par zakladnych rad o AUTOHIFI

Více
14 roků 9 měsíců zpět #16 od BlackJack

hoši hoši .. rozohněná diskuze , ale přiznejte se kdo z vás je vyštudovanej v elektro oboru? zase vám tu padají z úst MegaWaty , ale slyšel někdo třeba o takový účinosti reproduktorů ?

Teď si nejsem jistý co máš na mysli, kdyžtak nás pouč, protože já se s tímto údajem u parametrů obvykle vůbec nesetkávám. Možná tak s citlivostí, která udává výslednou hlasitost a ta zase souvisí na kostrukci membrány a jejího materiálu. Tak nás překvap :lol:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #17 od ska8er
citlivost vyjadruje,aky velky akusticky tlak je reprak schopny preniest na vzdialenost 1m. meria sa v dB.

cim vacsie cislo tym kvalitnejsie,hlasnejsie,drahsie.

toto cislo vyjadruje vsetko co potrebujete vediet.

FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #18 od simir

hoši hoši .. rozohněná diskuze , ale přiznejte se kdo z vás je vyštudovanej v elektro oboru? zase vám tu padají z úst MegaWaty , ale slyšel někdo třeba o takový účinosti reproduktorů ?

Teď si nejsem jistý co máš na mysli, kdyžtak nás pouč, protože já se s tímto údajem u parametrů obvykle vůbec nesetkávám. Možná tak s citlivostí, která udává výslednou hlasitost a ta zase souvisí na kostrukci membrány a jejího materiálu. Tak nás překvap :lol:


Myslím, že citlivost měl na mysli. Účinnost repro je velmi malá - většina výkonu jde do ztrát (v magnetickém obvodu, přeměna na teplo, mechanické ztráty apod.) Ale tyto veličiny jsou samozřejmě spjaté a právě ta citlivost je velice důležitá (zároveň s rezonanční frekvencí repro). Proto taky nezastávám názor co největších wattů, které není schopno ani pokrýt dobíjení...Základ je u kvalitních repro.
Proto ani nejsem takovým příznivcem kapacitorů. Baterie sama o sobě je velký kondenzátor a pokud je kvalitní zesilovač (co má v sobě kond. taky), je nějaký kapacitor zbytečný.

P.S.: přiznávám se :lol: já jsem v elektro vyštudovaný

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #19 od Charles
simire, netvrdím, že to není jak píšeš, nejsem elektro studovanej, ale je to vyzkoušeno na všech možný autech, značkách audia (žádné levné noname) a bez toho kapacitoru tam prostě jsou ty špičky v síti vzniklé velkým odběrem při úderu repra (bass) i když tam neni žádný subwoofer, jen jsou tam kvalitnější repra. Když jsi narazil na baterii, tak běžná baterie na toto neni dělaná, jsou na to prodávané baterie které přímo nesou nějaký název audio. Tam pak neni potřeba kapacitoru, jenže málokdo takovou má, protože vyjde 20x dráž, jak kapacitor...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #20 od BlackJack
No podle mě není kapacitor do nějakých 500W RMS potřeba. Jakože vím k jakému účelu je dobrý a myšlenkovitě je mi jasné že vykryje špičky a urovná výkyvy v elektrické síti, ale měl jsem tu zkušenost, že když se mi za jízdy vyvařila baterka, která pak už nebyla schopná otočit startér ani pořádně rozsvítit světla, byla stále schopná rozjet hudbu na plné kecky bez známky nějaké únavy akumulátoru. Je pak divné, že hudba hraje a duní a přitom ani světla pořádně nefungují. Toď moje zkušenost ... navíc i Karel Šudák z ahifi.cz uvádí nenutnost použití kapacitoru i pro silnější zesilovače.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #21 od simir
On ten kapacitor někdy třeba je, to neříkám, ale rozhodně ne u 100Watt a podobně. Ale myslím, že když je kvalitní baterie a velké průřezy kabelu, tak to půjde i bez toho. Samozřejmě jsou i ty tzv. gelové baterie, které mají velké kapacity a proudy (protože mají články stočené do svitků = velká plocha) ale to neni pro běžné uživatele aut, to je tak na dB Drag. Ale to už zacházíme daleko, pokud mohu radit, tak bych začal u výběru co nejkvalitnějších repro a pak řešil zesilovač apod. Protože i dobrý zesík se dá zkazit shit reprákama...

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #22 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: Zdar

Mám 4 středový repraky 2 mají po 180w a další 2 po 200w plus k tomu subwofer optymal RMS 300w v max. 600w a rád bych věděl jak silný mám koupit ZESILOVAČ a kolik musí mít kanálů???

Dohromady 180 plus 180 plus 400 plus 600W___ dohromady-1360W
Díky :roll: :wink: 8)


Chtělo by to upřesnit typy repro, nevíme tu ani kolik mají Ohmů a zda je ten výkon RMS a další detaily.

Bez toho ti nikdo zesík neporadí, navíc budeš muset koupit 2, na jeden to vše nenacpeš.
Navíc pokud jsou 4Ohmové (což asi jo), tak budeš nejspíš potřebovat zesík co umí do 2 Ohmů...

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #23 od Charles
To Simir: nepsal jsem hned na začátku, že jedním zesilovačem to neutáhne ani náhodou? že bude potřebovat nějakej 4CH a buď 2Ch do můstku na basák nebo monoblok...Prodávají se i 5Ch zesilovače, kdy jeden je určený na basák, ale nemám s tímto dobrou zkušenost, zase tu platí, že při 2in1 je něco ojebaný kvůli ceně...
Ale stejně jsou to jen dohady, protože pisatel původního dotazu se tu už víc nevyjádřil, takže si asi vyrábí podle sebe :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.377 sekund
Powered by Kunena fórum