opět zátěžový regulátor-zima je tady!

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od MACH
nazdar mechanici,mát Tipo 1,7 d. Dělal jsem zadní brzdy a na STK zjistil,že zátěžový regulátor pouští celkem malý tlak. Podotýkám že hadičky a prasátka jsem dal nové,takže problém je skutečně v regulátoru.
Když jsem na něj koukal,tak jsem to malinko nechápal. Pružina je volná a když jsem sundal tu gumovou krytku,tak ta tyčinka na kterou tlačí ten mechanismus je ůplně zatlačená. Dá se sice rukou pěkně vytáhnout,ale to je tak všechno. Není mezi vámi nějaký praktik,který ten zátěžák už nějak opravoval,rozhýbával nebo snad repasoval? Ta pružina se mi zdá být volná proto,protože ta tyčinka je zasunutá dovnitř regulátoru...-ale jak to ve skutečnosti funguje? Dá se to nějak rozhýbat? Podle mně je v tom regulátoru nějaký mechanismus,který má taky nějakou pružinu,která tlačí tu tyčinku ven-ta je opřená o vnější ovládací mechanismus-tudíž venkovní prüžina zůstává napnuta a pak už jen zatížení nápravy zatláčí tyčinku,která v regulátoru s něčím hýbe....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od skypan
takže,zátěžák jen omezuje průtok brzd kapaliny..takže (obrazně) při pázdném zatížení nápravy je brzdová účinnost na zad.nápravu max.omezena(je zavřený a pružina je málo napnutá-volná) při zatížené zadní nápravě(max.zatížení vozidla) je prútok neomezen(otevřený,pružina je napnutá k prasknutí)
tak a ta pružina je uchycena na páce omezovače a na druhé straně je přez takové očko na torzní tyč.
Ta páka je regulovatelná(naklápěcí) přez dva šrouby(u našich starejch aut je to většinou zarezlé stářím a taky to v životě nikdo nešteloval).pokud pružina je jen volná(za předpokladu že je uchycená na druhé straně na torzce v oku) tak povol ty dva šrouby a lehce tu pužinu napni.. :lol:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od MACH
jojo,přužina je na jednom konci v torzce a druhý konec je na tom pákovém ovládacím mechanizmu-ale,když stojí auto neodlehčené zvedákem,tak když pod něj lehnu,pružina je stále volná. i kdybych ji nakrásně napnul-tím že ji zkrátím nebo to sešteluju,tak bude sice vyvíjet tlak na ten kolíček co je v regulátoru,ale ten je už teď celý zasunutý-to napnutí pružiny by asi nepomohlo. chybí vlastně regulační dráha toho kolíku v regulátoru. proto jsem z toho mimo,jak to vlasně reguluje,když není na co víc tlačit-respektive není co víc zatlačit. A že by se v tom přede mnou někdo vrtal,bych neřekl..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od skypan
tem omezovač škrtí jen prutok. kanálky..neřeš to anapni pružinu ten kolík se pohnejen opr.malinko a potřebuje hodně velkej odpor(tlak na kolík),já měl upadlou pružinu a hned sem cejtil že mi to na ho...brzdí ,udělal sem očko(nové),napnul a nasadil pružunu a zase dobře brzdím... :lol:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od MACH
dobrá,zkusím to tedy jak říkáš. Řeším to,protože mně to zajímá. Kolíček je v regulátoru na doraz...třeba to tak má být. Jakmile se dostane tlak z pedálu do reg.,tak třeba ten zasunutý kolík tlačí zpátky proti síle pružiny. Těžko říct. Zdá se mi to sice podivné,ale třeba to Italové tak vymysleli.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od peto12
Ja som mal tiež s týmto problém a neprešiel som cez technickú ale mne ten regulátor púšťal len jednu stranu druhá bola zapchaná v obchode mi povedali že nový stojí cez 3500 sk. Tak som si myslel že ten starý zhodím a vyčistím.Ale to som si len myslel:Zo 4 vývodov čo z neho idú som 3 odtrhol také boli zahrdzavené.Tak som sa nasral a zahodil som ho, dal som si vyrobiť nové trubky a odvtedy jazdím bez regulátora.Už je tomu 2 roky.

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od MACH
A co v zimě-nepředbíhá tě zadek auta??

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od peto12
Vieš čo aj ja som sa toho bál že čo to bude robiť v zime ale bolo to v pohode trochu si treba na to trochu zvyknúť.Ale že by ma to nejako pretáčalo tak to nie.

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od MACH
uvidím co s tím půjde dělat. Jezdí v něm převážně manželka i s dvouletou dcerkou,tak bych nerad,aby ji něco překvapilo...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od michal_tipar
Když zvedneš auto za zadek tak vždycky povolí zátěžák na doraz a pružina je volná, musíš to porovnávat postavený na kolech takže na jámě nebo na nájezdech, pokud je to i tak volný tak je něco špatně...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od MACH
jo jo,to vím že musí stát na kolech. Jen mi ještě nikdo nevysvětlil funkci Nemyslím co ten zátěžák dělá,že omezuje nebo přidává tlak do zadních brzd podle zatížení -to chápu,neležím pod nějakým autem první den,ale zajíma mně ta funkce mechanická-jak se to má navenek chovat. Ten kolíček je zastrčený i když pružina netlačí a to mně mate. Podle mně by měla klást odpor vůči tomu pákovému regulačnímu mechanismu. Když tak si přečti dřívější články,ase nemusím pořád opakovat. dikes

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #12 od Vali
No to já měl problém ten zátěžák najít, no a bylo to tím, že tam není, jsou tam rovnou trubky naprudko, bez něj. Přemýšlele jsem jestli ho tam dát nebo ne, zda to bude mít vliv na brz. účinek jako takový. Povětšinou jezdím sám nebo ve 2. S přetáčením by snad problém být neměl. Jednou jsem měl auto plné 5 lidí, plný kufr a ještě zavazadla na klíně vzadu no prostě všude, to jsem šlápl na brzdu v létě a zadek ustřelil dost.

Ale na brzdnej účinek za normálních podmínek, to snad až takovej vliv nemá.

Jinak sorry, že opět neodpovídám na tvůj dotaz samotné funkčnosti toho regecu.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #13 od Dan
Já mám ten samý problém. Zátěžák funguje tak jak bylo napsáno ale ta tycka musí být vysunutá protože na pístek u vnitř regul. působí vratná pružina a pružina která spojuje páku se stabilizátorem nesmí být volná pokud auto stojí na kolech. Rozebrat nejspíš nepůjde a nový stojí dost.
Jo a kdyby se u někoho našel jeden zbytečný a bude za rozumnou cenu tak ho beru 8) .

FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #14 od skypan

A co v zimě-nepředbíhá tě zadek auta??

co to je za nesmysl 8O
za prvé kotouče mají vždy větší ůčinnost jak bubny(proto jsou mont. ve předu)!
za druhé zadek je lechčí jak předek(to auto je takzvaně nedotáčivé),
není to jako š120(měla to obráceně)páč měla těžší zadek.
nestraš nás :lol: :lol:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #15 od michal_tipar
Když nemáš zátěžák a máš lehkou prdel, která je "přebržděná" tak tě právě snadno předběhne, protože jde snadno do smyku, nesouvisí to to se zátěží ale se zablokovanými koly vzadu. Pokud je zadek zatížený, tak se kola nezablokují.
Je to stejný jako bys projížděl zatáčku se zataženou ručkou, to tě zadek předběhne dřív než si to uvědomíš...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.491 sekund
Powered by Kunena fórum