Topení k zadním sedačkám

Více
15 roků 10 měsíců zpět #1 od Předseda
Mám takový zvláštní problém. Auto mi topí dobře, horký vzduch jde jak palubky, tak na nohy nebo okna. Ale z tunelu dozadu k zadním sedačkám jde vzduch studený, maximálně vlažný. Fouká, ale netopí. Čím to může být?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #2 od bjukemen
...je to vlastne len taka rozdvojka z dola spod palubky jedine že by to potrubie bolo rozpojene...nikdy som to nemal rozobrate cele ale je to približne tak...len treba dole koberec a je z tým kopu roboty až je vobec chyba tam...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #3 od Předseda
Sakra... ale myslel jsem si něco takového. Někde by mohl být nějaký obrázek v řezu, ne? Dost mě to štve, vzadu vozím malé dítě.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #4 od skypan
přesně jak píše bjuk.ale jelikoš je to tažené po podlaze tak i u mě (to sem měl tempru 5let)seč to taky nikdy nějak zvláště neprohřálo a měl sem to potrubí v pořádku,páč sem měmil koberec,tak sem to při té příležitosti i prohlédl.nevím připadalo mě to jako nedořešená chiba v kostrukci vedení potrubí topení.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #5 od Předseda
Asi to tak bude, protože dneska z toho jakžtakž teplý vzduch šel. Rozpojené to nebude, ale asi nedořešené.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #6 od BlackJack
Ber v úvahu, že je to stále fyzika. Energie v podobě tepla odevzdaná do vzduchu je stále jen objem teplého vzduchu, který dělíš rozdělovačem na rúzná místa v autě. Logicky na tom nejvzdálenějším místě bude vzduch nejstudenější kvůli ztrátám po cestě. Tlak na tom nejvzdálenější místě bude taky menší než na výdechách v palubce. To samé jako v Tipu, když dáš foukat na sklo - z předních průduchů bude mírně foukat vzduch, který je však o poznání chladnější, než kdybys přepnul klapku foukání právě jen na tyhle průduchy z palubovky směrem na řidiče.

Prostě ztráty tepla na nejvzdálenější místo budou. Stlačený vzduch je teplý. nemluvím teď sice o tlaku, který vyvine např. píst v motoru. Ale pokud bys třeba snížil tlak teplého vzduchu, dojde k ochlazení. Na tomto principu třeba funguje i klimatizace. No a nakonec taky dochází k ochlazování vzduchu tunelem, jehož stěny fungují např. jako mezichladič stlačeného vzduchu.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #7 od Předseda
Ale jako jasně, ale když si přepnu foukání na nohy (čili nahoru to nejde), tak vepředu z toho jde vzduch o teplotě řekněme 25 stupňů a vzadu na tunelu nějakých 10. Na metrové délce tunelu se mi nezdá že by se to ochladilo o 15 stupňů. Ale možné to je.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #8 od BlackJack
Tak teď už to není o fyzice, ale o fyziologických vjemech lidského těla :lol:
Naše tělo je zajisté velmi propracovaný systém, který reaguje byť na malé změny s velkou odezvou typu auuu to pálí, brrm to je studené. Je-li venku třeba -5°, řekneš si, že je zima, ale je-li rovnou -10° řekneš, že je kosa jak prase. To samé v létě, ale s opačným slovníkem. Když máš horečku, přijdou ti okolní teploty oproti tvé dost rozdílné. Prostě malá změny teplot ti vesměs přijde jako velký rozdíl.
Tak sme udělali z mouchy velblouda :lol: Jinak aby se vzadu topilo fest, musel bys tam foukat víc vzduchu, ne jako teď, kdy vyletí teplý vzduch a rázem se schladí rozplynutím v okolí toho studeného. No a samozřejmě záleží taky na izolaci přívodu vzduchu.
Topení vzadu je asi méně promyšlené, co už se s tím dá dělat. Možná je tam jako že jen je a neplní svoji funkci účelně. Ale mohu tě aspoň žáhřát u srdce, že v Tipu žádné topení dozadu není. Proto taky sedím na místě řidiče :lol:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #9 od stiglitz
Dát tam bufika z Tatry, a bude z vás týct jak z děravý pračky. :twisted:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #10 od bjukemen
...no tak som to skušal dnes cestou z prace asi pred hodkou...motor už bol ako tak zohriaty dal som fukať len na nohy a vzadu to išlo o poznanie slabšie ako intenzita tak aj teplota...myslím že to bude tak ako tu už zaznelo chyba v konštrukcii ale aj tak lepšie ako nič lebo taku vymoženost nema ešte ani dnes kopa aut a stale lešie vlažny vzduch ako žiadny...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #11 od Předseda

...no tak som to skušal dnes cestou z prace asi pred hodkou...motor už bol ako tak zohriaty dal som fukať len na nohy a vzadu to išlo o poznanie slabšie ako intenzita tak aj teplota...myslím že to bude tak ako tu už zaznelo chyba v konštrukcii ale aj tak lepšie ako nič lebo taku vymoženost nema ešte ani dnes kopa aut a stale lešie vlažny vzduch ako žiadny...


No to zase ne, ten vlažný vzduch tam dělá průvan. Problém je, že mi ten výdech nejde zavřít. Možná mám vycvaklé lamely, kouknu na to.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #12 od bjukemen
...aha no vidíš tak Ja to mam ešte horšie...hmm ked sa otepli tak to rozoberiem a dam to do poriadku...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #13 od S3m8a
Odpověděl S3m8a pro téma Re: Topení k zadním sedačkám
tak ja bych zkusil pozavirat ty klapky vpredu na pristrojovce - tim padem by melo jit vsechno do tunelu i teplo i tlak pokud to bude porad nic moc tak bych pak rozdelal tunel zkontroloval ten spoj - tu rozdvojku ... ted si presne nevybavuju kolik je tam kolem trubky mista ale jesli tam nejaky je tak jesli by nestalo zato ji obalit treba troskou tepelny izolace - klasicka 1ka 2ka vata stavebni

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #14 od peto12
Podla mňa sa s tým nedá nič robiť. Aj mne ide odtial taký letný vzduch. Len keď dám ventilátor na 4 tak cítiť že to hreje. Ale to bude asi preto lebo je to veľmi velký,dlhý a rozvetvený okruh.-(vpredu 2 výduchy k nohám, 2 pod prednými sedadlami a ten 1 čo ide zo stredového tunela.)

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #15 od Předseda

tak ja bych zkusil pozavirat ty klapky vpredu na pristrojovce - tim padem by melo jit vsechno do tunelu i teplo i tlak pokud to bude porad nic moc tak bych pak rozdelal tunel zkontroloval ten spoj - tu rozdvojku ... ted si presne nevybavuju kolik je tam kolem trubky mista ale jesli tam nejaky je tak jesli by nestalo zato ji obalit treba troskou tepelny izolace - klasicka 1ka 2ka vata stavebni


To mi je naprd pozavírat klapky, když mám foukání přepnutý na nohy. Dole pod palubkou klapky nejsou :)

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.089 sekund
Powered by Kunena fórum