Ventilová vůle...

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od Dave_Pv
Ventilová vůle... vytvořil uživatel Dave_Pv
Řešil někdo z Vás ventilovou vůli na 1,9 TD? V návodu od Alfy píšou, že by se měla kontrolovat myslím po 60 000km (nevím učo, možná míň). Tak se chci zeptat jestli jste to někdo dělal...

Peugeot 206 GTI
Alfa romeo 146 1,9TD
Audi coupé quattro 2,3 20v
Fiat uno 45 fire

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #2 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Ventilová vůle...

Řešil někdo z Vás ventilovou vůli na 1,9 TD? V návodu od Alfy píšou, že by se měla kontrolovat myslím po 60 000km (nevím učo, možná míň). Tak se chci zeptat jestli jste to někdo dělal...

ono toho moc na ventilech nedá odělat(myslím D-TD),jsou tam totiš podložky(penízky) takž max.zbrousit na magnetce nebo koupit urč.sílu a upravit.ted si zhlavy nevzpomenu jaká vůle by měla být.(0.20saci,0.20výfu)ale srřílím od boku....

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #3 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: Ventilová vůle...
saci 0,30 mm +- 0,05 mm
vyfuk 0,35mm +- 0,05 mm

jsou tam zty vymezovaci podlozky,ojede se totiz vacka, kontrola se ma provadet kazdych 40 tis km

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #4 od Dave_Pv
Odpověděl Dave_Pv pro téma Re: Ventilová vůle...
A už jste ji někdo dělal? :-) :idea:

Peugeot 206 GTI
Alfa romeo 146 1,9TD
Audi coupé quattro 2,3 20v
Fiat uno 45 fire

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #5 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Ventilová vůle...
Je to stejné jeko u benzínového motoru.
Změříš vůli jakou máš, vytáhneš podložku, koukneš jakou tloušťku momentálně máš a podle toho koupíš novou aby nová vůle s novou podložkou byla správná. Jen je problém s vytahováním, musíš mít na to přípravek aby jsi stlačil ventil dolů. Celkem pěkně je to popsáno v knize Jak na to :) Taky bycha ať neohneš ventil. Píst by měl být co nejníže než stlačíš ventil, aby se ti ventil o ten píst neopřel.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #6 od Dave_Pv
Odpověděl Dave_Pv pro téma Re: Ventilová vůle...
hehe, tak to je tak na sevis :-(

Peugeot 206 GTI
Alfa romeo 146 1,9TD
Audi coupé quattro 2,3 20v
Fiat uno 45 fire

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #7 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Ventilová vůle...
Není to tak složité jak to vapadá :) Jen je potřeba něco na stlačení těch ventilů. Určitě to nedělej šroubovákem, můžeš udělat víc škody než užitku.
V servisu? No když to nebude stát moc, tak proč né. Podložka na jeden ventil stojí do 50 kč.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #8 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: Ventilová vůle...
ja to jeste nedelal a pokud to nebude potreba tak to ani delat nebudu :lol: co jsem slysel tak to zas neni tak jednoduchy spocitat presne silu tech podlozek co tam maji byt.

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #9 od radluk
Odpověděl radluk pro téma Re: Ventilová vůle...
silu podlozek spocita i male dite ( pokud mu nekdo da namerene odchylky od pozadovane vule ), staci met listkove merky. Podle nich urcis vuli mezi vackou a podlozkou a uz jedes, staci papir, tuzka a v klidu si vse spocitat s patricnym oznacenim. Tam kde je velka vule, musis sehnat tlustsi podlozku, kde je mala, sehnat tenci, o tu hodnotu, kterou jsi nameril sparovyma merkama, abys ty diference vyrovnal na pozadovanou hodnotu.

popisovat zde, kdy a jak se meri ta mezera popisovat nebudu ( v jake ma byt pozici vacka atd... )

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #10 od Dave_Pv
Odpověděl Dave_Pv pro téma Re: Ventilová vůle...
Jak na škodovce, jen jsou tam podložky :-D

Peugeot 206 GTI
Alfa romeo 146 1,9TD
Audi coupé quattro 2,3 20v
Fiat uno 45 fire

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #11 od DURI123
Odpověděl DURI123 pro téma Re: Ventilová vůle...
Cize ak som dobre pochopil tak podlozky sa nederu... ale dere sa vacka? a preto sa tam davaju nove(hrubsie)podlozky?

Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #12 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Ventilová vůle...

Cize ak som dobre pochopil tak podlozky sa nederu... ale dere sa vacka? a preto sa tam davaju nove(hrubsie)podlozky?


Nic se ti nedře. Během provozu se ti zaklepávají ventily do sedel, a zmenšuje se ti vůle ventilů. Vačky ani podložky nemají šanci se moc opotřebit pokud tonení nějaký šmejd. Podložka je kalená a vačka nitridovaná. Navíc jsou obě části v oleji.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #13 od skypan
Odpověděl skypan pro téma ventilová vůle

Cize ak som dobre pochopil tak podlozky sa nederu... ale dere sa vacka? a preto sa tam davaju nove(hrubsie)podlozky?


Nic se ti nedře. Během provozu se ti zaklepávají ventily do sedel, a zmenšuje se ti vůle ventilů. Vačky ani podložky nemají šanci se moc opotřebit pokud tonení nějaký šmejd. Podložka je kalená a vačka nitridovaná. Navíc jsou obě části v oleji.

tak tak přesněji v olejové lázni,je tam přepážka,takže to je vlastně jako vana a vtom jsou ponořené jak podložky tak se z ní maže i vačková hřídel.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #14 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: Ventilová vůle...
to si dovolim nesouhlasit, ted co jem mel v lete sundanou vacku jak z kappy tak z lybry jtd tak vacka byla sjeta tak ze rozdil mezi prvnim a poslednim konikem byl skoro 1 cm

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #15 od skypan
Odpověděl skypan pro téma ventilová vůle

to si dovolim nesouhlasit, ted co jem mel v lete sundanou vacku jak z kappy tak z lybry jtd tak vacka byla sjeta tak ze rozdil mezi prvnim a poslednim konikem byl skoro 1 cm

v pořádku ,je to O KAVLITĚ TVRDOSTI I HLOUBCE POVRCHOVÉ ÚPRAVY vačkové hřídele..respektive samotných vaček na hřídeli.
i kvalita a doba(doba výměny)mot.oleje hraje svou roli....

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.485 sekund
Powered by Kunena fórum