Vacsie brzdy na Tipo 1,9 TDS
To je pravda. Dá se zlepšit brzdný účinek použitím drážkovaných kotoučů? Někde jsem je viděl. Možná by nevadly, ale jak říkám, základ je mít všechno v pořádku.Tak:) Trochu sis odpověděl sám..Zkus vyměnit i posilovač. Ale ruku na srdce- kdo z těch, co si stěžuje na malý účinek brzd má všechno komplet v pořádku. Dobrá brzdovka, nezarostlé trubky, v pořádku omezovač na zadku, atd...
Nicméně souhlasím, že už v základu je to horší s tím účinkem..ale na druhou stranu, pokud člověk nejezdí jako ďas a nemá výkonný motor, což myslím, že většina Tip nemá, když nejrozšířenější jsou 1.4,1.6 a td.. Tady máme max výkon 90 koní v základu.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Brzdí to sqěle, ale o brzdy se musíte starat, občas vyčistit pístky, nenechat oreznout, daleko víc na zadním kotouči, pak se to vrátí kvalitním brzdným účinkem. Neměl sem možnost zkusit jak Tipo brzdilo nové ale po kvalitní repasi brzdného systému vepředu i vzadu sem maximálně spokojen...
Vzadu mám obyč Brembo a desky Lucas TRW, jediné co bych možná vylepšil tak ventilované kotouče v předu protože mám "obyč" slabé ale zatím sem z vadnutím problém neměl ani při sjíždění po alpských dálnicích a šílených horských silnic kolem Lago di Garda, možná je to tím, že "umím brzdit"

Michal Tipař [img:35fd246b7a]www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jediný auto kde jsem měl problémy s vadnoucíma brzdama je coupe,kdepředchozí majitel štřil na materiálu-jelikož coupe byl služebák (ale ruku na srdce jak často brzdíte z rychlostí 180-200km/h skoro na 0 v krátkých časových intervalech,aby jste opravdu usmažily brzdy?)...opravdu to je o použitejch amteriálech
takže nešetřit na brzdovým obložení, vyměnit hadičky,rozhejbat třmeny,dát novou brzdovku (stoletá taky má svůj podíl na tom, že sjedeš kopec s vykulenejma očima že to nebrzdí)...
ad. drážkovaný a vrtaný -krom toho ,že to akorát líp vypadá jsem při laborování s materiály nepoznal rozdíl,vrtaný mi popraskaly, drážkovaný ne,jen pěkně mizely destičky...
jako nejlepší kombinace se mi jeví desky Pagid+haldký kotouče AP,nebo brembo... tuto kombinaci neuštveš (desky Pagid snesou krátkodobě 550°,ty závodní co mam na coupe 700, ale to už kotouč není modrej,ale červenej

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Na 2.0 mám vrtané a brzdí to jako šlak, ale že by to bylo vyloženě o dost lepší něž na mé 1.6...Je pravda, že záleží na tom použitém materiálu. Na těch vrtaných mám poměrně tvrdé desky..
A jak se řekl Honza, kolikrát člověk brzdí s vykulenýma očima z dvoustovky:) Takže přes zimu udělat GO brzd a je to.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.


Fiat TIPO 1,9 TDS
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no...a vie teda niekto ci je mozne tam nahodit 284 mm brzdy? myslim prakticku skusenost, alebo ci uz tie brzdy aspon niekto mal v ruke
284 tam dáš..ale pozor jsou 2 typy...bravo/marea HGT a coupe 16VT maj jinačí kotouče, těhlice a náboj než tipo 16vNA/coupe 16V NA (sice průměry seděj, jiná je ale výška kotouče,kvůli který budeš muset rozbrušovat třmen, či ho vypodkládat...je tam jiná výška kotoučů a to by mohlo dělat problém,navíc na těhlici z coupe 16VT/brava HGT nepasuje tipo tlumič...
osobně nevidím mezi 284mm a 256mm kotouči rozdíl...teď už nevadnou ani na jednom z mých aut po opakovaným brždění z vysokých rychlostí na 0....pouze kvalitní obložení a kotouče..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Fiat TIPO 1,9 TDS
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
davat tam znova brzdy z tipa nechcem, takze asi 257 mm vetrane z brava komplet, ten 284 mm kotuc je fakt o 3,6 mm vyssi a to uz by asi drelo
bravo/tipo všehcno to je úplně stejný...i bravo mělo větraný 256, a i nevětraný...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
davat tam znova brzdy z tipa nechcem, takze asi 257 mm vetrane z brava komplet, ten 284 mm kotuc je fakt o 3,6 mm vyssi a to uz by asi drelo
bravo/tipo všehcno to je úplně stejný...i bravo mělo větraný 256, a i nevětraný...
posilovac ma bravo kazdopadne lepsi, kotuce pojdu jednoznacne vetrane, strmene su v predu tiez ine a bravo td brzdi o dost lepsie ako tipo td...a brzdy mam v dobrom stave, nemaju viac ako rok od GO.
Fiat TIPO 1,9 TDS
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
náš na mysli že si ostranil ten regulátor co je na zadní nápravě u tipa
a dal si regulátor na brzdovej válec z feldy????

a ještě mám jeden dotaz už někdo zkoušel laborovat s posilovačem brzd???
tady na foru sem se dočet že pasuje taky z feldy už s tím někdo jezdí ??
na jaře budu dělat brzdy tak že bych je sfouknul komplet
sem trožku rozmlsanej páč sem měl před tím PRIMERU P10 GT
a ta se zastavila "na fleku" z 220 a za delší už sem s tipem nedobrzdil

/edit moderator....sa naucim vyjadrovat slusnejsie..

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.