Pružiny na prednu napravu z Coupe?

Více
14 roků 6 měsíců zpět #16 od mk-tec
...ale štelovák si zase nastavíš dle požadavků, jaké potřebuješ. Buďto pružinu přitrvdíš nebo změkčíš.

Jinak je to o dost tužší a komfort už je dost omezený, o pohodlí se už nelze bavit. Tam vzniká možnost použít tlumiče Koni, kde si můžeš jednoduše regulovat i tuhost tlumiče, ale jen za tlumiče dáš skoro to, co za celý štelovák...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #17 od Honza
1) jak chceš přitvrdit pružinu, respektive změnit její tuhost - jinak než její záměnou při zachování požadovaný vejšky to nejde (viz někteří výrobci dodávají např. na coupe tuhost 80kg/mm až 110kg/mm)

pokud vyšroubuješ štelovací matky nahoru, docílíš jen toho že auto bude vyšší a tuhost pružiny se nezmění (respektive tvrdost, protože dékový rozdíl v rozmezí minimální a maximální vejšky kompenzuje ta druhá pružina..)

a to je fakt 99% podvozků se 2ma pružinama.. starší typy HP ček s 1 pružinou ale při změně vejšky trochu tu tvrdost pružiny měnily, díky charakteristice pružin...)

2) velikost útlumu je pak jiná.. ta štelovat jde

a než nějakej štelovák v kategorii do 20000,- tak to radši tlumiče koni+ pružiny eibach a je to svatý (sám mám na předku na coupe štelovák FK, kupovanej z druhý ruky, ale musel projít vylepšovací kůrou aby byl vůbec použitelnej - protože měl mizernej útlum..).. cena kvalitního štelováku je od 25000,- vejš ... a kvalitu podvozku poznáš tak, že na rozmlácený a hrabatý silnici prostě jedeš rychlejc jak se serií.. pokud jedeš stejně nebo i pomalejc a bojíš se že se ti to při zhoupnutí omlátí nečím o zem, tak to je šmejd - jako bylo to moje FK na coupe , než prošlo vylepšovací kůrou (patrony od HP..)..to samý platí pro podvozky podobný cenový kategorie.. kámoš jezdil s HPčkama za 40 na civilním autě.. a doslova lítal... nasadil set od weitecu jelikož HPčka šli na závoďák a s weitecem tak jak s HP nejede, protože to prostě nefunguje...

na tipu mam pružiny eibach z coupe 16VT přední tlumič je hybrid coupe 16V/tipo 8v (patrona coupe v obalu tipo-jelikož má tipo o 2 cm níže misku..) zadek serie tipo a nemám problém tam kde jsem s coupe na FK problémy měl, tak s tipem problém nemám.. ještě na zadek pořídím koni a bude klid... předek mam vyřešenej celkem dobře

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #18 od duro7
tak podla toho co citam tak mi pripada ze tie lacnejsie podvozky su iba na okrasu?ma to vobec zmysel kupovat lebo nerad by som bol sklamany.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #19 od mk-tec
...určitě nebudeš zklamaný. Když na štelováku přitáhneš pružinu, bude víc napružená a tím bude tvrdší - i když Honza tvrdí něco jiného, u mě a na dalších autech to funguje - prostě když ji povolím a spustím dolů, tak je to měkčí a pruží tona delší dráze. Když to přitáhnu, pružina je víc napružená - má menší rozsah pružení a je to tvrdší a méně se naklání, i když je to pak trochu vyšší (ale pořád nižsí, než série). Tlumení pak nelze nastavit, jelikož tuhost tlumení je dána "tlumičem", který má určenou tuhost - pokud jej neupravíš např. změnou kapaliny - ale mohu zodpovědně říct, že je to dost tuhé a není třeba přitvrzovat... Měl jsem pružiny HaR a tlumiče Koni, které jsem pak vyměnil za ten štelovák Weitec a mohu zodpovědně říct, že ten štelovák funguje lépe a nelituju toho. Já bych to nazpět nevyměnil (...a teď předpokládám reakci, kdo ví, v jakým byly stavu - předem odpovídám, že vše bylo NOVÉ).
...toď má osobní zkušenost, ale každý má nějakou svoji zkušenost. Je to na tobě, nejlépe to zažít.

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #20 od duro7
Dneska som stiahol pruzinu a demontoval tlmic z toho 2.0 16v a vyzera ze je ok ten piestik ked stlacim tak ide pekne hore sam a navyse vyzera ze ten podvozok je origo Fiatacky asi si to tam dal majitel za priplatok ak sa to davalo.Ma to cervene pruziny,len to Tipo bolo dost na zemi ale aj napriek tomu som s tym nikde neskrtol spodok a drzalo jak pribite tak to skusim hodit na moje a uvidim ked to nebude dobre tak to zhodim dole a dam tam nejaky komplet ale dam mu šancu:)

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #21 od duro7

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #22 od duro7
Tak som prehodil pružiny a tlmiče z toho 2 litra a je to neskutočny rozdiel je to pekne tuhe v zatačkach a pritom na normalnej ceste pekne tlmi nerovnosti žiadna tvrda koza take akurat takze asi to tam necham.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 2.059 sekund
Powered by Kunena fórum