Tipo sedicivalvole mě netopí

Více
14 roků 6 měsíců zpět #16 od jipaf

Mě to taky málokdy vyleze na těch 90...většinou se to pohybuje někde kolem těch 70 ...a to si myslím že mám termostat OK.... v jiných vláknech se to tu řešilo a dělá to více lidem i když dali nový termostat.


mi to třeba s novým - teda loni měněným termostatem - topí na 90°C, jenom v koloně to vyleze cca 95°-9x°C a pak sepne ventilátor..
tak že, vyměnit termostat, kapalinu, odvzdušnit.. a jezdit!!! :D
1ps: kapalinu raději méně značkovou a neředěnou,
2ps: tohle platí pro všechny,
3ps: v tomhle tom počasí startnu a vyrazím, klidnou jízdou mám 9o°C do ujetí 3 km

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #17 od Charles
Juro, Juro, Juro....opět k sobě stavíš dvě věci, které nelze srovnávat (tentokrát motory).
Nesrovnávej Diesel se svou sociální temprou benzín 1.6 ;) Jak známo, vždy to tak bylo, je a asi i bude... Termostaty u Dieselu otevírají o 5-7°C dříve, takže mě to vychází matematikou ze třetí třídy ZŠ na nějakých 78-81°C. Samozřejmě chladné počasí a zaplé topení nám ještě o nějaký ten stupeň teplotu motoru sníží. Takže budík nám neukáže kýžených 80, ale jen 75-70 :roll:
Co se týče tvého ohřátí po 3km, tomu věřím, ale u diesela ani náhodou, to bude tak 5-6km....ber v potaz mnohem více studené litiny, kerá nám tvoří tzv. blok motoru. Robustnější kontrukce = více materiálu, který pohltí teplo vytvořené motorem = delší ujetá vzdálenot do plného ohřátí. Ještě bych vzal v potaz malinký fakt, a to ten, že diesel má náplň chladící kapaliny v motoru bez mála 9 litrů, proti tvým mizerným 5,5l a opět tu je ten fakt, že máme zase více hmoty na ohřátí (čím to jen může být?).

Ještě bych si dovolil menší poznámečku k tomu, co tam dát jako chladící kapalinu....méně značkovou (asi myslíš kvalitní) a neředěnou....ideální směs v našich podmínkách je zhruba 0,9 ku 1,1 ve prospěch vody. Tento poměr by nám měl posunout hranici zmrznutí kapaliny (a následného zničení motoru) až k hranici -25°C. Ono je sice fajn, že na kanystru je napsáno, že bez naředění do -50°C, ale to je jaksi nesmysl, každý trochu normální mechanik řekne, že samotný fridex bez příměsi vody tuhne (rosolovatí) velmi brzy :twisted:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #18 od čenda
Termostat, jak už jsem tu myslím někde ventiloval, lze snadno otestovat i bez demontáže. Stačí nastartovat motor ze studena, sledovat teploměr a všimnout si, kdy se začně výrazně ohřívat horní hadice do chladiče. Pokud už kolem 70 - 75 °C, je termostat v háji.
Já jsem si dal i práci s tím, že jsem ho vyndal a vařil v hrnci s vodou a zavařovacím teploměrem. Začínal otevírat při asi 72 - 75 °C, což je zcela mimo - na 1,4 má otevírat až od asi 85 - 87 °C.
Jinak - nevím, jestli to je specifikum Tipa 1,4, ale v zavzdušněném topení mi to vždy poměrně nahlas bublá :wink:

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #19 od jipaf
Kájiku?
ty mě musíš milovat, ale já tebe taky :oops:
já jenom psal jak mi to topí a že my 1,6ie mono-vačky, prostě jezdíme, neopravujeme a jezdíme, lejeme benzín a jezdíme, a jezdíme..(to je nuda to ježdění :roll: )
a když musíme na něco sáhnout, tak to jsou jenom prkotiny, které nejsou pro provoz až tak zásadní a důležité..
ovšem nepočítám věci jako je občas vyměnit oil, zkouknout případně vyměnit sjeté - zbžděné desky,...což musí jak staré 1,6ie mono OHC tak i jiné mladší modernější auta :?
ps: aby jsi to zase pochopitelně nepochopil jinak, nechci povyšovat mono nad double ohc, i mě se občas posmolí auto

jinak i diesely dokážou dost dobře topit, až je tam někdy když venku mrzne pořádné horko, pokud ovšem majitel auta má tech stav topení tak jak má být OK

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #20 od Charles
Juro, já ti nějak nevim, ale jak to tak čtu, taky ty tvoje milované OHC jsou v sekci motory-benzíny nějak moc často probírané z důvodů poruch a to nejčastěji chcípání, nedržící volnoběh a špatné starty při určité teplotě.

Ale ten předchozí příspěvek byla reakce na to, že jsi odpovídal na Libora příspěvek, který píše o teplotě a ty na to, že vyměnit termostat, vodu atd. atd. bla bla bla bla bla....dál už to znáš :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #21 od michal_tipar
Při vyndávání radiátoru jsem obě hadice co nejrychleji po oddělání zašpuntoval, vyteklo snad jen půl litru, takže jsem jen dolil, kapalinu mám komplet po výměně nedávno, nechce se mi to dělat co rok...
najdi vhodné zátky a je vystaráno, ale vyndání toho radiátoru je pěkný mazec, jde to snad nejblběji co jsem kdy na autě rozdělával...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #22 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Nekúri
Ahoj,

ja som po lete zistil, ze Tipko mi vôbec nekúri. Po zohriatí motora a otvorení kúrenia stále fúka studený vzduch. Obe hadice do radiátora mám horúce a z kúrenia zima. Ešte na jar to kúrilo normálne a z ničoho nič po lete som zistil, že to nekúri.
V čom môže byť problém?

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #23 od jipaf
1- jde přepínat foukání vzduchu na sklo, středy a nebo nohy? ptám se proto, že ti to mohlo zůstat např viset s foukáním na nohy a ty to topení nevnímáš přes obuv..
2- mohla se třebas tzv zakousnout nebo spíše utrhnout ta táhla pod knyplem modrá červená, pak se ti to ulomilo a teď naprázdno protáčíš..

tím jsem chtěl říci, že tam jsou dvě klapy,
-pokud zůstane zavřená ta první, a přidáváš na intenzitě foukání, je tam malý rozdíl mezi minim a maxem..
-pak tam je druhá klapa, která to přepíná teplý-studený tj že zůstala spadnutá..
tak že asi rozkuchat.. :(

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #24 od skypan

1- jde přepínat foukání vzduchu na sklo, středy a nebo nohy? ptám se proto, že ti to mohlo zůstat např viset s foukáním na nohy a ty to topení nevnímáš přes obuv..
2- mohla se třebas tzv zakousnout nebo spíše utrhnout ta táhla pod knyplem modrá červená, pak se ti to ulomilo a teď naprázdno protáčíš..

tím jsem chtěl říci, že tam jsou dvě klapy,
-pokud zůstane zavřená ta první, a přidáváš na intenzitě foukání, je tam malý rozdíl mezi minim a maxem..
-pak tam je druhá klapa, která to přepíná teplý-studený tj že zůstala spadnutá..
tak že asi rozkuchat.. :(

jestli mohu něco dodat:jak to popisuje přísp.víše,odhaduji to jen na upadlé táhlo kohoutu ventilu otvírání teplé vody před radiátorem...
táhlo upadlo z dúvodu únavy materiálu či zhoršené funkčnosti samotného kohoutu,příp.jeho přidření. :wink:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #25 od stiglitz
Mimo mísu - termostat musím koupit v tom pouzdru, nebo stačí vložka, motor jde s bídou na sedmdesát... Nikdy jsem to nedělal, a tuhle zimu to asi bude tristní.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.422 sekund
Powered by Kunena fórum