bouchání podvozku
Je to směs zvuků mezi vrzáním, bouchnutím, někdy i dutá rána, někdy to zní jako kdybych vezla PET láhve v zatavených foliích a oni o sebe vrzaly. Dříve se to ozývalo jen při přejezdu přes díru nebo horší povrch a teď i běžně při přeřazování, prudším sešlápnutí plynu, jakýkoliv pohup je znát, a vždycky při zatáčení doleva, vpravo vůbec ne nebo minimálně. Výfuk drží pevně.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
A co s tím kluci? Přiznávám že nevím co platem myslíte.
Plato je ta vodorovná plocha mezi zadními opěradly a zadním oknem. Kamarád to po stranách utěsnil nalepením molitanu.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nicméně když už to není výfuk, tak bych kouknul na tlumiče jako takové, jestli jsou v pořádku misky - vrchní část, kde je tlumič osazen jestli miska není prorezlá, a pak uložení tlumičů to je právě jakoby pod miskama nad tlumičem, nicméně okem to vidět není a blbě se to kontroluje. Pak projít přední i zadní nápravnici a uložení motoru. U nápravnic hlavně čepy a ramena, u motoru jsou prakticky 3 držáky dva jsou na bocích a jeden jde na převodovce, můžou tam být už špatné silenty - gumy.
Abych to zhrnul a nepůsobilo to chaoticky :
1) kontrola tlumičů - opticky jak jsou na tom misky, rozhoupat auto i při vytočeném volantu. Uložení předku se dá hodně orientačně zjisit, když se zvedne předek auta a kroutíš volantem ze strany na stranu, jestli v tom nekřupe, nelupe atd.
2)Kontrola nápravnic, držáků motoru a čepů - nejlépe vzít nějakou pevnou tyč a zkusit to zapáčit a trošku to rozpohybovat, jestli se něco ozve a je viditelná vůle, samože s citem, ale ono to něco vydrží
3) na to jsem ani já nepřišel, ale nakonec to bylo ono - a zase ten výfuk Předpokládám podle vlákna na motorech, že máš stříkačku a tím pádem máš katalyzátor, je tam na tom kryt, zkus kouknout, jestli není povolenej - on je tam jen nabodovanej a rád se ukelepe a taky před katem je taková pružinka, u mě byla prasklá na obou stranách a jeden by nevěřil co to způsobovalo za randál šílenej. Zkus kouknout na tu pružinku a uvidíš.
Tím zkus kouknout myslím nějakého známého, co ti proměřoval ta čidla, jak si psala v jiném vlákně
Tak držím palce..
OT nevěš hlavu, já co mám Tipo 2. rok, tak jsem skoro vše vyměnil a to jsem o autech nevěděl nic, ale tady se člověk docela dost naučí
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V pátek odpoledne jsem dojela k tomu kamarádovi, co mě (už nerad ) pracuje na Tipu. Vjeli jsme na díru, otevřeli kufr, my holky na něj sedly a úkol byl auto co nejvíc rozhoupat. To se povedlo a výsledný zvuk byl ostré kovové lupání-praskání, bez vrzání. Ozývá se na levé zadní nápravě. Promiňte můj neinteligentní popis - v místě kde je na tyči šroub...není někde fotka podvozku zde v galerii prosím, abych sama věděla o co jde? Ten šroub byl zatuhlý a nešel povolit.
Když jsem chtěla vyjet z garáže, tak Tipko nenastartovalo, točí a nedá jiskru a považte, doteď nechytlo a stojí tam. Jestli cívka nebo co už nevím. Cítím vztek a lítost. Ani týden to auto nejelo bez problémů, ať se startem, zdecháním nebo jak teď, že už ani nestartuje. Za dva měsíce jsem servisům a kamarádům dala celkem 7800 Kč a výsledek znáte, píšu sem každý týden. V tuhle chvíli nevím co dál, jestli si vzít od kamarádky Škodu 120, ať mám něco do práce na pojezd, nebo dál vyspravovat Tipko. Mám toho " plný brejle ".
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pokud ano tak at zmeri jestli je po otoceni klicem do zakladni polohy na indukcce 12V.Tak chybi napajeni ze spinacky.Treba najiti proc.Pokud tam je 12V tak ti z velkou provdepodobnosti doslouzil snimac otacek na klice.To ti tady jiste nekdo pujci na vyzkouseni ze Vali.Ze by byl vadny digiplex nepredpokladam.Jeste je samozjejme dobre promerit kabel mezi snimacem a digiplexem(svorky 7 a 8 )
Pokud bys hledala snimac otacek (nebo taky HU podle toho jak kdo nazve) je umisten na rozdelu mezi prevodovkou a motorem(na setrvaku) otocen smerem k ridici(konektor ma 2 piny).Digiplex je takova zebrovana krabicka pod oknem.
Promin ze to pisi timto zpusobem ale nevim jak znas sve auto tak radsi tak(nedelam si z tebe srandu a ani te nechci urazit,jistota je jistota)
Pokud bude kolega merit to cidlo tak by melo mit pri odpojenem konektoru odpor 650-900 ohm.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
drto: na cívku určitě mrkneme. Ráda bych věřila, že Tipko už bude spolehlivé,ale zatím mě hází klacky pod nohy a já už celá vzteklá
Pořád mu dávám šance a ono mě ne!
Radku: ten kámoš není moc elektrikář, ale dám mu to přečíst. Jinak se neomlouvej, jsem vděčná za detailní popis - kde co, jakou to má barvu, jak to vypadá....
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No nicméně k věci:
Jak psal Radek, snímač otáček, na něj bych asi pojal největší podezření, sám se však přesvěčil, že ikdyž ukazuje správný odpor, tak nemusí být Ok, je lepší ho zkusit přehodit, lépe půjčit. Já mám doma 2 navíc, nicméně jedno nefunkční a druhé asi způsobující špatné teplé starty, to zjistím ještě časem, sand tro bude tím. Ale u tebe bych na snímač také také sázel, pokud zkontroluješ ostatní věci, viz. níže, tak to asi bude tím
Pokud je změřené čidlo vody, což jsi psala, pak změřit cívku jak psal Radek. Zkontrolovat kabely ke svíčkám, i svíčky - ať se předejde přehlídnutí lehce zjistitelných věcí.
Digiplex je vidět na obrázku tady:
Málo se ale kazí, kontrola je ale těžká, jen zkusit půjčit. Ale jak mě přesvěčil i Radek, většinou vadné nebývá.
Foto zde: je to to žebrované hliníkové obdélnikové těleso
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=1645
Škoda, že nebydlíš poblíž někoho z klubu
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.