tupá rána při zatáčení

Více
15 roků 9 měsíců zpět #1 od Charles
Chlapi zpozoroval jsem na svém tipku jeden problémek, při poslední jízdě s ním (cca 14dní zpět) už dost znatelné. Pokud jedu pomaleji a odbočuji doprava, tak při určitém překročení úhlu natočení kol a následném navracení do přímého směru se ozve tupá rána, která je cítít i ve volantu :? Je to zvuk jak když by se tam napnula pružina a pak vystřelila, snad víte jaký zvuk myslím. ale dělá to pouze za jízdy, pokud stojím nic nepozoruji, takže ani nemůžu odhalit co to je :( vůle v řízení nijak extra velká není, čepy řízení jsem kontroloval klepal na ně a hrkal, ale ty se nehnou. Takže mě nějak nenapadá co by to mohlo být. Je možné, že by to dělal čep v rameni? Ramena se chystám cca do měsíce měnit, s nimi samozřejmě udělám i čepy řízení a tyčky stabilizátoru (spíš pro jistotu).
Není možné, že by to dělalo jedno z axiálních táhel řízení? Jak to případně zkontrolovat? Nemá někdo podobné zkušenosti a řešení?
Samozřejmě přední náprava komplet bude na pořadu (kotouče, desky, pružiny), dám nový ramena (ty to potřebujou), potom dám rovnou i tyčky stabilizátoru i když jsou asi rok a půl starý, ale není to taková velká položka, co bych neobětoval a pro jistotu tam hodim i čepy řízení, ale pokud by to nepřestalo, tak by mě to teda ukrutně dopálilo. Ještě jsem měl upřesnit, že to dělá nepravidělně a při různých rychlostech, jednou to udělá když jedu na volnoběh a jindy zase když jedu třeba 40 a víc zatočim.
díky moc za pomoc ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #2 od michal_tipar
Axiální táhlo tohle může dělat, ale cítil bys to daleko víc při točení na místě než za jízdy. Zkus točit na místě, pokud máš posilovač

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #3 od Charles
Jak jsem psal, když stojim, všechno je v pohodě, nikde nic nekřupe a volant jde normálně, kola se otáčej rovnoměrně a necukaj. ale když jedu tak to někdy bouchne, ale většinou když jedu do 90° zatáčky

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #4 od Funman
Zdar chlape,
mě to tehdy dělalo úplně to samé a byl to vymlácený čep v rameni. Ramena mám už oba vyměněné a rány přestaly. Takže myslím, že to bude i Tvůj případ...

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #5 od BlackJack
Napadá mě nějaký čep. Je nejspíš přidřený a opotřebený. Při točení kol na místě na něj nepůsobí velká síla, která by s ním nějak více pracovala, ale za jízdy když vytočíš kola, tak bouchne do prosilu, který se za tu dobu opotřebením udělal. Mluvím teda spíš o svislém čepu. Jinak další na řadě můžou být silentbloky ramene, které jsou vyčvachtané, jejich vůle způsobuje házení. Spíš by se ale chovaly vláčně, jsou přece jen uloženy v gumě. Takže bych to viděl v nějakém uložení kov-kov (čepy)

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #6 od Charles
já mám podezření na ty axiální táhla...ale možná že to dělá čep v jednom z ramen.

To BlackJack: kolik tě stála ta geometrie, koukal jsem, že máš v galerce i výpis ;) Taky to budu muset udělat po výměně, a typuju to tak na 1000Kč. Ale zajímalo by mě, jak tam máš zadní nápravu, jak ji štelovaly, když u tipa to nejde :roll:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #7 od BlackJack
Geometrie vyšla na 690Kč. A co se týče geometrie zadní nápravy, tak je prý zavislá na geometrii té přední - hodnoty předku upravují geometrii zadku. Když jsem byl na reklamaci s geometrií (vzali ji v pohodě, ale sjíždění gum byl problém tlaku pneumatik), tak mně tam vedoucí poskytnul celkem solidní výklad o geometrii.
Jinak když sem vyměnil ramena, čepy řízení a stabilizátory, tak auto mělo parádní přesné řízení, neplavalo to, drželo výborně na silnici, reagovalo přesně na prudké zatočení. Prostě lahoda :wink: Ale pak jsem si o hrb na silnici (zvrásněná silnice) zase něco podělal :cry:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #8 od Charles
jo to sis asi zase rozhodil geometrii tou dírou :? jinak na průjezd zatáčky má hlavně vliv nahuštění pneu, stačí jedna guma měkká a už to je poznat, ale pokud je v háji něco na nápravě, tak to taky hodně udělá. M2 se auto šíleně naklání, protože mám vytahaný pružiny :( tak koupim sporotvní, protože jsou levnější jak originál :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #9 od michal_tipar
s tou geometrií si mi připomněl kamarádův případ, měl totálně v háji geometrii na předku kola byla do V jak prase, když se jedno dalo rovně tak bylo na druhém poznat že jde ven... proč to povídám, taky se mu ozývali záhadné rány z podvozku a furt nemohl přijít na to co to je, až zjistil tu špatnou geometrii a přišel na to,když jel rovně tak se kola vcelku držely normálně, ale v zatáčce se natahovala pneumatika tak do té míry až poskočilo kolo a s takovým podivným bouchnutím se vrátila do původního stavu, těžko se to popisuje, je potřeba to vidět...
udělal gemču a vyhodil gumy (za 1000 km byly sjetý na kord) a od té doby to nedělalo :o

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #10 od BlackJack
Charles je rudo-stříbrný ďábel, sice taky dokáže sjet pneumatiky na kord, ale geometrii do V by určitě poznal :lol: Jinak kamoš teďka v zimě uklouznul s Escortem a pravým zadním kolem vzal obrubník, tak má teďka kolo zamáčklé uspodu dovnitř auta a pneumatika mu na jedné půlce mizí před očima. 8)
Jinak Charlesi, až budeš měnit ramena, čepy a stabilizátory, tak si raději sežeň někde místo se servisním zvedákem. Celá výměna netrvá dlouho, pokud dostaneš čepy z pouzder. Je dobré mít nůžkový stahovák na čepy řízení, si pamatuju, že se jednomu moc nechtělo ven. Pak si taky sežeň pár matiček se silonovým pouzdrem, pokud nechceš použít ty staré (celkem jich je tuším 8 - 4ks na stabilizátory, 2ks na čepy řízení, 2ks na čep nápravy / na čep ramene lze použít ty staré, nehrozí že by šroub vypadnul/), nezapomeň na odrezovač, abys prostříknul před demontáží čepy řízení + jiné matičky a ocelák, abys očistil závit táhla řízení před demontáží. A pravidlo kterým se řídím já je taky mít sebou kámoše, nejlépa mechanika se servisem :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #11 od Charles
no s tou geometrií bych to snad poznal. Gumy tam mám už od začítku, co jsou na disích a sjížděj se rovnoměrně. Když pustim volant, tak auto jede rovně (pokud není naklopená silníce) a když zabrzdim bez rukou na volant, jede to taky krásně rovně. Ale je fakt, že se budu muset podívat na pístek u pravého kola, zdá se mi, že vrací méně, ale kolo horký není.

Jinak s tím řízením to mám v plánu udělat následovně. Normálně vezmu druhou pístnici a tu očistim, dám nový táhla, čepy řízení a pak to prohodim, protože budu vyndávat i nápravnici ;) šrouby a matky dám nový

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #12 od BlackJack

Jinak s tím řízením to mám v plánu udělat následovně. Normálně vezmu druhou pístnici a tu očistim, dám nový táhla, čepy řízení a pak to prohodim, protože budu vyndávat i nápravnici ;) šrouby a matky dám nový

Budeš rozdělávat celej traktor kvůli jedné trubce? :lol: Prostě lego pro dospělé :wink: Good luck :beer:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #13 od Charles
no kvůli trubce to nebude, ale proč neshodit i nápravnici, když
1) potřebuje antikorozní ochranu
2) je na ní celý řízení
3) drží na ní ramena

Takže já jen vybouchám čepy řízení, čepy ramen a povolim nápravnici, pak půjde všechno dolů ;) pro mě to bude jednoduší si povolit a vyměnit ramena a čepy venku, než to složitě lámat pod autem ;) dílnu na to nemám, kanál taky ne a tak se mi tohle zdá snažší :arrow: ale třeba mě někdo vyvede z omylu :)
Další věc co se dělá velmi špatně když je nápravnice na autě je výměna těsnění pod vanou :idea: takže já jsem pro vyndání každopádně

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 7 měsíců zpět #14 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: tupá rána při zatáčení
Mně to dělá asi tak 14 dní a zjistil jsem, že mi chybí spodní guma na tyči stabilizátoru.

Ví někdo jestli jsou tyčky stabilizátoru na přední nápravu shodné pro všechny motorizace? Nebo je mezi nimi nějaký rozdíl?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 7 měsíců zpět #15 od jirkaR
a nechceš si zajed na stk a nechat si zkontrolovat přední nápravu, tuším za 80kč. přece jenom mají na to vybavení

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.599 sekund
Powered by Kunena fórum