.9d že tam byla 60Ah
vsak já netvrdím ze do filcky se dávají standartne aku vetsi nez 55Ah.
jen ze nekdo tady na foru vidi spojitost mezi kapacitou AKU a max.dodavanym proudem Altiku. Ze kdyz je alt.65A tak baterka 65Ah. Spojitost mezi tim neni. Nebo treba u oktáfky 1.9tdi je alt.120A!!! a aku 75-88Ah.
obojí jde kombinovat libovolne.je zbytecne mit 120A altik pro 50Ah baterku.A je blbost mit 50A altik a 77Ah aku(podobně blbě jako AVIA).
Altík by měl být,ještě jednou - by měl být přiměřený AKU, max. dodavany proud o neco vetsi nez kapacita baterie.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tonna85 napsal:
Avie byly hrobky apřekážky na silnicích o el instal. nebudu mluvit chvilku sem to zpravoval (jako pekařské vozy)souhlasím,TD má Tuším 65A alt.tak tam je předepsaná aku60aphTak s tím altíkem to bude pravda. Do každého auta je nějaký typ baterky vždycky předepsaný. Ale jak se tu řeklo-do ropáka jedině 72Ah, je tam i předepsaná. A do benzína stačí bohatě 55Ah. Tam na to při startování nejsou takové nároky, jako když se u ropy ještě žhavý.
nemyslím že altík nějak moc souvisí a aku.
avia má baterky kolem 150Ah a alt. je tam škodovácký 42A,v lepším případě 55A.
felicia 1.3i má aku kolem 50Ah a první měli alt.55A a potom 70A.
spíš jde o to,kolik elektroniky je v autě,kolik spotřebičů.
u felicie co píšeš asi dobrá ale moc el výbavy taky neměly takže pochybuji že tam dávaly větší aku jak55Ah,možná vyjímka byla 1.9d že tam byla 60Ah
vsak já netvrdím ze do filcky se dávají standartne aku vetsi nez 55Ah.
jen ze nekdo tady na foru vidi spojitost mezi kapacitou AKU a max.dodavanym proudem Altiku. Ze kdyz je alt.65A tak baterka 65Ah. Spojitost mezi tim neni. Nebo treba u oktáfky 1.9tdi je alt.120A!!! a aku 75-88Ah.
obojí jde kombinovat libovolne.je zbytecne mit 120A altik pro 50Ah baterku.A je blbost mit 50A altik a 77Ah aku(podobně blbě jako AVIA).
Altík by měl být,ještě jednou - by měl být přiměřený AKU, max. dodavany proud o neco vetsi nez kapacita baterie.[/quote
pěsně neřekl bych to lépe...i to samé udávají a udávali výrobci automobylů( příklad alt 65A aku 55Ah při delších jízdách se bude vyvařovat elektrolit.ana stejný alt př75Ah nestíhá se dobijet do plného stavu!!!!
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Marea Weekend 1.6 r.v 97.
Alfa Romeo 75 1.8ie r.v.91
ex: Fiat Tipo 1.6 r.v.89, Fiat Tempra 1.9TD r.v.91, a další....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pri diesli je tiez dolezity startovaci prud baterky, cim vacsi startovaci prud je na baterke udany , tym lepsie.
Ja fandim Akume Comfort. http://www.autobaterie.com/akuma.php
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale bacha na to zkoumal jsem Bosch a ta je opravdu bezúdržbová,když jsem tu lištu chtěl odpáčit,tak sem se divil když jsem jí uštíp a u Bosky žádný šrouby nejsou! Tu raději neotvírat.Já si jí takhle nenávratně zničil.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Malinko odbočím,je zajímavé že když řeknou bezúdržbová,tak stejně pod tou lištou se skrývaj dolévací otvory
Ale bacha na to zkoumal jsem Bosch a ta je opravdu bezúdržbová,když jsem tu lištu chtěl odpáčit,tak sem se divil když jsem jí uštíp a u Bosky žádný šrouby nejsou! Tu raději neotvírat.Já si jí takhle nenávratně zničil.
na bezúdržbovky opatrně lepší je klasická nebo když bezúdržbovou tak gelovku....mám s bezúdržbovejma dvě špatný zkušenosti při obou se nám stalo že jsem jeli v autě a já jsem třikrát říkal, že cejtim jak se vaří baterka (znáte ten divnej smrad z kyseliny v baterce) a všichni že se mi to zdá, pak jsem je ukecal, zastavili jsme a slavná bezúdržbovka vařila jak hrnec s bramborama takže jsme ji násilím otevřeli, páč by jinak bouchla jak byla celá nafouklá a v druhym případě to bylo skoro stejný a celkem nedávno
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ta baterka už je v pekle.Byla to Varta,ale myslím,že to byla jen náhodná porucha baterky.Jinač proti vartě nic nemám.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak baterie Starline jsou v pohodě. Obdoba Varty BlueDynamic, akorát bez legování článků stříbrem. V tipu už mám 2. od Starline a v pohodě.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ja by som to ale neriskoval. Čo sa týka značiek, tak Starline by som asi nedal ani do traktora. Je to vec názoru. Dobré značky sú Varta, Bosch, JBK. Charles tu spomínal gelovú baterku. Nemám s tým skúsenosti, ale myslím, že to je kravina plniť gélom baterky. To znie príliš sexuálne
V každom prípade je ešte okrem kapacity batérie pozerať aj na max. štartovací, tzv. jednorazový odber prúdu.
Je totižto rozdiel mať 55 Ah batériu so štartovacím prúdom 600 A a batériu napr. od už spomenutého Starline 66Ah a štartovacím prúdom 380 A. Ja osobne by som si radšej do auta dal tú prvú a aj do TD motora.
...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !
A bol Fiat Tipo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dobré značky sú Varta, Bosch, JBK. Charles tu spomínal gelovú baterku. Nemám s tým skúsenosti, ale myslím, že to je kravina plniť gélom baterky. To znie príliš sexuálne
No Varta ano, to je dobrá značka, ale u Bosch bych byl opatrný, měl jsem jednu od této firmy a že by byla zrovna nějak super a její výdrž byla malá. Ale dobré jsou Exide, mají velký druhů výběr (obyčejné, s postříbřenými pláty atd.)
A co se týče gelu, tak výhody jsou v tom, že je bezúdržbový, nikdy nebude vařit jako obyčejná a hlavně jako velké + vidím ten fakt, že taková baterie startuje stejně za teploty 20°C i -20°C (malé změny charakteru s teplotou), jenže taky cena těchto baterií je jaksi jiná sorta
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nie ? Mám 1,6 i.e. 55kW a ten tlak oleja v palubke sa mi zdá ako niečo navyše. Skrátka chcem to... Vieš poradiť. Zohnať prístrojovku by nemal byť problém. príp. ak sa to nedá skúsim porozmýšľať o prídavných budíkoch.
...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !
A bol Fiat Tipo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.