autohávárie s tipem
vystřelil někomu airbag, zátáhl se pás, nebo pocítil na vlastní kůži jiné výhody tipa z rv93+ ?
viděl někdo crashtesty tipa?
díky za zkušenosti.
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no nevypada to moc ruzove
Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT, r.v. 1991, najeto přes 145 tis.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ale i tak to nevypadá moc vábně. ale rozhodně lepší než škodovky
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
menší tabulka:
www.crashtest.com/fiat/fiat.htm
trochu větší srovnávací test (německy):
www.dtc-ag.ch/typo3/fileadmin/download/publicat/alte_airbag.pdf
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
www.ilink.cz/(buffer)/Crashtest105_1.jpg
www.ilink.cz/(buffer)/Crashtest105_2.jpg
www.ilink.cz/(buffer)/Crashtest105_3.jpg
www.ilink.cz/(buffer)/Crashtest105_4.jpg
a to byl důvod proč sem přešel ze škodovky na tipo (93+)
kandidujem přece na západ, tak by i ceny našich životů měly být trochu vyšší. ve škodovkách sou smrťáčky, tady se dívám pro smrťák naštěstí ještě nikdo nehlasoval.
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Osobně bezpečnosti auta moc nevěřím, i v pětihvězdičkovém autě se můžete zabít i při relativně malé rychlosti, strašně záleží, jak případnou překážku trefíte. EuroNCAP je pěkná věc, musíte si ale uvědomit, že tamní simulované nehody jsou předdefinované a ve skutečném provozu ta nehoda může vypadat úplně jinak. Nejlepší je jezdit tak, abych nezadal příčinu k nehodě.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
aktivní - měl by každý předvídat a řídit tak, aby nehavaroval, nebo tak, jak je auto schopný reagovat
pasivní - je holt věc auta.
ale všimni si jak dřív v '90 letech byly havárky a smrťáky, kdy už byly výkonný autíčka, ale žádný airbagy a žádná bezpečnost. kolik lidí se zabilo v nějakých renaultech 19kách....
a dnes... znám už několik lidí, co jim airbag zachránil život
známej se s pasatem převrátil v rychlosti přes střechu, otřes mozku, všude plno krve, ale přežil. další se ožralej proboural v zatáčce k někomu do ložnice a zase mu airbag zachránil život. brácha jich zná ještě víc.
dnes v nových autech vidíš smrťáky snad jen když někdo zajede pod náklaďák.
ale stejně musí být perfektní a hned bych to chtěl... mít 5bodý pásy a klec.
kamoš se kutálel v autě když se svou 2litrovou lanciou nevybral zatáčku. z auta zbyla jen placka plechu. borec byl prakticky mrtvej a neměl skoro šanci na přežití. ale přiletěl vrtulník a po několika operacích (i mozku) nakonec žije. ale chová se úplně jinak, je agresivní a mlátí rodiče
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zehnal.wz.cz/text/galerie.html#cra
jo a mimochodem... po příchodu airbagu se několikanásobně snížila úmrtnost.
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Nedá se říct, že by v polovině 90. let nebyla žádná bezpečnost. I tehdy musela auta projít crashtestem, aby dostala homologaci. A kromě dnes již zastaralých předpisů oproti současným má vliv i stav vozu, 15-letý Tipo bude po bouračce vypadat jinak jak když bylo nový a koroze ještě nezačala pracovat. Airbagy určitě zachránily spoustu životů, to ale třeba bezpečnostní pásy taky. Osobně fobii ze svýho Tipa, co se týče bezpečnosti nemám, co se má stát, stane se... Radši se snažím co nejvíc využívat té aktivní bezpečnosti.
Ach jaj keby to mozem povedat o seba aj ja ale to je nejako odo mna vzdialene - aktivna bezpecnost
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Všetci, kto videl auto neveril, že tam niekto prežil. A ja vďaka Tipku som stále na zemi.
Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
díky za rozšíření
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.