brzdove trubky = brzdovy ucinek

Více
15 roků 6 měsíců zpět #1 od Charles
Ahoj chlapi, jen mě tak nějak zajímá, jestli mi někdo potvrdíte, co jsem dnes zkusil. Přijel kamarád, že prošlápnul pedál brzdy u fáčka, že mu to stojí na dvoře a abych mu to vyměnil (sám je levej jako šavle :lol: ). Ale k věci. Prostě jsem vyměnil brzdový trubky na přední kola a pak když jsme to jeli projet, tak fáčko brzdilo jako drak. Předtím to bylo takový nic moc, prostě se muselo na pedál docela silou i když to má posilovač.

A tak se ptám, opravdu dokáží nové brzdové trubky tak rapidně zlepšit účinek brzd? Staré trubky byly na tabák, kdekoliv se člověk pokusil o ohyb, tak praskly. Byly rezaté i uvnitř. Kotouče i destičky zůstaly stejné, s nimi se nic nedělalo. Co vy na to?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #2 od gabisto
Podla mna to je uplne mozne a realne... Predsa len nove trubky su viac priechodnejsie "tam aj spat" ako tie stare... :wink:

Sice sa clovek zamysli, ze sa to nema ako zaniest, ved sa na tom ani nejazdilo, ani bordel sa tam nedostane, ale zub casu je svina... :wink: :lol:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #3 od BlackJack
No pokud jste měnili brzdové trubky, tak jste zároveň dávali novou brzdovou kapalinu a ovzdušňovali - to mohlo vézt k zlepšení anebo pokud jste dávali i nové brzdové hadičky, tak se zřejmě zlepšila průchodnost :wink:

Jinak Favorit/Felicia má xkrát silnější brzdy než Tipo, takže obdobného účinku se asi nedočkáš u Tipa. Ale aby všichni nebyli nadšení, že Favorit brzdí skvěle - malý průměr kol a menší rozměr pneumatik umožní autu zaflokovat, jenže bych řekl, že ve srovnání: flokující Favorit zabrzdí na stejné délce jako neflokující Tipo. Je to alespoň můj názor, ale i taky ten, že Favorit má obecně lepší brzdy :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #4 od stiglitz
Já budu tenhle měsíc měnit brzdový trubky a hadice, tak dám vědět. Jinak favorit lepší brzdy, myslím nemá, ale nemám to ověřený. Favorit má a to vím bezpečně větší průměr pístu v předních třmenech, pokud ovšem není tipo dvoulitr.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #5 od JiFi
taky me to ceka, nove trubky mam objednane... mozna pak sjedu pneu jak budu brzdit na fleku :-D mam i nove kotouce a budou i desticky a hadice

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #6 od Michael!!!
to já jsem přesně minulou nedělya měnil jednu brzdovou trubičku mi praskla a zrovna takhle blbě v neděly a to něco schánějtě ale sehnal jsem,namontoval jsem ovzdušil jsem a paráda:)

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #7 od Charles
Ne neměnilo se nic krom těch dvou trubek! Žádný hadice, destičky kotouče, prostě nic. Původně chtěl vyměnit jen jednu, co byla prasklá, ale když jsem viděl tu druhou, tak tam by to byla otázka času, kdy by taky rupla....jako já nemyslím to, že to šlo flokem, ale myslím to, že pedál brzd je mnohem citlivější než byl se starýma trubkama. A kapalina tam byla měněná cca rok, ta nebyla stará....prostě mě to překvapilo, tak jsem se na to chtěl zeptat ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #8 od BlackJack
No máme doma ještě Favorita, jako služební stroj. Brzdy na něm jsou přímo kouzelné, hamstneš na pedál a ihned letíš dopředu - všechna 4 kola zanechají stejně dlouhé čáry na zemi. Tohle mi v Tipku bohužel chybí a to mám na tipu respektive kompletně nové brzdy, kromě trubek a třmenů předních brzd, kterým nic není.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #9 od jipaf
u brzdové kapaliny se měří nějaký bod varu, ten tam je myslím i docela důležitý, čím nižší-tím více vody v kapalině, a brzdová kapalina má tu vlastnost, že kondenzuje do sebe vodu...
a tudíž voda v potrubí = koroze i zevnitř trubek..
čím větší koroze - tím menší propustnost trubek..
kdo z nás pravidelně odebírá pravidelně vzorek a kontroluje bod varu...

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #10 od jipaf
ps: každý děláme údržbu na brzd. potrubí až tehdy, kdy máme strach z stk že máme zkorodované trubky...

není divu, jak již tady někdo někdy napsal.. nač hledat někde nějakou chybu, když to přece funguje.. :D

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #11 od Charles

kdo z nás pravidelně odebírá pravidelně vzorek a kontroluje bod varu...


Asi nikdo, protože přístroj na to měření bodu varu stojí asi 30 000Kč, dělali jsme s ním na VŠ právě měření kapalin čerstvě otevřených a pak ty, co byly týden bez víčka otevřené.....no výsledek byl docela zajímavej i kapalina, co měla podle obalu vydržet 260°C, tak přístroj ukázal "jen" 218°C a ta samá otevřená už jen 180°C....jo kapalina absorbuje docela dost rychle vodu.

Proto se píše, že by se měla kapalina měnit, každé dva roky v celém okruhu ;) ale ruku na srdce, kdo to z českých řidičů dělá?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #12 od BlackJack

Proto se píše, že by se měla kapalina měnit, každé dva roky v celém okruhu ;) ale ruku na srdce, kdo to z českých řidičů dělá?

Já když vyměnil kapalinu, tak začaly všechny problémy s brzdama. Člověk tomu chce pomoci a ono to začne stávkovat - měsíc poté se začal propadávat válec, cca 2 měsíc později praskl zadní brzdový váleček. Asi to nebyla brzdovka, ale nějakej "těsněnížrout" :lol:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #13 od gabisto
Ja som tiez kvapalinu menil az potom, ked mi odisiel HBV... Kaaaamo, to ste mali vidiet ten humus, aky vytiekol 8O Ta kvapalina bola snad este original z Talianska :lol: Ono ked clovek vymeni kvapalinu, tak pomoze dost si myslim...Predsa nova ma vyssiu teplotu varu. A ked vymeni trubky/hadicky, tak to uz "sakra" rozdiel no... Priechodnost je priechodnost.

Ale inak suhlasim s jipaf... Zvlast tieto brzdove kvapaliny su nachylne na vodu a pak sa ruca jedna cast potrubia za druhou... :idea:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #14 od michal_tipar
ono to měření asi taky není úplně košér, měni jsem brzdovku a týden poté jsem shodou okolností jel do servisu kde měli zrovna akci testování tlumičů a v rámci toho "změřili" i brzdovku. Docela mě zarazilo, když mi technik povídá, ta brzdovka by už pomalu chtěla vyměnit, kam pojedete na dovolenou, do teplejších krajů bych už nedoporučoval (myšleno Chorvatsko, Itálie)...
Kdybych ji týden předtím neměnil, byla nová, datum plnění velice čerstvý, lahve zaplombované. Od té doby jsem pravda českou kapalinu nekoupil, zásadně si nechám objednat třeba Castrol, naposledy LiquiMolly...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #15 od Ram512
Ano zaregistroval sem změnu při výměně komplet celého brzdového potrubí auto brzdí jak drak!!

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.488 sekund
Powered by Kunena fórum