má viskozita oleje vliv na brždění?

Více
17 roků 5 měsíců zpět #1 od brumla
Tak jsem promazal skřípějící brzdy měděnou vazelínou a vyměnil olej. Kromě toho, že brzdy přestaly skřípat, začaly taky lépe brzdit, a to citelně. A připadá mi, že mají lepší náběh.

Je to tou měděnou vazelínou, nebo posilovač brzd lépe posiluje když je ve vývěvě viskóznější olej? (Vyměnil jsem 5W-40 za 15W-40).

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #2 od jimird
ten olej asi nemá na to vliv

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #3 od csala

ten olej asi nemá na to vliv

Moj nazor je, ze to vplyv ma.
Hustejsi olej lepsie zatesni opotrebovanu vyvevu, ktora potom vyrobi vacsi podtlak.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #4 od Honza

Tak jsem promazal skřípějící brzdy měděnou vazelínou a vyměnil olej. Kromě toho, že brzdy přestaly skřípat, začaly taky lépe brzdit, a to citelně. A připadá mi, že mají lepší náběh.

Je to tou měděnou vazelínou, nebo posilovač brzd lépe posiluje když je ve vývěvě viskóznější olej? (Vyměnil jsem 5W-40 za 15W-40).


to že brzd ymají lepší náběh je důsledek rozhejbanejch brzdičů....

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #5 od brumla

to že brzd ymají lepší náběh je důsledek rozhejbanejch brzdičů....

To mi přijde skoro divné. Předtím jsem totiž stříkal na třmeny barvu, byly komplet rozebrané, oderezené, vyměněné manžety a těsnění pístů... Dost jsem se těšil, jak mi to bude božsky brzdit - a nic, žádná změna. Destičky byly sjeté pravidelně, neřekl bych že pístky před tou montáží někde dřely.

Teď jsem jen na jedné straně sundal destičky a třmen a nastříknul mědí a vyměnil ten olej. S pístkama jsem nedělal nic.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #6 od Vali
Tak pasta určitě nemá vliv na pranic jiného než nelibé zvuky, což jsem sám zjistil, když jsem přestal jezdit jako u kolotočů s hrajícíma kolama :lol: Jinak ten olej tak to nevím, nějak pořád nechápu celý systém posilovače? vývěva je míněno čerpadlo posilovače (třeba se najde někdo, kdo mi to vysvětlí:D )?? Potom se tam leje nějakej hydraulickej olej ne? Přemýšlele jsme o výměně servo oleje, ale nějak zatím nevím jak na to :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #7 od Max-el
podtlak vytváří motor, ne žádně jiné čerpadlo, ale jak to přesně technicky u Tipa funguje nevim. U 120ky podtlak teda nedělal olej ale vzduch. Víc nevim

servo nemá s posilovačem brzd nic společnýho

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #8 od Vali
Jo tak teď jsem pánové domatlal hrušky a jabka :lol: Asi mi dneska v práci moc těch 11 hodin na slunci neprospělo :lol: Je jasný, že servo nemá nic společného s brzdama, ale chtěl jsem vědět, jak vyměnit ten olej v něm. Ale to tu určo někde najdu...( já totiž těsně přd tím četl příspěvek ohledně téhle problematiky:o)) ) to pro uvedení na správnou míru problém 1

Druhá věc, podtlak by měl pracovat na systému podtlaku z motoru, vždyť brzdovej válec je propojen hadičkama,.

A teď tedy konečně to, co jsem chtěl osvětlit... vývěva?? Tím je tedy přesně míněno co a jak pracuje, není to jen záležitost ropáků???

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #9 od jimird
u Tipa jde taky vzduch do posilovače
vyndal jsem hadičku od vývevi a olej tam neni

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #10 od IceTipo
teda ted asi budu za blbce ale moc se omlouvam ale o cem tu mluvite?? jaky volej u brzd se vymnenuje?? kde?? a jaka vazelina kam?? dekuji za vysvetleni nikdy jsem o tom neslysel :(

2.0 ie V 83Kw cca 120Hp
Ice Tipo RamuS Tuning Club - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #11 od brumla
No vývěva je takový budník vpravo nahoře na bloku motoru při pohledu zepředu, vede od ní hadička k posilovači brzd. Poháněná je přes vačkový hřídel. V diskuzi www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=3368 o ní něco trochu píše majster. Že tam olej je jsem se přesvědčil když jsem ji měnil :D .

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #12 od brumla

teda ted asi budu za blbce ale moc se omlouvam ale o cem tu mluvite?? jaky volej u brzd se vymnenuje?? kde?? a jaka vazelina kam?? dekuji za vysvetleni nikdy jsem o tom neslysel :(

Olej ne u brzd ale v motoru. Ten olej teče i do vývěvy, která vyrábí podtlak pro posilovač brzd. Olej z vývěvy se k posilovači dostat nesmí.
Měděnou vazelínou se opatrně natírají třmeny v místě kde sedí destičky, a okraje destiček v místě kde sedí ve třmenech. Děla se to proto aby brzdy neskřípaly. Vazelína se nesmí dostat na kotouče a na plochu destiček, to by nebrzdilo. Z destiček se prý nedá spolehlivě odstranit.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #13 od rat21
Vyveva je priamo napojena a hnana vackovou hriadelou, olej sluzi na mazanie a tesnost vyvevy a je mazana priamo olejom z motora.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #14 od Dresik
Přesně tak. Vývěva je poháněna vačkou a do vývěvy vede malá trubička s olejem, který ji maže. Vývěva pak vhání vzduch do posilovače. Když je posílení brzd chabý, většinou to je zteřelá hadice mezi vývěvou a posilovačem.

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 5 měsíců zpět #15 od michal_tipar
je to závislé od typu motoru, monojety mají podtlak se sání, jelikož na naftě nic takového není tak tam bude nějaká vývěva. Pokud je mazaná motorovým olejem, tak věřím tomu, že se zvednul podtlak tím, že tam je viskoznější olej, přesně jak to tu někdo popisoval, líp vymezí vůle opotřebené vývěvy. Vazelinu jsi dal na destičky? Tam se asi účinek o moc nezlepší. Hlavní roli bude mít ten podtlak...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 2.385 sekund
Powered by Kunena fórum