Jaké tlumiče??
Prosím napište mi jaké sou rozdíly tvrdosti děkuji
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, 42kW/57k, r.v.1991 - už dúfam odpočíva v pokoji
Fiat Grande Punto Racing 1.2i, 48kW/65k, r.v.2009 - môj nový miláčik
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já jsem měl na Unu plynokapalinové Monroe Senzatrac a pérování bylo znatelně měkčí než s olejovými. Pak jsem ale kupoval dál olejové (Sachs), protože jsem v značku Monroe ztratil důvěru a plynokapalinové Sachs mi přišly drahé...
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Příště bych šel do Kajaby, Sachs, nebo Al-Ka. Každopádně plyn s kapalinou reagují o dost rychleji. Než zabere kapalina má nějakou prodlevu, kdež to plynokapalinovýreaguje okamžitě obzvláště v zymním období. Plynové nevím, nikdy jsem je neměl. S Monroe Reflexy je podvozek opoznání tvrdší, ale zase víc vybruje. Cítím to hlavně na nerovné cestě kde je hodně malých nerovností za sebou. No přecejen Monroe jsou američeni a taky ty vlastnosti tlumičů podle toho vypadají (rovná cesta v Americe a v Německu kde se převážně dodávají). Tak to je moje pzorování na tlumičích
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...ešte jedna otazka ako zistím či mam kvapalinové alebo plynokvapalinové tlmiče,niekto mi hovoril že plynokvapalina vytlača hriadel na vrch,kdežto kvapalina len tlmí :
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...ešte jedna otazka ako zistím či mam kvapalinové alebo plynokvapalinové tlmiče,niekto mi hovoril že plynokvapalina vytlača hriadel na vrch,kdežto kvapalina len tlmí :
Oba typy pracují na principu přetlačování kapaliny (tlumičového oleje) malou kalibrovanou dírkou z prostoru pod pístem nad píst a zase zpátky. Jediný rozdíl plynokapalinového je v tom, že při jízdě po menších nerovnostech dojde nejprve k rychlému stlačení plynu co je úplně dole v oddělené komoře (pod dělícím pístem) a až potom se tlačí kapalina... jízda je potom pohodlnější, protože se přenáší méně rázů na karoserii. Kapalina umí tlumit jen větší nerovnosti, kdy dojde k dostatečnému stlačení a překonání protitlaku v prostoru nad (pod) pístem. Výhoda kapaliny je v tom, že pokud dojde ke stlačení kapalinového tlumiče, tak je tam větší doba, než se pomocí pružiny vrátí do původní polohy. To je dobré při vyšších rychlostech, kdy kolo nespadne úplně do jámy, ale jakoby jí přeletí (neberte to doslova).
Jinak kapalinové a plynokapalinové se dají rozeznat na první pohled. Kapalinové jsou zpravidla dvouplášťové, kdežto u plynokapaliny je vidět přímo pístnice co vychází z tlumiče
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tohle jsem montoval na Tempru já
a jak vidíte, jsou to kapaliňáky, pod těma prachovkama ční pístnice.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...nejako vás teraz nechápem z tým vydením piestnice...ja čo som kupil predné tlmiče tak ked som dal dole istiaci drot tak piest vytlačilo na vrch
No pokud se podíváš na obrázek od předsedy, vidíš tam nějakou pístnici? Nevidíš a to znamená, že to je dvouplášťovej. Kdyby tam nebyla ta gumová prachovka a viděl jsi hnedka stříbrnou pístnici, tak je to plynokapalina. Samozřejmě pokud není tlumič zatížen, tak vyjede a je jí taky kousek vidět, ale když stojí auto na kolech, tak u kapaliny pístnici nevidíš
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...no a čo z toho všetkeho vyplíva??
...na bežné jazdenie po meste bude asi lepšia plynokvapalina!? či nie?
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Rozdíl je uvnitř. To co je nahoře jako krytí je jen prachovka.
Taky je rozdíl v tom, že plynokapalinové mají navíc výtlačnou pružinu uvnitř tlumiče a ta tlačí pístnici nahoru. A to ještě zavisí na nápravě. Třeba od Monroe mám plynokapalinové. Přední tlačí pístnici silně ven a zadní nikoliv. Tlumiče se od sebe poznají různě. Jak bohužel nejsem schopen odpovědět. Každopádně když je v autě kapalina, spadne auto do díry jako každé jiné auto. Kapalinový tlumič jde pouze pomalu stlači a vatáhnout o poznáni rychleji. Uvnitř jsou totiž ventily které propouští buď v jednom nebo ve druhém směru a tím se reguluje tlumení.
Ve favoritu mám lynokapaliny ALKO a je to jako žebřiňák. Na dalnici to klepe s celým autem nahoru a dolů. Prostě je těžko radit jaké tlumiče na auto sednou.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ja mam na aute kvapalinove tlmice a mam nizkoprofilove 15" gumy a je to ako rebrinak. citim kazdu jamu co prejdem. ja osobne by som tam take gumy nedal ale ked uz som kupil auto aj 15 elektronmi tak som si na ne kupil aj gumy. ale rozmyslam ze si kupim 14 lebo tie 15 sa mi zdaju na 1,4 moc. ale na druhej strane s tymi 15 to dobre vyzera
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.