Pazvuky od podvozku při brždění v zatáčce
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Tak jsem to projel s machrem, a ten říkal, že je to zepředu ach ty moje uši, že to bude vadný silenblok, a že to chce vyměnit rameno. Rameno mám a uvidím. Řekl bych, že tam toho bude víc.
Tak som to tusil ze to ide zpredu a este si myslim ze to bude silentblok na prevodovke resp. ten co zabezpecuje prevodovku a tak mierne bucha o napravnicu a myslim ze to rameno asi nebude. Mozno fakt ten homok. klb alebo nieco podobne alebo lozisko na tlmici tym padom ako tlmic.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak mám neskutečně sjeté brzdové destičky a ohoblovaný kotouč na levém kole. Na pravém kole jsou destičky OK, zbývá ještě tak minimálně centimetr. Ještě někdy v květnu táta odhadoval životnost destiček na víc než rok, ale holt jedna strana brzdí jinak a tak teď budu měnit destičky i s kotoučema.
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Při zatáčení doleva auto nedrží směr, zvlášť při rychlé jízdě nebo v ostrých zatáčkách. Nějak natočím volant a auto tak jede, ale pak najednou skokem jede po jiném oblouku. Na mokré silnici jde samozřejmě do smyku. Trochu se tomu dá odpomoct tím, že volant nedržím úplně v jedné poloze, ale trochu jím natáčím. V zatáčkách doprava to nedělá.
Při opravě mi nešel povolit úchyt spojnice na torzní tyči, tak jsem na to vzal rozbrusku, a přitom ubrousil i kousek unašeče kola. Takže jsem měnil i unašeč, a ten nový (z vrakoviště) není úplně stejný. Je takový drobnější, i ložisko do něj nešlo, musel jsem dát menší. Ale nahrubo měreno celkové rozměry odpovídaly, a měl by být na Tipo s čepem ramene 15 mm.
Takže bych chtěl poradit. Je ten problém při zatáčení způsobený tím unašečem a měl bych ho vyměnit, nebo je při takové opravě (výměna unašeče, ložiska, výměna spojnice mezi ramenem kola a torzní tyčí) nutné nějaké speciální seřízení, nebo něco ještě jiného?
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak oprava proběhla a hnusných zvuků od podvozku ubylo. Ale objevil se nový problém, nejspíš díky opravě .
Při zatáčení doleva auto nedrží směr, zvlášť při rychlé jízdě nebo v ostrých zatáčkách. Nějak natočím volant a auto tak jede, ale pak najednou skokem jede po jiném oblouku. Na mokré silnici jde samozřejmě do smyku. Trochu se tomu dá odpomoct tím, že volant nedržím úplně v jedné poloze, ale trochu jím natáčím. V zatáčkách doprava to nedělá.
Při opravě mi nešel povolit úchyt spojnice na torzní tyči, tak jsem na to vzal rozbrusku, a přitom ubrousil i kousek unašeče kola. Takže jsem měnil i unašeč, a ten nový (z vrakoviště) není úplně stejný. Je takový drobnější, i ložisko do něj nešlo, musel jsem dát menší. Ale nahrubo měreno celkové rozměry odpovídaly, a měl by být na Tipo s čepem ramene 15 mm.
Takže bych chtěl poradit. Je ten problém při zatáčení způsobený tím unašečem a měl bych ho vyměnit, nebo je při takové opravě (výměna unašeče, ložiska, výměna spojnice mezi ramenem kola a torzní tyčí) nutné nějaké speciální seřízení, nebo něco ještě jiného?
Asi sa ti rozhasila geometria.
Daj si to do poriadku, kym si niekde nenabijes drzku. V tom najlepsom pripade znicis pneumatiky.
Ak uz si menil naboj kolesa, mal si ich vymenit obidva za zhodne.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.