par zakladnych rad o AUTOHIFI
inak to nema spravny ucel.
napatovy kabel do zosil. nikdy nemoze ist vedla signaloveho do zosil. a ani sa s nim krizovat!!!
hrubsi kabel na slabsi zosik je lepsie,netreba potom kapacitor!
kvalitne konektory aj svorky baterie.
poistka musi byt co najblizsie pri baterke!!! poistkovy istic nieje dobry lebo ma vysoky prechodovy odpor!
nezabudajte na kostriaci kabel,oko kabla musi dosadat celou plochou na holy plech,dobra je aj perova podlozka.
kapacitor 1farad sa pouziva na 300WATT sinus.(900WAT sinus = 3 F kapacitor)
a vsetko je to závislé od kvalitneho radia
ak mate nejasnosti pitajte sa
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !
A bol Fiat Tipo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
hrubsie kable sa pouzivaju kvoli velkemu odberu zariadenia, ktore je pripojene na zdroj. tu je nieco o kapacitore : batéria automobilu dokáže dodať obrovské množstvo elektrickej energie, avšak nie dostatočne rýchlo. Kapacitor (kondenzátor) je také skladisko energie, ktoré dokáže v milisekundách dodať obrovský kus energie. Prejavuje sa to najmä pri hlasnej hudbe, pri rytmických basoch, úderoch bicích...Na poriadnu „pecku“ treba veľa energie. Zosilňovač ju potrebuje okamžite z batérie, ale tá nestíha. Basová pecka tak nie je takou peckou akou mala byť. Je tichšia, ku koncu už nemá síl, bas sa stráca – doznieva.
Fiat Tipo 1.4ie r.1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
plati pri slabsich zosilovacoch
ked ma 70wat sinus zosik mono a das nan o jedno radu vasci kabel ako ma byt, ak je to velka dlzka tak o dve,a vtedy si potiahne potrebne mnostvo prudu aj bez kapacitora, cize pokrije basovu zlozku!!
viem na co je kapacitor, robim autohifi niaky ten patek.
toplati pre slabsie zosilovace zhuba do 180wat sinus.
mozes mat aj 5kapacitorou ale ked nemas nastartovane tak to tiez nestiha!!!
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já když to malinko více osolím, tak jsem rázem s dobíjením v prd*** A to mám 74Ah baterii, která má vyšší proudy a lepší výdrž. To pak blikají i venkovní světla u auta. Fakt krásně to je vidět v noci, jak hlavní světla pohasínají. Časem dodám ještě další jeden až dva kapacitory, nebo jeden opravdu s pěknou kapacitou (ale je to otázka peněz)
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Docela lépe by to chtělo upřesnit parametr. Třeba u těch repráků nevím, zde se jedná o hodnoty max nebo rms. A k tomu subwooferu. Hledal jsem jej na netu a nemůžu se dopátrat. Pokud má skutečně 300W RMS a impedanci 4 Ohm, doporučoval bych nějaký 2 kanál, který lze zapojit do můstku, ve kterém má stejnou impedanci. Třeba levný o dostatečně silný je např. CARPOWER HPB-602 nebo jeho silnější verze CARPOWER HPB-1502Mám 4 středový repraky 2 mají po 180w a další 2 po 200w plus k tomu subwofer optymal RMS 300w v max. 600w a rád bych věděl jak silný mám koupit ZESILOVAČ a kolik musí mít kanálů???
Dohromady 180 plus 180 plus 400 plus 600W___ dohromady-1360W
Díky
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak 100x0,7=70
cize potrebujeme ten repro napajat zosikom o vykone 70wat RMS
je to koli rezerve vykonu repro. Rezerva bi mala bit okolo 30%
prax: niektory vyrobcovia neuvadzaju vykon zosikov RMS pravdivo, vzdy je to podstantne menej,to su nekvalitne zosiky!!!
a skoro vsetky zosilovace maju potenciometer na ubranie vykonu takze vykonova rezerva nemusi byt.ň
za kvalitu sa plati. s carpower mam skusenosti,za tu cenu je to super. ale v porovnani s inymi znackami je to nic moc.
zalezi od znacky repro ake si pouzil. ak je to niaky dexon alebo noname,carpower zosik bude super. najlepsie hra na repro od carpower samozrejme!!
nezabudaj ze vsetko zavisi aj od ozvucnice, ako to bude hrat.
kvalitna ozvucnica spravi najviac!! dufam ze mas jasno
FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Díky ale ty zesilovače jsou 2 kanálové a ja bych chtěl zapojit všechny 4 repra i basák myslíš to takto?
ten basák je 300RMS, 4 ohmy, ty repra jsou max jak sem udával mají tu zespodu napsany-max.
Viděl jsem 1 zesilovač byl také 2 kanálový měl 400w nevím asi max a stál necelí 400kč jo 400 skoro zadarmo a byl normál novej 24 měsícu záruka
Vše na www.AUTO-AUDIO.cz se na něj podívej a napiš.
čau
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ono udělat kvalitní hudbu v autě neni žádná sranda. prošel jsem si tím, stálo mě to hodně financí a času, a stále to je na úrovni "kvalitnější seriová hudba"
Takže prvně z vlastní zkušenosti ti řeknu, že je nesmysl napájet jedním zesilovačem tolik repráků a ještě basák [-X Na ty 4 repráky jeden kvalitnější 4CH zesilovač a dobře nastavit, ale určitě ne za 400Kč, takovej zesilovač má výkon snad horší, jak samotný rádio!
K basáku buď samostatnej 2CH zesilovač, kterej má dobrej výkon v můstku. JEště lepší by bylo monoblok, ten je přímo určenej na krmení basových repráků. Další taková maličkost, ale docela podstatná je, aby měl ten zesik LPF filtr (alespoň s možností zapnutí, když ne regulovatelný potenciometrem), ono pouštět do basáku výšky a středy je takový na prd, pak nehraje moc dobře a jsou tam jisté duchy.
Pak je ještě velmi důležitá použitá kabeláž, která bude napájet zesilovač. Pokud použiješ slabé kabely, tak se budou dost zahřívat a bude to i mizerně hrát, jelikož bude zesilovač tzv. nedokrmenej. Nekupuj tu nejlevnější sadu kabelů, budou určitě slabé na 4kanál i basák. Síla vodičů se dá samozřejmě odvodit podle výkonu zesilovače, ale vždy je lepší silnější. Takový lajcký ukazatel výkonu je i počet pojistek na zesilovači a jejich hodnota ampér (pokud bude mít zesilovač jednu pojistku na 10A, tak jeho výkon je úplně stejný možná nižší jak má samotné rádio).
No a nakonec velmi dobrá věc je kapacitor před zesilovačem k basáku. S ním je taky zvuk mnohem lepší a hlavně nedochází k náhlým výkyvům napětí v síti vozidla.
Tohle jsou moje zkušenosti a rady, nemusíš na ně vůbec dát, ale to se opakuji, psal jsem to tu už někde.
Pokud mohu doporučit nějaké značky autohifi, tak Magnat (i když už neni tak špičkový, jako byl), pak MacAudio (mám dva zesilovače od této firmy a basák...spokojenost, výkon odpovídá, cena solidní), no a samozřejmě tu jsou značky jako je Pioneer, Boschmann nebo Clarion...ale to je pro tebe asi pasé, tam jsou ceny v jiných relacích
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
A pokud myslíš tento zesilovač www.auto-audio.cz/?393,vk237-2-kanal-400w tak si s ním moc srandy neužiješ. Už jen nápis: "Výkon o něco lepší než zesilovač na rádiu" je nejspíš víc než pravdivý. Frekvenční rozsah taktéž strašný. Navíc je to polský výrobek s rozhodně klamnými technickými parametry. NEBRAT. Opravdu se nevyplatí kupovat takovéto zmetky. Na již zmiňované stránce jsem nenašel ani jeden značkový zesilovač, všechno jsou to prostě šunty s nějakými fiktivními parametry. Takový zesilovač má nízký výkon, špatnou frekvenční propustnost, nekvalitní zpracování a použití levných dílů napovídá brzké nefunkčnosti.
Hoši já vám nevím, ale autohifi za nízký peníz není vhodná volba. Cenový poměr takovýchto zesilovačů s ohromně klamnými parametry je horší než cenově dostupný značkový zesilovač, který zahraje nejspíš líp a výkoněj.
Jak jsem již mluvil o Carpoweru, dle mě se jedná o nejlepší zesilovače v dané cenové relaci. Za ty prachy ověřená kvalita, můžu vřele doporučit. Nevím sice jak kvalitní subwoofer vlastníš, ale pokud má opravdu těch 300W RMS (papír s parametry snese všechno, ale samotnej subwoofer již nemusí), pořiď zesilovač se 150W - 300W RMS výkonu.
Jinak klasické repro stačí obvykle zapojit pouze na rádio, některé repráky nejsou stavěné pro provoz na zesilovači kvůli jejich výškovým repráčkům, které by se mohli jednoduše odpálit. Na zesilovač se nejčastěji zapojují ovály 6x9", které mají menší citlivost a snesou opravdu vyšší výkony.
Rada nakonec .. pořídit kvalitní rádio (nemusí být drahé) .. značky jako SilverCrest, Sencor, Hyunday (nekteré modely Panasonic) nejsou vhodné pro stavění nějakého ozvučení v autě.
Já vím, jsem náročný, ale už nějakou zkušenost s autohifi už mám. Už pár kluků dojelo s tím, že chcou zapojit rádio a nějakou parádičku do auta, co si sami nakoupili Po zapojení se nejednalo o moc kvalitní poslech s téměř mizivým nastavením zvuku a vyvážením zvuku. Pak když jsem se zeptal na cenu, tak mi přišlo rozumnější připlatit si.
Zkus rozepsat celou tvoji audio sestavu včetně značky a modelu, pokud to pujde. Zkusíme něco navrhnout
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
v kupování jakékoliv elektroniky a dílů na auta, se já už řídím heslem: "Nejsem tak bohatej, abych kupoval levné věci!" Jelikož sice koupíš něco levně, ale pak samotná hodnota té věci a její funkčnosti je vlastně k ničemu...
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.