Predne ramena TIPO 1.7D
Ma tu niekto skusenosti s vymenou prednych ramien na 1.7D??? v katalogu som nasiel 2 typy 1 - s 15mm capom
2 - s 17mm capom
aky je v tom rozdiel??
Inak ta sa ta vymena zvladnut aj doma v garazi na kolene??? A co by som si mal pri kupe a vymene dat pozor??
DIKI MOC!!!
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Na koleně se to zvládnout dá. Potřebuješ stáhnout pružiny, takže stahováky nebo podobná udělátka. Jinak celkem v pohodě. Já navíc měnil spojnici mezi ramenem a torzní tyčí, a matka na torzní tyči zaboha nešla povolit. To byla vůbec nejtěžší část té akce. Ale to už se ramene přímo netýká...
Ještě dodatek. Až budeš mít hotovo, dej si při uvolňování stahováku pozor na to, že pružina v horním uložení sedne jak má. Je tam takový gumový doraz, a když na něm pružina správně nesedí, může časem vystřelit a poničit umělohmotné ložisko uložení, a škrábat o plech v okolí. Vlastní zkušenost. To uložení se mění hůř než to rameno.
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Tava
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dělal jsem to před nedávnem. Stará Tipa mají čep 15 mm, já svojem z roku 1989 ho tam taky mám. Mám dojem, že 17 mm se dělal od roku 1991, ale radši si to ověř.
Na koleně se to zvládnout dá. Potřebuješ stáhnout pružiny, takže stahováky nebo podobná udělátka. Jinak celkem v pohodě. Já navíc měnil spojnici mezi ramenem a torzní tyčí, a matka na torzní tyči zaboha nešla povolit. To byla vůbec nejtěžší část té akce. Ale to už se ramene přímo netýká...
Ještě dodatek. Až budeš mít hotovo, dej si při uvolňování stahováku pozor na to, že pružina v horním uložení sedne jak má. Je tam takový gumový doraz, a když na něm pružina správně nesedí, může časem vystřelit a poničit umělohmotné ložisko uložení, a škrábat o plech v okolí. Vlastní zkušenost. To uložení se mění hůř než to rameno.
a ako sa ti to prejavovalo pred vymenou. lebo mne to strasne buchoce ked prejdem po nejakej nerovnosti alebo jame. a zmany mi povedal ze to su prave ramena. inak ja mam tiez r.v. 89 tak tam bude asi ten 15mm. inak to treba stahovat struny z tlmicov??
DIKI MOC
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
manuálně je to sice jednoduchý, ale když narazíš na zarostlou matku a tu ukroutíš, tak jsi bez autogenu nebo COčka v háji a co s tím pak??? V servisu si s tím poradí, takže to nechávám raději na nich... Tím tě nechci odradit, je to jen jeden názor.
No asi tak. První zkus opatrně povolit matku stabilizátoru, potom šrouby samotných ramen. Pak ještě 2 šrouby mezi tlumičem a těhlicí. Pokud se to povede, tak to můžeš udělat doma, pokud ne, tak servis. Pružinu stahovat nemusíš, nějakou montpákou to za rameno potáhneš taky.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
S tim heverem bych to radeji neriskoval, protoze ti tak akorat muze nadobro vaskocit poloosa a mas postarano o dalsi legraci. Montpaka na vypaceni ramene staci.No s tlumičema každopádně nic dělat nemusíš! Jem si zjisti průměr toho čepu - prostě to rozeber: sundej kolo, povol stabilizátor taktéž čep řízení (do něj stačí když ho máš povolenenj lehchce kelpnout a většinou vyskočí sám), povolit spodní čep (ten co potřebuješ zjisti) ti to vyskočilo tak se to musí trochu roztáhnout to uvudíš. Jen si musíš heverem přizvednout kotouč aby si zatlačit tlumič nahoru a rameno mohlo spadnout.
Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Proč by se měla stlačovat pružina, stačí to uvolnit pod nábojem. Ani v chytré knížce (právě jsem tam nakoukl) se nepíše nic o manipulaci s pružinou, ta zůstane na místě v horním uchycení...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a ako sa ti to prejavovalo pred vymenou. lebo mne to strasne buchoce ked prejdem po nejakej nerovnosti alebo jame. a zmany mi povedal ze to su prave ramena. inak ja mam tiez r.v. 89 tak tam bude asi ten 15mm. inak to treba stahovat struny z tlmicov??
DIKI MOC
Jo, taky mi to bouchalo na nerovnostech. A taky při rozjíždění a brždění, třeba při popojíždění v koloně, to cvakalo nebo bouchalo. Ale já měl kromě vytlučeného kloubu navíc prasklou spojnici mezi ramenem a torzní tyčí, takže některé projevy mohly souviset s tím.
Za tu mystifikaci s pružinama se omlouvám, já je stahoval. Asi zbytečně. kdybych to věděl, ušetřil jsem si práci.
Já to měl jen vpředu a zadní ještě nerozdělával. Ujel jsem s tím asi 30 km, slyšitelně se to projevovalo jen při couvání. Poprvé jsem se vyděsil, že škrábu o auto vedle, a šel se podívat a hledal, co jsem odřel. Že mi dře vlastní pružina o vlastní plech mi došlo až se zpožděním. V té tlumičové šachtě byl poškrábán plech na 2 místech, a to docela viditelně.zaskoceni pruziny do plastoveho ulozeni, nevim jestli je to tak i vzadu,ale mam pocit ze neco podobne mi to dela na levy zadni strane....totiz kdyz prejedu rychle pres velkou nerovnost tak me to jako kdyby vyskoci a pak se odzadu oziva zvlastni vrzani resp. skrabani
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Taky mě kdysi vrovali ať si dám bacha na poloosy, ale už sem to dělal po druhé na druhé témpře a pokaždé mi trochu vyskočil, nic se něděje jen ji tám zpátky nastrčíš a jedeš dál Vím to pokaždé se mi to staloS tim heverem bych to radeji neriskoval, protoze ti tak akorat muze nadobro vaskocit poloosa a mas postarano o dalsi legraci. Montpaka na vypaceni ramene staci.No s tlumičema každopádně nic dělat nemusíš! Jem si zjisti průměr toho čepu - prostě to rozeber: sundej kolo, povol stabilizátor taktéž čep řízení (do něj stačí když ho máš povolenenj lehchce kelpnout a většinou vyskočí sám), povolit spodní čep (ten co potřebuješ zjisti) ti to vyskočilo tak se to musí trochu roztáhnout to uvudíš. Jen si musíš heverem přizvednout kotouč aby si zatlačit tlumič nahoru a rameno mohlo spadnout.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Otazkou je jestli si mel venku kulovy cep rizeni nebo si ho nechal?
Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ramena 2x 1800 skk a za pracu 700 Skk. Za 700 penez by som sa s tym nesr...l
Fiat TIPO 1.9 TD GT, 305.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
jinak povolíš tlumič -2 šrouby,ten svislák a spodní čep. monterpákou zapři rameno o nápravnici a zatlač dolů a rameno spadne.vymeníš a smontuješ a máš hotovo. rameno stoji asi 1000,-
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.