Posílení brzd...
Mám teď 1.4 a nabořenýho 2.0 ie a chtěl bych nějak překopat ty brzdy z toho 2.0 na tu 1.4... Ale...
Půjde to vůbec?? Nebo aby to šlo, co všechno vyměnit...
Díky za názory...
Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zdravim... Jen tak doma přemejšlim, ale než se do toho pustim, zajímalo by mě jestli to vůbec jde..
Mám teď 1.4 a nabořenýho 2.0 ie a chtěl bych nějak překopat ty brzdy z toho 2.0 na tu 1.4... Ale...
Půjde to vůbec?? Nebo aby to šlo, co všechno vyměnit...
Díky za názory...
brzdy z 2 lna 1. jsou..jen vyměň přední ramena,těhlice,možná i tlumiče...jakto budeš mít pak s poloosama nevíím..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale nevim... Nevim, jak je to rozměrově s nábojema... Aby šel brzdič přichytit...
Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
asi milionkrát se tu řešilo, že dvoulitr má deleko težší motor, musí mít silnější pružiny, tlumiče, ložiska, ramena. Ale klidně to předělej jen brzdiče a kotouče, budeš to mít pěkně "racingově" snížený, jen serveš vanu při každé nerovnosti...
Ale já chci jen přehodit brzdy z 2.0 na 1.4... Je mi jasný, že je dvoulitr mnohem těžší... Mě jde jen o to, jestli půjdou přehodit kotouče a brzdiče.. Nevim, jak je to rozměrově, aby to pasovalo na náboj..
Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No už to zní líp... 13ky nepoužívám, tak mi to nevadí...Měly by ti stačit držáky třmenů,brzdové třmeny a kotouče.Jen dodám,že tam pak nedáš 13-ky kola.
A co ten zadek?? Sundat bubnovku a nasadit tam kotoučovku...
Neví někdo jak???
Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
mám pocit že tam bude možná větší těhlice
já bych to zkusil přehodit, uvidíš jestli tam sedne držák třmenu, zbytek by už měl jít vpoho.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jak tam napasovat kotouč??
Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
každopádně bych ti doporučil nech tam buben ten je totiž bezúdržbový o kotoučovky se musíš starat aby brzdily. Rozdělávat, čistit, mechanizmus ručka je většinou po takové době v háji, takže repasovat. Buben je nezničitelný a brzdný účinek od zadku stejně nepoznáš. Vyměň předek a zadek nech jak je.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
O.K... Dám na radu...tam bych to viděl spíš na celou nápravu
každopádně bych ti doporučil nech tam buben ten je totiž bezúdržbový o kotoučovky se musíš starat aby brzdily. Rozdělávat, čistit, mechanizmus ručka je většinou po takové době v háji, takže repasovat. Buben je nezničitelný a brzdný účinek od zadku stejně nepoznáš. Vyměň předek a zadek nech jak je.
Už takby to mělo brzdit lépe... kotouče jsou větší a vzduchem chlazené...
Takhle to nebrzdí nic moc...
Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Aha tak to sorry špatně sem to pochopil...
mám pocit že tam bude možná větší těhlice
já bych to zkusil přehodit, uvidíš jestli tam sedne držák třmenu, zbytek by už měl jít vpoho.
Pokud se bavíme o brzdách 257mm,tak na 100% je těhlice stejná i rozteče upevňovacích otvorů držáku.U brzd 284mm nevím,jak to je.
K těm zadním brzdám: nevím jestli se musí měnit celá náprava (pokud ano, tak se konstruktéři ve Fiatu řídili heslem "proč to dělat jednoduše,když to jde složitě" ), ale věřím, že by šli dozadu použít SPOLEHLIVÉ hliníkové brzdové třmeny z Golfa IV bez úprav.Dají se koupit oba okolo 1500Kč.
Obě auta mají zadní kotouče zhruba stejného průměru (cca 240mm).Jde jen o to,aby mi nějaká dobrá duše změřila rozteč upevňovacích otvorů na třmenu Fiat a případně rozměr origo desek abych to mohl porovnat s brzadmi G4.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Kotouče jsou stejné, pokud ten dvoulitr není sedici (16V) ty meli větší kotouče. Ventilované kotouče se jen líp chladí, ale brzdný účinek bych neočekával nijak dramaticky lepší. Ventilované kotouče oceníš při prudkém brždění, nevadnou tak rychle...kotouče jsou větší a vzduchem chlazené...
Takhle to nebrzdí nic moc...
Z vlastní zkušenosti ti řeknu, že bzdný účinek záleží hlavně na kvalitě destiček a kotoučů. Pokud brzdí desky o celou plochu kotouče ne jen o úzký pruh někde uprostřed tak si nepomůžeš výměnou kotoučů, jinak ano. Laciné neznačkové desky brzdí občas dost na houbelec (napadlo mě první jiné slovo, ale tohle je aspoň slušné). Já sem měnil desky i kotouče (právě proto, že brzdily už tak na polovině plochy určené pro brždění a po krajích už byly orezlé). Desky kup kvalitní, dobrou zkušenost mám s TRW/Lucas, chválí tu i FERODO, pokud chceš utrácet tak ATE to je špička... Lucasy je za přiměřeně peněz hooodně muziky. A změna brzdného účinku je naprosto radikální.
Z brzdama na svém autě mám spoustu zkušeností ale můžu říct, že teď už brzdí podle mých představ...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Kotouče jsou stejné, pokud ten dvoulitr není sedici (16V) ty meli větší kotouče...kotouče jsou větší a vzduchem chlazené...
Takhle to nebrzdí nic moc...
Kotouče 1,4L a 2L 8V určitě stejné nebudou.Dělaly se tři různé průměry: 240, 257 a 284mm. Ty největší se dávaly tuším jen na 2L 16V a 1,4 určitě nebude mít 257mm a 2L 8V určitě nebude mít 240mm .
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.