Náhrada stávajících stěračů
- TripleX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
starý potvory pořád reznou, můžou být zkroucený a ta rez nevypadá dobře. zkoušel sem se jí zbavit, ale časem to počád vylízá. nový sou teď fajn.
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
starý klasický stěrače: ramínko 675kč + stěrač asi 100kč (dle kvality a rozměru)
takže na auto 2x675 + 2x100 = asi 1550kč
novější umělý tipácký sou sice celý v jednom nerozebíratelný, ale jeden vyjde asi na 1200kč. takže komplet asi 2500kč. a až odejdou, můžeš kupovat zase celý znovu
mně se osvědčily ty starší. je vidět že nový fiaty i jiný auta používají zase ty klasický rozebíratelný. byla to slepá cesta.
To je dost asi len z vrakoviska skuism pozriet nejake lepsie...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Já jsem koukal kde to nedolíhá na to sklo a pak jsem tedy vytáhnul ty planžety a snažil se sklo "dokopírovat", naohýbal jsem je víceméně podle toho, a na straně spolujezdce nebyl problém když pominu že při poloze dole úplně vpravo gumička nedoléhá. Není to úplně ideální ale dost se to zlepšilo. Nový stěrače za ty prachy bych tedy nekoupil.
Skusim to aj ja tak...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
andreapipo
Fiat TIPO 1.4 DGT cat. i.e., r. v. 1990, 185.000 km, 6,9
l/100 km.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ty tyčky chci měnit proto že na nový stěrače - tuším od roku 93 zkrátka žádný ramínka nasadit nejdou. Nechápu jak tak složitej mechanismus jako je u novýho modelu může tak na hov.. stírat. Ramínko nevyměníš, jenom samotnou gumičku - pokud ovšem mezi "univerzálními" seženeš nějakou která po větších či menších úpravách pasuje. Celý stěrače jsem si musel odnést do bytu a tady jsem se s těma podělanejma gumičkama sr.. asi hodinu. Promiňte mi mý výrazy ale málem jsem to tenkrát rozšlapal.Nedávno jsem je měnil. Originál ramínka na Tipo mají stejnou délku 48 mm a zadní ramínko 38 mm. Jdou koupit u každý pumpy. Proč ale chcete měnit i ty "tyčky" které jsou nasazeny na šroubech, to opravdu nevím. Pokud to není v tom šroubu vyžvejkaný, tak nevidím důvod to měnit. Samotná ramínka stojí pár korun, dal jsem necelý dvě stovky. Jdou koupit i samotné gumičky, ale jejich výměna je dost náročná, je to zkrátka pro hračičky, neměl jsem tu trpělivost a tak jsem koupil ramínka i s gumičkama. Měli i ta nová ramínka, ale odradila mě jejich cena.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
andreapipo
Fiat TIPO 1.4 DGT cat. i.e., r. v. 1990, 185.000 km, 6,9
l/100 km.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jasně, ale musím se dostat na vrakáč. Letos už mám gumičky vyměněný a tak to zkusím za rok. Dám tam z něčeho jinýho - jde jen o to aby sedly.
z něčeho jinýho - tchán to tak zkoušel řešit a místo toho, aby ty stěrače ve spodní úrovni byly pěkně dole kousek nad těsněním, tak to má strašně zkřiva - jeden konec je dole na gumě a druhý trčí do okna.
prostě ta "tyčka" musí být správně zakřivená. tak proč ne rovnou z tipa?
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pockej ja Te nechapu. Proc by jako nemeli jit nasadit na Tipacke ramena (rozumej to co je umistene na mechanicmu steracu) sterace, ktere koupis u kazde pumpy??? V tech steracich. delka 48cm, jsou dva druhy plastovych prychytek, pasuji tam pouze jedny, ktere jednouduse nasadis do toho "U" tvaru a zacvaknes to tam. Nemusis prece menit gumicky, prehodis cely sterac (gumicka+raminka).Ty tyčky chci měnit proto že na nový stěrače - tuším od roku 93 zkrátka žádný ramínka nasadit nejdou. Nechápu jak tak složitej mechanismus jako je u novýho modelu může tak na hov.. stírat. Ramínko nevyměníš, jenom samotnou gumičku - pokud ovšem mezi "univerzálními" seženeš nějakou která po větších či menších úpravách pasuje. Celý stěrače jsem si musel odnést do bytu a tady jsem se s těma podělanejma gumičkama sr.. asi hodinu. Promiňte mi mý výrazy ale málem jsem to tenkrát rozšlapal.Nedávno jsem je měnil. Originál ramínka na Tipo mají stejnou délku 48 mm a zadní ramínko 38 mm. Jdou koupit u každý pumpy. Proč ale chcete měnit i ty "tyčky" které jsou nasazeny na šroubech, to opravdu nevím. Pokud to není v tom šroubu vyžvejkaný, tak nevidím důvod to měnit. Samotná ramínka stojí pár korun, dal jsem necelý dvě stovky. Jdou koupit i samotné gumičky, ale jejich výměna je dost náročná, je to zkrátka pro hračičky, neměl jsem tu trpělivost a tak jsem koupil ramínka i s gumičkama. Měli i ta nová ramínka, ale odradila mě jejich cena.
2andreapipo: Menit ty cele ramena (tycky) je nutno treba napr. v mem pripade, kdy mam jiz v tech nytovanych spojich vuli a dochazi k tomu, ze mi ten sterac castecne vyhazuje mimo okno (vlivem vule to nelze dost dobre seridit na tom tisicihranu - jeho poloha). Mam uz nove z vraku, ktere jsou bez vule, jen to namontovat, pred nedavnem jsem to strikal, ale nejak mne to zatim netrapi...ale dostane se na to
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.