přední tlumiče

Více
18 roků 2 měsíců zpět #1 od mirek koudelka
přední tlumiče vytvořil uživatel mirek koudelka
dotaz pro zkušené Tipaře. Měnil jste někdo doma přední tlumiče? Je tam nějaký problém? Jak moc je to složité? Díky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #2 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: přední tlumiče
No, předně by jsi měl mít stahováky na pružiny. Sundat tlumiče není žádný problém. Pak předěláš pružiny na nový tlumiče a dáš je zpátky. Musíš si dávat pozor, aby jsi nepoškodil po sundání tlumiče brzdové hadičky - předem je z tlumiče vyhákni. Jak dáš nový tlumiče, tak vzniknou akorát dva problémy.
1. rozhodí se Ti geometrie - nech to seřídit
2. tlumiče jsou novější a tužší a změní se výška vozu, tudíž je nutné seřídit světla.

Jinak to není žádný problém.

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #3 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: přední tlumiče
...jo a ještě to chce mít doma svěrák a klíč na povolení horního šroubu kontra pístku tlumiče, aby si sundal tu pružinu. To vidíš přímo na autě.

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #4 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: přední tlumiče
Jake jsou lepsi tlumice? Kapalinove nebo plyno-kapalinove? :?:
Mojim favoritem jsou plyno-kapalinove.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #5 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: přední tlumiče
Kapalina je základ, samozřejmě, že raději plynokapalinové. A pokud Ti můžu doporučit, zkus Bilstein - spolehlivost a záruka. Nejsou drahý a vydrží dlouuuuuho (kam se hrabe Monroe a jiný napodobeniny)

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #6 od Michal Zajíček
Odpověděl Michal Zajíček pro téma Re: přední tlumiče

Kapalina je základ, samozřejmě, že raději plynokapalinové. A pokud Ti můžu doporučit, zkus Bilstein - spolehlivost a záruka. Nejsou drahý a vydrží dlouuuuuho (kam se hrabe Monroe a jiný napodobeniny)


jaká je cenová relace na TIPO (1.6ie)?

tel. 732 107 942
1.6 IE 1993 přez 272 000 km TIPO (835C1000)

prodejce výfuků MARIX, BOSAL ,STARLINE, WALKER a příslušenství FISCHER Automotive
objímky,těsnění, katalizátory,vlnovce,rezonátory. - VŠE NA WWW.VYFUKOVESYSTEMY.BIZ

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #7 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: přední tlumiče
No hlavne kde se daji sehnat ...
Jestli bys neco nasel, prihoď i pro 1.9TD .. diky

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #8 od mirek koudelka
Odpověděl mirek koudelka pro téma Re: přední tlumiče
Díky všem za pomoc, největší problém tedy vidím v těch stahovácích, bey ich to nemá asi smysl a ty se těžko něčím nahradí...přesto díky.....Mirek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #9 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: přední tlumiče
Ve staré škole kdysi staří páprdové na to šli selským rozumem. Když máš auto na zemi, tak ty pružiny svaž min. na dvou místech (raději na třech) pevným drátem - ale opravdu pevným, protože ty pružiny mají sílu jako čert - dvě musí udržet celé zatížení přední nápravy. Pak dělej raději s rukavicemi a opatrně a udržuj si raději odstup, aby ti ty dráty nepovolily - to poznáš už ve chvíli, když budeš zvedat auto a prověsí se ti kola, jestli dráty pružiny drží. Pak ty tlumiče vytáhneš, předěláš ty pružiny a pak, jak je budeš mít na novém tlumiči a budeš mít utáhlou horní misku uložení zpět, tak je postupně (ty svazovací dráty) uvolni - buď odvaž nebo štípačkama přestřihni. Pak tlumiče namontuj zpět na auto.

A JE TO!!!

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #10 od MichalW
Odpověděl MichalW pro téma Re: přední tlumiče

Ve staré škole kdysi staří páprdové na to šli selským rozumem. Když máš auto na zemi, tak ty pružiny svaž min. na dvou místech (raději na třech) pevným drátem - ale opravdu pevným, protože ty pružiny mají sílu jako čert - dvě musí udržet celé zatížení přední nápravy. Pak dělej raději s rukavicemi a opatrně a udržuj si raději odstup, aby ti ty dráty nepovolily - to poznáš už ve chvíli, když budeš zvedat auto a prověsí se ti kola, jestli dráty pružiny drží. Pak ty tlumiče vytáhneš, předěláš ty pružiny a pak, jak je budeš mít na novém tlumiči a budeš mít utáhlou horní misku uložení zpět, tak je postupně (ty svazovací dráty) uvolni - buď odvaž nebo štípačkama přestřihni. Pak tlumiče namontuj zpět na auto.

A JE TO!!!


Tak to bych nedal. Nám jednou vyletěl stahovák z pružiny - měli jsme třemi stahováky chycenou pružinu a při povolování jsme jeden povolili asi více než bylo zdrávo. Ten vystřelil, přibral sebou druhý, tohle nějakým způsobem proletělo kolem nás a pružina byla zkroucená skoro do pravého úhlu, jak ji držel již pouze jeden stahovák. Jsme se asi podruhé narodili. Kdyžtak si pujč stahováky v nějakém autoservisu. Problém je ale i v tom, že potřebuješ přípravek na povolení tlumiče na vrchu v uložení. Mám na to udělaný takový přípravek z gola ořechů.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #11 od rat21
Odpověděl rat21 pro téma Re: přední tlumiče

Ve staré škole kdysi staří páprdové na to šli selským rozumem. Když máš auto na zemi, tak ty pružiny svaž min. na dvou místech (raději na třech) pevným drátem - ale opravdu pevným, protože ty pružiny mají sílu jako čert - dvě musí udržet celé zatížení přední nápravy. Pak dělej raději s rukavicemi a opatrně a udržuj si raději odstup, aby ti ty dráty nepovolily - to poznáš už ve chvíli, když budeš zvedat auto a prověsí se ti kola, jestli dráty pružiny drží. Pak ty tlumiče vytáhneš, předěláš ty pružiny a pak, jak je budeš mít na novém tlumiči a budeš mít utáhlou horní misku uložení zpět, tak je postupně (ty svazovací dráty) uvolni - buď odvaž nebo štípačkama přestřihni. Pak tlumiče namontuj zpět na auto.

A JE TO!!!


Tak toto je ukazkovy sposob, ako sa to robit nema!!!

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #12 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: přední tlumiče
Já vím, že stahováky jsou stahováky, ale jestli je nemá a chce to udělat v domácích podmínkách, pak je musí někde alespoň půjčit a pokud mu je nikdo nepůjčí a nechce platit v servisu a chce si to udělat sám, co mu potom zbývá...? A viděl jsem to tak dělat i profesionály v profi servisu (oiginál u VW), aby nemuseli točit stahovákama, tak to tak dělají rychleji.

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #13 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: přední tlumiče
Zvazovat pruziny drotom naozaj nedoporucujem. Je to fakt nebezpecne. Taka pruzina ked dobre trafi cloveka, tak ho zabije. Ja som pouzival haky vyrobene z 8 mm, lepsie z 10 mm hrubej tycoviny. Na tehlu, alebo nieco podobne spustim koleso a auto vlastnou vahou pruzinu dostatocne stlaci. Na pruzinu zavesim aspon tri haky rovnomerne po obvode rozmiestnene. Este predtym je dobre uvolnit centralnu maticu piestnice tlmica. Tlak pruziny totiz ciastocne brani toceniu piestnice v tlmici a centralnu maticu lahsie uvolnime.
Teraz ale mam na stahovanie pruzin svojpomocne vyrobene 3 stahovaky z dlhej zavitovej tyce M10, ktoru bezne kupite v zeleziarskom obchode. Na jeden koniec tyce je navareny hak na pruzinu, dalsia suciastka je cca 5 cm dlha trubka o vnutornom priemere vacsom ako 10mm, na ktorej je navareny druhy hak na pruzinu. Tretia suciastka je matica M10, pripadne podlozka. A to vsetko trikrat.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #14 od ntmp
Odpověděl ntmp pro téma Re: přední tlumiče
Zdravim, kdyz uz se tady bavite o prednich tlumicich, chtel sem se zeptat jestli je slozite - nebezpecne - tezke vymenit horni ulozeni a co vsechno musi jit dolu abych se k tomu dostal ? Nebo to radeji prenechat servisu ? diky

FIAT TIPO 1.4 i.e.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #15 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: přední tlumiče
důležité jen stahovákem stáhnout pero..pak to normálně povolíš..nic složitého...bez stahováku se ale nehneš..

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.574 sekund
Powered by Kunena fórum