Funkčnost brzd
16 roků 3 měsíců zpět #16
od oBzB
Já vycházím z toho, že ram512 má tipo 1.4 ročník 89, a na ten se stejně jako na 1.6 OHC a tempru 1.4 a 1.6 dávali do 93ho právě ty brzdy co jsem psal. Od 93ho se už dávali 257 kotouče vpředu, vzadu aspoň podle autokelly 230mm bubny, u ABS byla kombinace 257 vpředu+240 kotouče vzadu asi vždy. Že zadek má na brždění min. vliv nepopírám, udává se kolem 80% brždění na předek, navíc při silným brždění se má min. tempra tendenci převažovat na předek a zadek tím je v podstatě nadlehčenej tak, že i kdyby brzdil extrémně,tak s tím moc nehne
dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998
Odpověděl oBzB pro téma Re: Funkčnost brzd
záleží o jakých kotoučích se bavíme, já mám na 1,4ce vpředu 257mm a vzadu 240mm ALE SEM PŘESVĚDČEN O TOM, ŽE ZADEK DO TOHO MOC NEZASÁHNE, PROTOŽE KDYŽ MI NEBRZDILO JEDNO ZADNÍ KOLO TAK SEM O TOM VŮBEC NEVĚDĚL AŽ NA VÁLCÍCH NA TO přišel technik STK... Auto brzdilo subjektivně pořád stejně.
Pokud jsou vpředu 240ky ty mají i menší desky tak se činná plocha pro brždění značně zmenšuje.
Já vycházím z toho, že ram512 má tipo 1.4 ročník 89, a na ten se stejně jako na 1.6 OHC a tempru 1.4 a 1.6 dávali do 93ho právě ty brzdy co jsem psal. Od 93ho se už dávali 257 kotouče vpředu, vzadu aspoň podle autokelly 230mm bubny, u ABS byla kombinace 257 vpředu+240 kotouče vzadu asi vždy. Že zadek má na brždění min. vliv nepopírám, udává se kolem 80% brždění na předek, navíc při silným brždění se má min. tempra tendenci převažovat na předek a zadek tím je v podstatě nadlehčenej tak, že i kdyby brzdil extrémně,tak s tím moc nehne
dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 3 měsíců zpět #17
od Předseda
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Odpověděl Předseda pro téma Re: Funkčnost brzd
Tipo / Tempra maj poddimenzovaný brzdy, to je všeobecně známý.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 3 měsíců zpět #18
od Ram512
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
[/URL
Odpověděl Ram512 pro téma Re: Funkčnost brzd
Takže kotouče mám vysostružené na tlouštku 9,8mm a destičky značky FEBI .
A už sem najezdil od výměny cca 1500km (dovolená)
A už sem najezdil od výměny cca 1500km (dovolená)
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 3 měsíců zpět #19
od Dresik
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Odpověděl Dresik pro téma Re: Funkčnost brzd
no minimum je 9,2.. to máš jen tak tak
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 1349
16 roků 3 měsíců zpět #20
od michal_tipar
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Funkčnost brzd
ten problém totiž vysoce pravděpodobně nebude v kotoučích ale v deskách!!! Příliš tvrdý desky a houby to brzdí... po asi miliontý uvedu svoji zkušenost s deskami "no name - ICER". Dal sem je ihned po koupení na auto (když sem koupil auto tak byly ty původní sjetý na plech) a výsledek byl přímo katastrofální, auto prakticky nebrzdilo, pořád sem čistil kotouče (orezlé kolem střední brzdící plochy - šak to znáte... ale vysledek byl stále katastrofální, nakonec jsem našel nádherný kotouče ATE Powerdisc frézovaný a na ně sem posadil desky Lucas-TRW a od té doby vím co znamená když auto bzdí a nemyslím si, že je to vysloveně těma frézovanýma kotoučema, protože to by musely desky přímo hořet ale oni vůbec neubývají, i když se říká, že na frézovaných kotoučích destičky nevydrží dlouho... Dnes bych jiný desky jak Lucasy nedal, dal sem je časem i dozadu. Ještě mi doporučovali na ty Ate kotouče Ate desky ale ty byly víc jak dvakrát dražší...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 1349
16 roků 3 měsíců zpět #21
od michal_tipar
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Funkčnost brzd
2 oBzB ABSko na Tipu nebylo vždy v téhle kombinaci, Fiat dělal ABS i s bubny v zadu - ABS jen v předu zadek je natvrdo. Je to zajímavá anomálie...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.370 sekund