Z 1,7D na 1,9TD - čo k tomu...
Obecně se traduje, že když do neturba dávat turbo tak určitě po komplet GO toho oného motoru. Toť k tomu asi vše hmmm?
Edit : zvětšit spalovací prostor = zmenšit kompresní poměr?( jak píše pode mnou Radluk ) Pokud ano, tak sorry za mystifikaci, ale myslel jsem to dobře - zvětšit spalovací prostor.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V podstate je problemu vic, veznu to od zacatku.
Kdyz udelas z atmosfericky plneneho motoru preplnovany dmychadlem, narazis na nekolik problemu. Dle me nejchoulostivejsi problem je zdroj oleje z centralni mazaci soustavy, na tom zavisi zivot turbiny !. A jak sam vis, 1.7D nema nikde vyvod na vhodnem miste, prutok tam musi byt omezeny, takze zase bys musel laborovat se skrcenim oleje pri vtoku do lozisek turba ( nemuzes tam navalit plny prutok co ti dava cerpadlo )
Dale, bude se to vic prehrivat, vice tepelne zatizene pisty, musis je chladit, primo olejem ! Pak musis poridit chladic oleje.
Kdyz vyresis tady tyto nejdulezitejsi problemy, tak jsi v pohode celkem. Dale musis zmensit kompresni pomer ! Ne zvetsit, jak tady nekdo psal, preplnovane motory maji mensi kompresi, pricita se tam jeste 0.1 MPa co dava dmychadlo.
Cili nejjednodussi je spocitat potrebne zvetseni spalovaciho prostoru, castecne se to da udelat nejtlustsim tesnenim pod hlavu + soustruhem ubrat z pistu nejaky material. Hlavne to nedelat by oko, predem propocitat potrebny objem materialu k ubrani.
Taky musis vymenit cerpadlo, musis tam dat nejake z TD, ktere dokaze regulovat davku nafty v zavislosti na plnicim tlaku, jinak to nepojede tak jak ma. Bude tam obrovsky prebytek vzduchu.
Propalit pisty u komurkace je daleko mensi pravdepodobnost jak u primeho vstrikovani. Obrovskou cast tepelne energie absorbuje komurka. Kdezto u primeho vstriku to propali primo paprsek paliva ze vstrikovace, i take k vuli tomu, ze u primeho vstriku je spalovaci prostor tvoren az ze 70% v pistu.
Nevim, jestli maji preplnovane motory nejake jine casovani ventilu. Ale v principu, pokud udelas aspon to co jsem napsal, tak to muze nejaky ten kilometr najezdit...
SAmozrejme, dal bych tam mezichladic vzduchu.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, 42kW/57k, r.v.1991 - už dúfam odpočíva v pokoji
Fiat Grande Punto Racing 1.2i, 48kW/65k, r.v.2009 - môj nový miláčik
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Kdyžtak porovnávej věci s 1.7D co sedí a co ne ať si potvrdíme v čem máme teoretickou pravdu a jak moc je promítnutá do praxe.
Chápu správně že máš 1.7D a budeš mít 1.9TD a kutat věci do teho?
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no nevím,ale z 1.7 toho moc nepoužijete na 1.9TD,vše je zesílené(na 1.9TD) a zřejmě i konstrukčně jiné,možná tak šrouby,a plechařinu,jinak bych s ostatníma dílama moc nekalkulovalAle jo, to je asi nejrozumnější varianta...až na to, že to potom nesedí v papírech, ale co se týče úpravy je to nejlepší volba.
Kdyžtak porovnávej věci s 1.7D co sedí a co ne ať si potvrdíme v čem máme teoretickou pravdu a jak moc je promítnutá do praxe.
Chápu správně že máš 1.7D a budeš mít 1.9TD a kutat věci do teho?
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
-> Tipo TDs /1.4b/ = nějaký dili na prodej
-> Tipo 2.0 8V /no pressure/ - výměna za G III.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pri demontazi davaj pozor na chladic oleja, nepokusaj sa odskrutkovat hlinikoce srubenie pri olejovom filtru, miesto povolenia sa hned ulomia, ten hlinik sa casom tak zapecie, ze odmontovat to je skor na stasti.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
alebo
www.mjauto.cz/Turbodmychadla.htm
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.